Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 68

Discussie: Ben ik opgelicht?

  1. #1

    Standaard Ben ik opgelicht?

    Hallo,

    Naar aanleiding van dit topic heb ik een Squier Vintage Modified Stratocaster gekocht. (of tenminste dat hoop ik nog steeds..)

    Dit was de advertentie:

    quier Strat Vintage Sunburst
    By Fender

    Lekker lichte gitaar die makkelijk speelt. Deze Stratocaster is gelakt met een luxe sunburst. De slagplaat is uitgevoerd met een laagje parelmoer.

    Prima gitaar in goede staat. Het originele bovenbruggetje (bovenaan de nek) is vervangen met een steviger exemplaar. De slagplaat vertoont wat gebruikssporen, maar verder ziet hij er nog puntgaaf uit.

    Tremolo-armpje zit erbij.
    Dit is wat ik ontvangen heb

    http://www.hemtec.nl/gitaar/05082008361.jpg

    Zoals je kan zien staat hier: Affinity series. Voor zover ik weet is dit dus een compleet ander, veel goedkoper model. Die ook nog eens zwaar afgeraden wordt door het merendeel van de users hier.

    http://www.hemtec.nl/gitaar/05082008362.jpg

    Dit zijn geen gebruikerssporen maar scheuren. Die schroef houd ook niets meer vast en die slagplaat (?) beweegt gewoon op en neer

    http://www.hemtec.nl/gitaar/05082008363.jpg
    http://www.hemtec.nl/gitaar/05082008364.jpg

    Dat witte ding heet een element geloof ik? En beweegt gewoon vrijelijk, hoort dit zo?

    http://www.hemtec.nl/gitaar/05082008365.jpg

    Behalve de slagplaat zou hij puntgaaf zijn.. Wat is dit dan..

    Mijn vraag dus? Ben ik opgelicht? Is dit echt een ander model? En is er een probleem met die elementen?

    Ik heb nog geen versterker dus ik kan niet testen of hij het uberhaupt doet..

    EDIT: Plaatjes waren wel heel groot, dus gelinkt. Heb helaas geen digicam dus deze komen van telefoon.
    Laatst gewijzigd door rickstick; 5 augustus 2008 om 13:32

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    639

    Standaard

    Heb je uberhaupt nog vragen gesteld voordat je tot koop overging, of is de advertentietekst alles wat je hebt?

    En misschien ten overvloede:
    Het is ALTIJD verstandig een gitaar in je handen te hebben gehad voordat je hem koopt.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2007
    Locatie
    Dark side of the moon
    Berichten
    959

    Standaard

    Beetje grote foto's hoor...
    Het is zeker geen Vintage Modified natuurlijk, maar een Affinity. Heb je dat ding zonder eerst om foto's te vragen gekocht?

    Dit is een sunburst VM Squier: http://www.squierguitars.com/product...1200500_xl.jpg

    Slagplaat is optisch probleem, kan je zo een andere opzetten. Pickups kunnen altijd wel een beetje bewegen hoor, dat lijkt me geen probleem.
    Laatst gewijzigd door MarkV; 5 augustus 2008 om 13:36

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2003
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    2.789

    Standaard

    Het is inderdaad een Squier Affinity, geen Vintage Modified, maar of je bent opgelicht, weet ik niet.
    1. Het element mag gerust een beetje bewegen. Geen centimeters, maar er mag wat beweging inzitten.
    2. De barsten in de slagplaat zijn op zich niet zo heel abnormaal. Ze zijn een gevolg van te hard aandraaien. Maar als het je zo erg stoort, en het werd niet vermeld, is het een verzwegen gebrek en dan is de koop nietig.
    3. Ook zo voor de hak in de lak. Die hoort er ook niet te zitten als er "puntgaaf" in de advertentie staat. Alweer een verzwegen gebrek en een mogelijke dealbreaker.


    Of het een slechte gitaar is, zal jij moeten bepalen, maar er zijn gebreken aan de gitaar die de verkoper (met opzet?) verzwegen heeft. Dat is een reden om hem te contacteren en de verkoop ongedaan te maken. ALS jij dat wilt, natuurlijk. Als hij fijn speelt en aardig is, waarom dan wegdoen ?

    O, ja. Even ten overvloede: Altijd even testen voor je iets koopt. Langsgaan kost (bijna) niks en bespaart je dit soort "verrassingen".

