Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 april 2007
    Locatie
    Sevenum
    Berichten
    438

    Standaard Normale effecten voor akoestisch

    Hey,

    Wie weet of normale effect pedalen goed of net zo goed zijn voor een akoestische gitaar als voor een elektrische?
    Dan heb ik het over modulatie zoals: chorus, delay ed.

    Nu zijn er wel speciale effecten voor akoestische gitaren maar waar zit het verschil zich in?

    Tevens vraag ik mij af of je bij een akoestisch voor analoog of digitaal moet gaan, ik weet niet of akoestisch met de een of ander niet samen werkt.

    Alvast bedankt!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 september 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.448

    Standaard

    Ik heb mijn Visual Sound H2O gekocht van een akoestische gitarist (deed hem weg om dat hij hem te weinig gebruikte, stonden paar nummers op zijn site waarop hij hem gebruikte). Volgens mij kan het dus gewoon: het blijft immers gewoon een elektrisch signaal.
    Gezocht: Zoom FP01 exp./volume-pedaal, EHX Pitch Fork

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    367

    Standaard

    delay, reverb en chorus die aangeprezen worden voor electrisch werken vaak net zo goed op acoustisch, zowel analoog als digitaal. Een van de beste acoustische gitaargeluiden die ik ooit heb gehoord is een De Gier door een Diamond Memory Lane analoge delay die stereo wirdt gesplit naar twee DI's. Mijn vader gebruikt een TC electronic effectenbak voor zijn acoutische setup (nylon) en dat werkt prima.

    Wahpedalen, overdrives en boosts die voor electrische gitaar zijn gemaakt vind ik zelf absoluut nergens naar klinken met een acoustische gitaar. Het verschil zit hem vooral in de lage frequenties, die vaak worden vaak weggefilterd bij dit soort effecten voor electrische gitaar . Koop je een bas overdrive dan klink het soms best gaaf met acoustisch, omdat het laag overeind blijft.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top