Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 27

Discussie: ESP gitaren

  1. #1

    Exclamation ESP gitaren

    ok ff een vraag heel simpel is ESP een goed merk of niet????
    ok jullie kunnen wel zeggen je moet ff uitproberen wat bijvoorbeeld bekend is bij BC-Rich ze hebben geen ultiem geluid maar is bij esp ook zon soort mankement????? en dan hbe ik het over een ESP f-400FM of een f-250
    http://espguitars.com/guitars_f.html
    alvast bedankt
    maaar heb je ook die fm-400 met een tremolo want dat zou ik er toch wel graag bij willen hebben (voor het bewerken van mijn post )
    Laatst gewijzigd door panterawolf123; 1 september 2008 om 22:32

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Sowieso heeft een ESP niet echt een 'typisch ESP geluid', nee als je dat bedoelt.

    Die ESP LTD 400 series zijn geloof ik wel goed. 250 ook wel, maar is vanzelfsprekend iets minder..
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.173

    Standaard

    Dat zijn geen ESP's, dat zijn LTD by ESP, de budgetreeksen.
    Ik vind ze in vergelijking tot Squire en Epiphone pakken sterker als ondermerk, en veel grote bands spelen er mee.
    Neem wel een LTD van 400, 500 of 1000 reeks. Betere tuners, elementen,...

    Ik heb al LTD gehad en meerdere nieuwe ESP Standard serie gitaren. Kwalitatief zeer hoogstaande gitaren met superklank maar ze voelen altijd een beetje fake aan vind ik.

    Ik heb nu een oude ESP Horizon uit de Custom serie met houten hals en die speelt/klinkt nog pakken beter. Voelt ook natuurlijker aan...

    MS

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2007
    Locatie
    bergentheim
    Berichten
    267

    Standaard

    zelf heb ik een esp/ltd ax-50... als je niet veel geld hebt.. vind ik de kwaliteit wat je voor die prijs krijgt erg goed. ik vind het een goed gitaar en heeft hij geen mankementen vertoont., en ik vind hem heel fijn in de hand liggen, matzwarte hals die zeer fijn glijd. conclusie: goede gitaar voor een leuke prijs......
    Quote Richard z Kruspe:
    I was born in the summer of love.
    There wasn't much love in East Germany at the time.

  5. #5

    Standaard

    ze vallen wel mee, goeie pickups, goeie hardware. (vanaf de 400 reeks toch, alles eronder is meer lowbudget)

    Ik vind ze niet zoveel karakter hebben als een goeie Gibson, maar voor de rest, prima werkpaarden, standaard goeie pickups en hardware etc...

    in dezelfde prijsklasse heb je ook Schecter, die komen uit dezelfde fabriek.

  6. #6

    Standaard

    ESP LTDs zijn zeker geen slechte gitaren (vanaf de 400 series dan) ze zijn echter wel een stuk prijziger als een Squier of Epiphone. Nu vind ik de kwaliteit van het bouwen (afwerking) bij LTD's vaak wel beter dan bij squier of Epiphone.

    ESP's zijn echt geweldige gitaren ze hebben alleen niet echt karakter omdat het kopieën zijn van andere merken (mijn horizon is in feite een Jackson Soloist) dus ze hebben geen 'eigen' iets (beetje lastig te beschrijven sommige hier noemen het 'mojo'). M'n horizon is wel een heerlijke gitaar om op te spelen en klinkt geweldig ik heb qua sound en feel niets anders meer nodig dan deze gitaar.
    Gear
    ESP Horizon NT
    Aria Pro II RS-Wildcat
    Epiphone Les Paul Special II TE KOOP!!!
    ----------------
    Line 6 Spider II 30 TE KOOP!!!
    ----------------
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tomluijten
    Nee ik heb gelogen en dat is niet bedriegen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 maart 2006
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    302

    Standaard

    Nou die Forest of F-serie waar de TS in geïnteresseerd is, is volgens mij wel een origineel ESP model, of heb ik dit verkeerd?
    Ik zou idd niet onder de 400 serie gaan zitten. Ik heb één keer op de F250 gespeeld en die had nogal scherpe frets. Dit kan natuurlijk een uitzondering geweest zijn, maar je moet dus gewoon zelf de boel proberen en kiezen wat jij fijn vindt.

    Over het algemeen zijn LTD's wel goede gitaren vind ik
    epi G400 met SD jazz/JB zebra
    gepimpte Squier affinity Strat
    S. Sgroi Silvestri klassieke gitaar
    Marshall S80

  8. #8

    Standaard re

    tip: zoek achter edwards modellen als je een echte esp niet kan betalen. Edwards is ook van esp en zit tussen ltd en esp van kwaliteit en is vaak zelfs goedkoper 2dehands dan een ltd. Ltd is made in korea of taiwan, edwards is japan made

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 februari 2008
    Locatie
    Rijswijk
    Berichten
    2.265

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmedoris
    Nou die Forest of F-serie waar de TS in geïnteresseerd is, is volgens mij wel een origineel ESP model, of heb ik dit verkeerd?
    Ik zou idd niet onder de 400 serie gaan zitten. Ik heb één keer op de F250 gespeeld en die had nogal scherpe frets. Dit kan natuurlijk een uitzondering geweest zijn, maar je moet dus gewoon zelf de boel proberen en kiezen wat jij fijn vindt.

    Over het algemeen zijn LTD's wel goede gitaren vind ik
    Dat heb je verkeerd, er staat toch egt LTD op de headstock

    Zoals veel mensen al hebben gezegt hier zijn het goede gitaren, het zijn wel kopieën van andere merken maar dat neemt niet weg dat het gewoon geweldige gitaren zijn. Ze zijn ook niet precies kopieën, zo heeft de eclipse een veel dunnere hals dan een egte gibson. Vind ik persoonlijk veel lekkerder spelen. Ik zou gewoon gaan proberen of jij de gitaar goed vind spelen
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ferraririk Bekijk bericht
    mezelf, een homo, iemand die niet helemaal 100% is, wat de hele school weet

  10. #10

    Standaard

    Weet iemand op welk model ESP Greg Howe speelt?
    Is toch wel ERRUG mooi en klinkt ook wel heel erg goed (Nu IS Greg natuurlijk heel erg goed dus dat is niet zo moeilijk.)
    Laatst gewijzigd door guitartub; 11 augustus 2008 om 18:44

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top