    Edit: Yeah, vier gelijktijdige antwoorden!
    Laatst gewijzigd door M Kactus; 5 augustus 2008 om 13:38
    I was here and you wasn't.
    Now you is here and I isn't.

  5. #5

    Standaard

    Ja ik ben nogal goed van vertrouwen schijnbaar, geen foto's vooraf gevraagd :P De advertentietekst is alles wat ik heb

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.579

    Standaard

    "Squier Strat Vintage Sunburst". Beetje dubbelzinnige titel, maar er staat niet in dat het een Vintage Modified is. Ik lees erin dat de kleur Vintage Sunburst is. Ik denk dat je je hebt laten misleiden.

    Het enige wat niet klopt, IMO, is de laag parelmoer en dat ie verder puntgaaf zou zijn. Voor de rest lijkt ie mij correct.
    Laatst gewijzigd door Kim Wilson; 5 augustus 2008 om 13:38
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Een Squier is een ondermerk van Fender zelf. Het model is een stratocaster en de kleur waarin hij gespoten is heet sunburst. Tot zover geen probleem. De affinity serie is de goedkoopste serie. Over het algemeen is niet bekend welke houtsoort er voor gebruikt wordt.
    De schroefjes die er in zitten om de slagplaat vast te houden worden wel eens te vast aangedraaid en dat verklaart de kleine scheurtjes in het plastic. Geen ramp, je kunt daar nog 40 jaar mee spelen. De scheurtjes bij de elementen hoeven ook niet veel te betekenen. Met de schroefjes kun je de hoogte van je elementen verstellen. Zolang dat nog kan werkt alles nog naar behoren.
    Een gitaar is geen raketwetenschap en de meeste onderdelen van een strat zijn goedkoop te vervangen. Dit allemaal dankzij Leo Fender die bedacht dat het allemaal zo eenvoudig mogelijk te maken en te vervangen moest zijn.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2007
    Locatie
    Dark side of the moon
    Berichten
    959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eko
    Een Squier is een ondermerk van Fender zelf. Het model is een stratocaster en de kleur waarin hij gespoten is heet sunburst. Tot zover geen probleem. De affinity serie is de goedkoopste serie. Over het algemeen is niet bekend welke houtsoort er voor gebruikt wordt.
    In de quote van de advertentie staat een Vintage Modified Squier. Dit is een behoorlijk andere gitaar. De VM heeft Symour Duncan pickups, een andere hals en een andere slagplaat. Lijkt me niet dat iemand die dingen allemaal verwisseld heeft (slagplaat en pickups kan, maar waarom een goedkope afinity hals erop zetten?) en als dat wel zo is, dan had dit gemeld moeten worden voor de koop.

    Anderzijds kan ik niet begrijpen dat iemand ongezien een gitaar koopt. En dan ook niet eens foto's o.i.d. opvragen....

    Edit: wacht even... de TS heeft zin openingspost aangepast. Nu staat er nergens meer een referentie naar VM in de advertentie... Tja, dan lijkt het me een slinkse wijze van verkopen, maar net geen misleiding.
    Laatst gewijzigd door MarkV; 5 augustus 2008 om 13:49

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Met alle respect: als je verder niets over 'vintage modified' hebt gezegd of gevraagd, is er geen sprake van misleiding. Er staat niet dat het een vintage modified is...

    Maar er staat inderdaad wel dat er alleen 'wat gebruikssporen' op de slagplaat zitten. Ik zou zeggen dat scheuren wel iets heftiger zijn dan 'wat gebruikssporen', ook al is het geen ramp. Verder is de gitaar inderdaad niet puntgaaf en er zit geen parelmoer op de slagplaat, zoals dat wel vermeld is.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
    "Squier Strat Vintage Sunburst". Beetje dubbelzinnige titel, maar er staat niet in dat het een Vintage Modified is. Ik lees erin dat de kleur Vintage Sunburst is. Ik denk dat je je hebt laten misleiden.

    Het enige wat niet klopt, IMO, is de laag parelmoer en dat ie verder puntgaaf zou zijn. Voor de rest lijkt ie mij correct.

    Hm dit klinkt wel plausibel.. Toch, als ik hem op thomann opzoek wordt er gesproken over Brown Sunburst en kost hij 155 euro nieuw! Ik heb er dus 150 voor betaald

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top