Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 31

Discussie: Pick up subforum ?

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard Pick up subforum ?

    Misschien is het al eerder geopperd, maar ik heb er niets over terug gevonden (ja, ik heb de zoekfunctie gebruikt). Zou het niet handig zijn om een apart onderdeel te maken voor pick ups? Er worden daar best wel redelijk wat vragen over gesteld en het aanbod is ook enorm groot. Alle vragen over pickups zouden daar dan terecht kunnen, net als eventuele besprekingen en ervaringen (cfr. het grote GFS-topic en de bareknuckles-review om wat voorbeelden te geven). Zou het zoeken ook wat vergemakkelijken, toch ? Vragen over bedrading horen natuurlijk thuis in het zelfbouw-gedeelte van het forum.
    Dit was zoiets dat in me op kwam, ik weet niet of er nog iemand is, die dit ziet zitten, en of het haalbaar is voor de mods.
    Spui maar jullie gal
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 februari 2008
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    150

    Standaard

    Tja, dan kan je wel voor alle gitaaronderdelen een subforum maken. Ik zie ook zat vragen over snaren, plectrum en straps langskomen namelijk. Bovendien vind ik dat er in gitaar - diversen niet bijzonder veel nieuwe topics worden geopend.
    - HertogJanNL


  3. #3

    Standaard Goed idee

    Ik vind dat een zeer goed idee. Zeker de elementen zijn een cruciaal onderdeel van je sound. En veel info is verspreid en daarom moeilijk online te vinden

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HertogJanNL
    Tja, dan kan je wel voor alle gitaaronderdelen een subforum maken. Ik zie ook zat vragen over snaren, plectrum en straps langskomen namelijk. Bovendien vind ik dat er in gitaar - diversen niet bijzonder veel nieuwe topics worden geopend.

    Het is uiteraard niet de bedoeling om voor elk gitaaronderdeel een subforum te maken (ergens had ik die reactie wel kunnen verwachten ). Maar pickups worden wel regelmatig vervangen, en - om het overdreven te stellen - sommigen vervangen sneller pickups dan snaren. Bovendien gaan de meesten er ook niet licht over en willen ze zich zo goed mogelijk informeren. Mijn bedoeling was om het wat overzichtelijker te houden, nu moet je een ongelooflijke hoop posts doorploegen wil je een antwoord op je vraag tegenkom, ofwel post je direct je vraag en krijg je als antwoord dat je de zoekfunctie moet gebruiken.
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  5. #5

    Standaard

    ik zou een dergelijke vraag gewoon in zelfbouw zetten...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoelTM
    ik zou een dergelijke vraag gewoon in zelfbouw zetten...
    En da's nu net wat het "probleem" is : de ene zou het posten in zelfbouw, de andere in gitaar-diversen en nog een ander in elektrische gitaren... Als je dan info wil over een bepaalde pickup, moet je in drie subfora zoeken terwijl het naar mijn mening net zo goed in 1 kan. En bedradingen horen wat mij betreft in zelfbouw thuis, dat wel
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 november 2007
    Locatie
    3rd stone from the sun
    Berichten
    1.081

    ideetje

    Ene kant een goed idee, maar ik ben bang dat ik me aansluit bij het "elk gitaaronderdeel-argument". Kun je ook wel een subforum over houtsoorten openen.
    Bovendien ben ik het niet eens met dat info over pickups moeilijk online te vinden is. Pickupboeren geven zelf toch best veel info weg dmv soundclipjes e.d. (SD bijv.) en op reviewsites zoals Harmony Central wordt zo'n beetje elke stukje gear, dus ook pickups, uitvoerig besproken.

    Er is hier op gitaarnet ook al heel veel gepost en gevraagd over pickups, dus met een beeetje zoeken vind je heus wel veel info. Dus ik ben van mening dat een heel subforum misschien beetje overkill is.

    Misschien gulden middenweg: ipv een compleet pickup-subforum, een "groot pickup-review" sticky/topic, net zoals bijv. de "gitaren tot €250 review".
    Kun je gewoon een topic starten in Electrische Gitaren of Gitaar Diversen, en kijken wat het animo is. Ziet vanzelf wel of het aanslaat. En dingen over wiring kan er dan ook wel bij want dat hoort gewoon bij de pickups en valt niet perse onder Zelfbouw vind ik.

