Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    27 maart 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    29

    Standaard Edge Pro Whammy Bar draait alle kanten op

    Beste gitaarnetters,

    Ik ben de trotse eigenaar van een Ibanez RG 1570, waar een Edge Pro op zit. Deze zelfde Floyd Rose brug zit ook op de gitaren van onder andere Steve Vai en Joe Satriani. Ik heb een aantal live DVD's van beide gitaristen gezien, en hun whammy bar zit 'vast'. Als zij hem horizontaal op de body zetten (in het verlengde van de snaren), dan valt hij niet automatisch naar beneden, maar hij blijft klem zitten. Bij mijn gitaar is dat niet zo, daar valt hij onheroepelijk naar beneden (zodat ie dus verticaal hangt). Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 februari 2007
    Locatie
    Antwerpen (Merksem)
    Berichten
    125

    Standaard

    Ik heb er geen, maar ik zou denken aan vaster draaien.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2005
    Locatie
    Boekelo!
    Berichten
    715

    Cool

    Bedoel je de pook, de hendel?

    je krijgt volgens mij bij de gitaar een setje van verschillende witte ronde plastic dingetjes (heerlijk als je niet weet hoe iets heet...) die verschillen in dikte, hoe dikker hoe beter de pook vast blijft zitten.
    Zet er wat dikkere op...

    Ik neem aan dat je dat bedoelt?

    Harm

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2003
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    3.543
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 3ss
    Ik heb er geen, maar ik zou denken aan vaster draaien.
    Het is een kliksysteem, draaien kan niet.
    Wat Harm zegt moet volgens mij ook werken.
    Tupelo over vrouwen:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Soms zit je ervoor, dan zit je erop, dan lijk je bijna te verzuipen, en voor je het weet wordt je weer opgepakt.

  5. #5

    Standaard

    De edge pro heeft een bajonet aansluiting. Het klikt vast. Die witte nylon ringetjes heten tremolo bushings. Die moeten vervangen worden zodra je tremolo arm wat losser wordt. Je kan ze volgens mij bestellen bij Vox Humana.
    Ibanez S 5470f RVK Prestige
    Ibanez S 1540 fm Prestige
    Fender Showmaster Celtic
    Engl Screamer 50

  6. #6
    Junior Member
    Geregistreerd
    27 maart 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    29

    Standaard

    Ja die heb ik erbij gekregen inderdaad, maar na een week ofzo zijn ze weer wat gesleten, en dan heb ik hetzelfde probleem weer. En ik bedoel inderdaad die tremolo arm =)

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Styxie, ik heb hetzelfde probleem gehad met m'n Ibanez S540FM TTS.
    Wat bleek nou; je moet die pook nog een 'klik' dieper duwen. En als ie DAN nog steeds zwengelt, dan heb je nieuwe (dikkere) tremolo bushings nodig ja.

    Het heeft mij een paar jaar gekost (ik heb die gitaar sinds augustus '97) om daar achter te komen.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  8. #8
    Junior Member
    Geregistreerd
    27 maart 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    29

    Standaard

    Ik heb het gecontroleerd, maar mijn whammy bar zit er ver genoeg in. Je kunt hem inderdaad een keer doordrukken, maar zover zit hij er al. Ik had ook ergens gelezen dat je aan de onderkant van de brug ergens een moertje kunt aandraaien omdaar mee de arm-opening als het ware vast te schroeven, zodat de arm dan klem zit in de tremolo. Weten jullie hier iets van af?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2005
    Locatie
    Boekelo!
    Berichten
    715

    Cool

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door styxie
    Ik heb het gecontroleerd, maar mijn whammy bar zit er ver genoeg in. Je kunt hem inderdaad een keer doordrukken, maar zover zit hij er al. Ik had ook ergens gelezen dat je aan de onderkant van de brug ergens een moertje kunt aandraaien omdaar mee de arm-opening als het ware vast te schroeven, zodat de arm dan klem zit in de tremolo. Weten jullie hier iets van af?
    Nee, dat werkt niet voor de pook... in de tremelo van ibanez, waar de pook in zit nog iets ingeschroefd, om dat vast te zetten draai je aan de onderkant die schroef vast.. Ik heb die vaak losgehad in de periode dat ik erg veel tremelo werk speelde...

    Die witte dingetjes, die zorgen ervoor dat de tremelo vast zit... daar moet je dus dikkere van hebben...

    Harm

  10. #10

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top