Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1

    Standaard Grill-cloth/speakerdoek monteren

    Nu zie ik dat bij m'n Marshall en London city versterkers het Grill-cloth en die witte en gouden pijpjes voor de afwerking zijn geniet. Heb zelf niet zo'n nietpistoolding en ken ook niemand met één, ga er zéker geen kopen voor die 1 en enkele keer dat ik 'm wil gebruiken. Wat is een goed alternatief om een stuk grill-cloth goed strak op een stuk hout te monteren?
    www.myspace.com/themassacrista

  2. #2

    Standaard

    ....stiekem toch een nietpistool.

    kost maar een paar euro bij de bouwmarkt...
    A good amp will treat you better than any girlfriend, because it's easier to pick up, it screams louder and it shuts up when you take your plug out.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik70
    ....stiekem toch een nietpistool.

    kost maar een paar euro bij de bouwmarkt...

    Ik weet niet waar jij die zo goedkoop hebt gezien maar op internet koop je zo'n onhandig hand-prul voor minimaal 30 euro en een electrische begint zo rond de 90 euro. Toch wat veel voor éénmalig gebruik...
    www.myspace.com/themassacrista

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2005
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    6.256

    Standaard

    Ik zou zeggen, loop gewoon eens een bouwmarkt binnen niet iedere bouwmarkt zet zijn complete assortiment op het net. Informeer eens bij paar bouwmarkten of er niet toevallig een te huur/te leen is. Karwei bijv. verhuurd ook aantal dingen. Wie weet heb je geluk.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.

  5. #5

    Standaard

    Ik had m uit de grabbelbak van de karwei. Ik dacht 10 euro (maar kan ook 5 geweest zijn). Ook ik had het eenmalig nodig bij de bouw van mijn speakercab (grill en piping). Ik heb er geen spijt van het gekocht te hebben. Ik zie geen andere optie om het vast te zetten. Lijmen gaat niet likken, spijkerstjes ook niet. Zo'n handgeval is meeer dan afdoende, werkt ok. Een electrich apparaat is overkill, zonde van t geld.

    Het resultaat mag er zijn:

    A good amp will treat you better than any girlfriend, because it's easier to pick up, it screams louder and it shuts up when you take your plug out.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2005
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    6.256

    Standaard

    Oeh mooi zeg die paarse cab!! Wat voor speakers zitten erin?

    Lijmen gaat niet likken
    te veel naar de serie Allo Allo gekeken?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.

  7. #7

    Standaard

    i wil say this only once... de i en u zitten naast elkaar op mijn toetsenbord, vergissing is zo gemaakt he :-)

    2x greenbacks zitten er in. Er staat overigens een mooi Vernet topje op (plexi 50watt)
    A good amp will treat you better than any girlfriend, because it's easier to pick up, it screams louder and it shuts up when you take your plug out.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2005
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    6.256

    Standaard

    haha nja ik ben niet van de spelling-gestapo hoor maar toen ik dat las deed het me meteen denken aan die Crabtree met z'n zogenaamde Franse uitspraak haha (legendarisch!)

    2*12" ? Waarom heb je er eigelijk geen 4*12" ingedaan gezien de groote van de kast? Ik heb een Marshall cab met ook 2*12 erin (verticaal geplaatst die speakers), wel grappig om te zien dat iemand dat ook zo heeft gemaakt (ik heb het niet zo gemaakt, die van mij is zo standaard van de fabriek).
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.

  9. #9

    Standaard

    4x12 paste net niet. De kast is kleiner dan hij op de foto lijkt.
    Zie hier met top en strat:



    Kleiner dan een standaard 4x12-kast. Hij is 67 cm hoog en breed ipv 76 cm. Scheelt maar een paar centimete zou je zeggen... maar als ik in de baffle twee extra gaten zou zagen zit er geen hout meer tussen en breekt de boel in tweeen.
    Zo'n "echte" marshall met 2x12 diagonaal heb ik ook ooit gehad. was dat niet de 1969A of zoiets. Van de toenmalige mosfet series uit de 80's. Spijt deze ooit verkocht te hebben, want het was een heel lekker cabje. Handig formaatje en gewicht ook. Omdat je ze zelden meer ziet heb ik zelf maar zoiets gebouwd.

    Behoorlijk off-topic allemaal, but who cares..
    Laatst gewijzigd door Erik70; 9 augustus 2008 om 20:44
    A good amp will treat you better than any girlfriend, because it's easier to pick up, it screams louder and it shuts up when you take your plug out.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Music

    Erik70 heeft dus 'n kast ter breedte van een "small box" Marshall, de reguliere Marshall 4x12" kasten hebben (praktisch) dezelfde breedte als 100 Watt tops en/of de latere ("big box") 50 Watters.

    Die jaren 80 serie kleine kastjes (1966: 2x12" en 1965: 4x10") zijn eind jaren 80 even op de markt geweest met wat bijpassende versterkermodellen. Ben nog 'n tijd op zoek geweest naar 'n 2204S voor bij m'n toenmalige 1966A en 1965B kasten maar die was (toen) niet te vinden...

    EDIT: bovenstaande 80s kasten zijn minder breed dan small boxes...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top