Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2007
    Locatie
    Antwerpen, België
    Berichten
    619

    Standaard Phase 90/Custom Shop

    GN'ers,
    Ik ben in principe een volledige noob als het op effecten aankomt.
    Toch zou ik graag wat beginnen te experimenteren met een Phaser.
    Ik heb er momenteel twee op het oog:
    MXR Phase 90
    MXR Phase 90 Custom Shop

    Heb ze alletwee even ingetikt in de zoekfunctie en heb daaruit kunnen afleiden dat de Custom shop een "echte" remake zou moeten zijn van het script logo en subtieler zou moeten klinken dan de gewone nieuwe versie.
    Maar ik geraak er niet veel meer uit wijs, ben wat op zoek gegaan naar soundsamples, maar die zijn niet met elkaar te vergelijken aangezien ze alletwee een totaal andere setting aannemen qua versterker enzo.
    Moest het handige info zijn, ik speel zowat rockachtig gedoe à la Blackbox Revelation, White Stripes, Black Keys, Led Zep, AC-DC... Meestal redelijk wat overstuurd.
    En daarnaast vind ik geen winkel die beide pedalen heeft...

    Dus als iemand ervaring heeft met beide pedalen en die zo vriendelijk zou willen zijn om mij te helpen?
    It might get loud!

  2. #2

    Standaard

    de script logo is inderdaad subtieler, minder midhump en klinkt natuurlijker. Dit is naar mijn idee perfect in combinatie met clean geluid.

    de moderne phase 90 is wat meer aanwezig en vooral lekker in combinatie met wat vervorming.

    UIteindelijk is het verschil technisch gezien maar 1 weerstand.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2007
    Locatie
    Antwerpen, België
    Berichten
    619

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grooveyard21
    de script logo is inderdaad subtieler, minder midhump en klinkt natuurlijker. Dit is naar mijn idee perfect in combinatie met clean geluid.

    de moderne phase 90 is wat meer aanwezig en vooral lekker in combinatie met wat vervorming.

    UIteindelijk is het verschil technisch gezien maar 1 weerstand.
    Aha, eindelijk wat duidelijkere info, clean en vervorming (woorden die ik tenminste ken)

    Maar je zou dan dus eigenlijk kunnen stellen dat zo'n custom shop minder tot zijn recht komt bij vervorming?
    It might get loud!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 augustus 2007
    Locatie
    koudekerk ad rijn
    Berichten
    450

    Standaard

    hier sound sampeltje van bijde (tog?) http://www.youtube.com/watch?v=LwKDh3jOSW4

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2007
    Locatie
    Antwerpen, België
    Berichten
    619

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mario88
    hier sound sampeltje van bijde (tog?) http://www.youtube.com/watch?v=LwKDh3jOSW4
    Sommigen kunnen nu eenmaal beter om met utube dan ik...
    It might get loud!

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joskedentweede
    Aha, eindelijk wat duidelijkere info, clean en vervorming (woorden die ik tenminste ken)

    Maar je zou dan dus eigenlijk kunnen stellen dat zo'n custom shop minder tot zijn recht komt bij vervorming?
    het blijft natuurlijk smaak natuurlijk, ik beide uitvoeringen gehad en beide ook weer verkocht.

    Ik heb nu zelf een phase 90 gebouwd en deze kan switchen tussen script en modern. Ik gebruik de script dan voor clean en de moderne in combi met overdrive.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2005
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    6.256

    Standaard

    Maar wat je ook kunt doen, is een standaard MXR Phase 90 kopen (nieuw of tweedehands) en daar een weerstandje zelf uithalen. Heel erg makkelijk om te doen. Ik ben echt een n00b op gebied van pedalen mod'en maar zelfs mij is het gelukt Als je dit dus doet dan klinkt je Phase 90 net als de MXR customshop phase 90. Alleen ben je paar tientjes goedkoper uit. (geloof dat die customshop 120 was ofzo?).

    (ohja, deze modificatie heet de R28 mod.{R28 is het weerstandje dat je eruit kan halen) Je kunt 2 dingetjes, ben dr naam kwijt van die twee kleine dingen hehe, eruit halen en dat is de C11 en C12. Dan heb je de hele modificatie uitgevoerd en klinkt uiteindelijk je phase90 als een echte oude MXR Phase 90 echt veel mooier)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2007
    Locatie
    Antwerpen, België
    Berichten
    619

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robert-gitarist
    Maar wat je ook kunt doen, is een standaard MXR Phase 90 kopen (nieuw of tweedehands) en daar een weerstandje zelf uithalen. Heel erg makkelijk om te doen. Ik ben echt een n00b op gebied van pedalen mod'en maar zelfs mij is het gelukt Als je dit dus doet dan klinkt je Phase 90 net als de MXR customshop phase 90. Alleen ben je paar tientjes goedkoper uit. (geloof dat die customshop 120 was ofzo?).
    Ja, ik was inderdaad net hetzelfde aan het denken
    Bedankt Robert
    It might get loud!

  9. #9

    Standaard

    of je maakt het weerstandje schakelbaar, dan heb je beide pedalen.

  10. #10

    Standaard

    kleine verrassing !! De custom shop is al schakelbaar !!
    Ik heb hem zelf en heb hem open gehad. Tot mijn verbaring zat daat de EVH-versie print in INCLUSIEF HET SCHAKELAARTJE. Er zit enkel geen gaatje in de behuizing. Het schakelaartje functioneert ook.

    Je hebt dus voor minder geld de EVH die dus de script en block heeft !

    Ik zit er zelf over te denken een gaatje in de behuizing te boren en het knopje op de switch iets te verlengen....dus dan schalekbaar zonder te openen.
    A good amp will treat you better than any girlfriend, because it's easier to pick up, it screams louder and it shuts up when you take your plug out.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top