    Maar er zullen altijd losse topics geopend worden daar ontkom je niet aan. Maar dat argument moet je je niet door laten afschrikken, heeft men het al eens over gehad hier en daar en ook hier heb ik moeten vechten voor acceptatie

    Dus: leuk idee; subforum maybe overkill, sticky/topic waarschijnlijk haalbaar, mits er animo voor is. Ik vind het allemaal prima.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaggy
    Geld is hier zo schaars als natte kutjes in een homobar.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tubescreamer
    Ene kant een goed idee, maar ik ben bang dat ik me aansluit bij het "elk gitaaronderdeel-argument". Kun je ook wel een subforum over houtsoorten openen.
    Bovendien ben ik het niet eens met dat info over pickups moeilijk online te vinden is. Pickupboeren geven zelf toch best veel info weg dmv soundclipjes e.d. (SD bijv.) en op reviewsites zoals Harmony Central wordt zo'n beetje elke stukje gear, dus ook pickups, uitvoerig besproken.

    Er is hier op gitaarnet ook al heel veel gepost en gevraagd over pickups, dus met een beeetje zoeken vind je heus wel veel info. Dus ik ben van mening dat een heel subforum misschien beetje overkill is.

    Misschien gulden middenweg: ipv een compleet pickup-subforum, een "groot pickup-review" sticky/topic, net zoals bijv. de "gitaren tot €250 review".
    Kun je gewoon een topic starten in Electrische Gitaren of Gitaar Diversen, en kijken wat het animo is. Ziet vanzelf wel of het aanslaat. En dingen over wiring kan er dan ook wel bij want dat hoort gewoon bij de pickups en valt niet perse onder Zelfbouw vind ik.

    Maar er zullen altijd losse topics geopend worden daar ontkom je niet aan. Maar dat argument moet je je niet door laten afschrikken, heeft men het al eens over gehad hier en daar en ook hier heb ik moeten vechten voor acceptatie

    Dus: leuk idee; subforum maybe overkill, sticky/topic waarschijnlijk haalbaar, mits er animo voor is. Ik vind het allemaal prima.
    Voor houtsoorten kan je terecht in de hout-faq in zelfbouw
    Mijn bedoeling was om vooral reviews en advies over pickups te bundelen. Er bestaat inderdaad info genoeg op het net daarover, en elke producent heeft zijn geluidssamples (maar op welke gitaar worden die samples ingespeeld ? en dan heb ik het vooral over de humbuckers: lijkt me logisch dat samples van strat pickups op een strat worden ingespeeld). Op Harmony Central wordt vrijwel alles de hoogte ingeprezen (wat uiteindelijk wel begrijpelijk is : niemand gaat zijn pas aangeschafte gear afbreken) en is wat dat betreft, voor mij in ieder geval, minder objectief. Subforum zou een beetje overkill kunnen zijn (het zou een relatief klein subforum zijn, vermoed ik), maar een 500ste post over een ToneZone is dat wat mij betreft ook. Een sticky, daar valt misschien iets over te zeggen, maar dan kom je binnenkort te zitten met een forum waarvan de eerste pagina niets anders dan stickies bevat. Dat lijkt me ook niet echt bevorderlijk en best irrritant lijkt me. Een andere eventuele oplossing zou zijn dat de mods alle vragen aangaande pickups, gewoon naar Gitaar-Diversen zouden verhuizen. Maar of er daar animo voor is, durf ik te betwijfelen
    Laatst gewijzigd door Kakihara; 6 augustus 2008 om 11:52
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  9. #9
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Er zijn al twee behoorlijk grote topics over GFS en bareknuckles. Nee, sorry, op geen enkel groot forum is er een apart sbforum over pickups en ook hier zie ik het nut niet ervan in. Ik ben niet van de diehard club die vindt dat je sowieso geen pickups moet wisselen hoor, maar er gewoon af en toe een topic voor openen lijkt me geen enkel probleem.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    TDPRI heeft een subforum alleen voor pickups en Project Guitar heeft een heel subforum voor elektronica, waar naast pickups ook caps en potmeters worden besproken. Zijn toch twee grote fora dacht ik. Akkoord Project Guitar is wat technischer gericht.
    Nu ik heb er verder over nagedacht, en wellicht is een subforum over enkel pickups echt wel overkill en niet noodzakelijk. Maar misschien is het een idee om hardware-gerelateerde vragen (pickups, bruggen, tremelo's, ...) gewoon in Diversen te stellen ? Ik werp gewoon een ander balletje op.
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top