Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 38

Discussie: Gitaarmerk Gumikq

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard Gitaarmerk Gumikq

    Best forumleden,

    Ik wilde op internet 'even' wat informatie opzoeken over het merk Gumikq. De zoekfunctie op dit forum gaf geen resultaat. Toen heb ik Google geprobeerd en zelfs daar kwam niks van terecht.

    Nu doe ik een oproep aan alle mensen hier op het forum die een Gumikq bezitten of die er verstand van hebben: zou je iets meer over dit merk kunnen vertellen? Weet je welke houtsoorten gebruikt zijn bij dit model?
    Sorry het is een beetje een crappy foto omdat hij zo klein is.



    Hij is nu niet in een beste staat: stemmechaniek eraf, volumeknop is kwijt, er zit maar één snaar op, elementen hangen er los in, enz.

    Dus, nogmaals, het zou erg fijn zijn als iemand me hier wat over kon vertellen. Het hoeft niet persé om dit model te gaan. Een beetje info over Gumikq zelf zou ik al erg op prijs stellen.

    Alvast bedankt.

    Thijs.
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.387

    Standaard

    Ik denk dat je de merknaam niet geod gelezen hebt en Gumika bedoelt. Daar zou je wel iets moeten kunnen vinden..
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard

    Ooh ik vond het al zo raar. Gumikq met kq op het einde. Ik ga weer even op zoektocht. Bedankt alvast!
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.387

    Standaard

    Jappen he, kan me wel herinneren dat het een wat vaag logo is.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard

    Deze gitaar staat bij onze buren. Die kerel zou hem opknappen maar hij staat er tot nu toe alleen nog maar te verstoffen. Leek me echter een leuk klusje voor mezelf. Dus zodra ik er meer over weet (om te kijken of het de moeite waard is) kan ik vragen of ik hem over kan nemen. Zo niet, pech gehad.
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

  6. #6

    Standaard

    gumika of gumiko moet het zijn, deze gitaar is zeker necktrough?
    kan een erg leuke gitaar zijn, heeft andere vormen dan de arirang, lijkt meer op een asama of the asama.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard

    Ja het is een neck-through. Zit er ook nog verschil in Gumiko en Gumika? Komen die uit de Matsumoku fabriek?
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    Het is inderdaad een GumikA (ik heb precies dezelfde) is onlangs voorzien van nieuwe schaller stemmechanieken (want die waren echt helemaal versleten) en verder nog helemaal origineel. Enige info die ik ooit heb gezien was een amerikaanse folder uit 1980 waarin ie 399 dollar kostte.

    Na goed afgesteld te zijn is het echt een gitaar die wil zingen! alleen een beetje zware kop dus hij wil wat naar beneden duiken.

    edit: de mijne ziet eruit als nieuw, en was helemaal origineel, en heb er 250 voor betaald. Volgens iedereen die er op gespeeld heeft geen slechte deal. 60 euro voor lichtgewicht schaller mechanieken en ik heb een HELE goede gitaar. Gezien de staat van deze heb je een idee wat het waard kan zijn ;-)

    Ik zou zeggen: aandacht aan besteden! (maar niet te duur kopen)
    Laatst gewijzigd door budje; 10 augustus 2008 om 09:36

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ace 1.15.19
    Ja het is een neck-through. Zit er ook nog verschil in Gumiko en Gumika? Komen die uit de Matsumoku fabriek?
    nee komen niet uit de matsumoku fabriek, het is kumiko, alleen door de lettertypes die gebruikt werden wordt de k snel voor een G aangezien.
    beide merken zijn made in japan (oorspronkelijk) maar waar is een raadsel, fuji gen gakki is de meest waarschijnlijke kandidaat.
    maar het blijft een raadsel.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wietse
    nee komen niet uit de matsumoku fabriek, het is kumiko, alleen door de lettertypes die gebruikt werden wordt de k snel voor een G aangezien.
    beide merken zijn made in japan (oorspronkelijk) maar waar is een raadsel, fuji gen gakki is de meest waarschijnlijke kandidaat.
    maar het blijft een raadsel.

    Weet je het zeker van die K en die G ? (en ik heb ook geen echte camera dus minder groezelig lukt niet in close-up)


 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top