Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: gitaar vernis

  1. #1

    Standaard gitaar vernis

    hello iedereen ....
    ff een vraagje ... als ik men gitaar wil spuiten en ik gebruik van die autoverf spuitbussen ... welke onderlaag moet ik dan gebruiken om een goede klank te behouden want ik heb van iemand gehoord dat ik 'gitaarvernis' moet gebruiken ...

    kan er mss eens iemand de juiste volgorde van de verwerking opschrijven vanaf het ruwe hout tot een voledig afgewerkte body ?

    bedankt
    greets

  2. #2

    Standaard

    je bedoelt dit?

  3. #3

    Standaard

    ik heb van iemand gehoord dat ik 'gitaarvernis' moet gebruiken
    Dat kan, maar als je een filler en sealer gebruikt hoef je dat niet te doen...

    Gebruik je geen sealer en filler dan schilder je inderdaad eerst best een grondlaag. Dit omdat het hout dan wat gesattureerd geraakt. Daarna schuur je de gitaar terug fijn op tot alle poriëndicht zijn. Desnoods een tweede grondlaag en opnieuw schuren.
    Deze grondlaag hoeft echt geen gitaarvernis te zijn. Gewone houtgrondverf werkt ook en is goedkoper... Hoeft zelfs geen spuitbus te zijn, gewoon mooi schilderen werkt ook....

    Keep us posted



    greetingzzz
    Imagine being 90-years-old... What the hell reason would you need to get up in the morning? Playing guitar is the best reason I can give you "les Paul"
    http://vi.be/magnetism
    http://www.youtube.com/watch?v=yxEyX...eature=related

  4. #4

    Standaard

    bedankt voor de snelle reactie ... dat is wat ik zocht

  5. #5

    Standaard

    uihm ... nog een vraagje
    kan ik die houtgrondverf ook doorschijnend verkrijgen of kan ik dan beter gewone vernis gebruiken ...
    of is gewone vernis niet goed overschilderbaar?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2005
    Locatie
    Heerhugowaard
    Berichten
    1.216

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erinus
    uihm ... nog een vraagje
    kan ik die houtgrondverf ook doorschijnend verkrijgen of kan ik dan beter gewone vernis gebruiken ...
    of is gewone vernis niet goed overschilderbaar?
    Hey,

    Wat voor effect/eindresultaat wil je bereiken met het lakken, wordt ie dekkend in een willekeurige kleur? sunburst/cherryburst? transparant? Of burstachtig met 1 kleur en dan van binnen naar buiten van licht transparant naar dekkend...

    En ook niet geheel onbelangrijk, wat voor houtsoort is het, dit i.v.m. evt. toepassen van een filler. Is het onbehandeld hout? Of blank maar reeds gelakt?

    name it?!

    vr.gr.

    Branko

  7. #7

    Standaard

    ik zou m sunburst willen proberen ....

    het is gewoon blank hout en de houtsoort ken ik niet ...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2005
    Locatie
    Heerhugowaard
    Berichten
    1.216

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erinus
    ik zou m sunburst willen proberen ....

    het is gewoon blank hout en de houtsoort ken ik niet ...
    Zoek maar eens op sunburst. Volgens mij heeft Fred Dons ooit eens ergens in een post duidelijk uitgelegd hoe je een mooie suunburst kan maken.
    Ik weet het namelijk niet, sorry!

    ter info: Fred DOns is niet meer actief op dit forum, dus je hoeft 'm geen PM te sturen hoor!

    vr.gr.

    Branko

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top