Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 37
  1. #1

    Standaard Richie Kotzen Ibanez

    Hoi hoi,

    Het ene project is nog niet af of ik ben al weer met een ander bezig.
    Zo heb ik natuurlijk mijn Dean Dave Mustain V waar ik bijna klaar mee ben.
    Zo is de Cloud gitaar ook in de planning.

    Maar ik ga een orginele Ibanez gitaar om toveren naar het Richie Kotzen model die hij gebruikte op de "fever Dream" cd en in de REH Rock Chops video.

    Hier even een foto's die ik in photoshop heb moeten bewerken, voor dat deze print klaar gemaakt kan worden.



    Hier voor een Foto van zijn gitaar gepakt, en wat knip en plak werk gedaan.
    Nog geen idee hoe lang dit duren gaat, maar hij staat boven aan mijn lijstje.

    Deze gaat op een Sticker Body Decal geprint worden voor me, en om nu niet de pickups, switch en volume know op mijn sticker te krijgen, moest ik deze dus eerst weg photoshoppen.
    En zie daar.

    Al het andere waar ik mee bezig ben, heb ik inmiddel ook aan mijn website toegevoegd, onder projecten en daar progress.
    Voor de gene die intresse heeft.

    anyway, het is nog steeds te warm om mijn dean V af te maken, dus we zullen zien waar het mij brengen gaat.
    Laterzzzzzzz.

  2. #2

    Standaard

    Hey Ibanez-fan,

    Te gek plan! Lijkt me nogal een opgave om een decal van bodyformaat goed te plaatsen. Of valt dat mee?
    En een erg mooie collectie op je site.
    Veel bouw- en speelgenoegen,
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  3. #3

    Standaard

    Ja dat is wel even een punt, want ik heb zelf zo iets nog nooit gedaan.
    Ik ben even op de site gaan kijken bij de mense die de decal maken gaan voor me, en volgens hun instructie moet het niet heel moeilijk zijn.

    We zijn nu nog aan het overleggen hoe en wat, en dan met een week of zo zullen we "groen-licht" geven voor het afdrukken van dan ding.

    kan ik ondertussen verder met de body en neck en zo.

    Maar dat gaat allemaal goed komen, en ik zal het bouw verhaal hier (en op mjn site) gaan posten.

    Laterzzzz

  4. #4

    Standaard

    De kogel, of kogels zijn door de kerk hoor.
    Het was nog al een gedoe, want de gene die ik had, vond ik toch niet zo heel mooi.
    Dus maar weer op nieuw met Photo shop aan de gang gegaan, en ik denk dat deze nu even beter is. (sorry even geen animatie gif, komt nog)



    Deze naar de “drukker” gestuurd, en deze gaat het worden.
    Onder tussen heb de achter kant gedaan, een simpel foto, en daar de Phantom in zitten shoppen.



    Het is weer even kijken hoe dit uit gaat pakken, maar alles is nu besteld en naar de drukker.
    En met een week of wat zal ik alles binnen hebben, dan moet ik mijn body spuiten….stickers er op……..en bla bla bla.

    Word dus weer vervolgd en zo.
    Laterzzzzzz,

  5. #5

    Standaard

    Het is al weer een tijdje gelden dat ik iets aan deze gitaar gedaan heb, en dat ik wat gepost heb.
    Maar ben nog al druk geweest en zo, maar vandaag is alles naar de spuiter gegaan, en ik dacht…..kom het is weer eens tijd voor een Gitaarnet update.

    Om te beginnen, heb ik de (originele) body hier en daar aan moeten passen om het klaar te maken voor dit project.



    Om te beginnen, moest er een single coil in gezet worden. (na lang nadenken)
    en ik wilde er maat 1 volume pot in hebben, en een 5 weg schakel.
    Dus maar aan het werk gegaan.


    Heb een klein stukje hout aan de binnenkant gelijmd, zo dat ik de oude switch hole en volume hole dicht kon maken.
    Om vervolgens nog genoeg ruimte te hebben om daar dan weer de switch in te zetten.

  6. #6

    Standaard

    Maar ik wilde nog iets met de kop gaan doen.

    Daar voor ben ik maar weer eens Photoshop in gedoken.
    Had op het internet een Fender Signature gevonden, waar ik de Richie Kotzen Sign van heb kunnen gebruiken.
    En daar dan weer een Ibanez Logo die in de buurt komt van de body kleuren en zo.
    Om er toch een leuk geheel van te maken.
    Had heel wat ideeën hier voor,maar ik heb het uit eindelijk simpel gehouden.


    Allen onderdelen zijn inmiddels ook binnen.


    Heb ondertussen een wire diagram in elkaar zitten knutselen en zo.
    want ja die heb je uit eindelijk ook nodig.


    Anyway,
    Alles is nu naar de spuiter gegaan vanmiddag, en maandag moet ik er even langs gaan, want dan gaan we kijken hoe we de body decals er het best op kunnen doen.

    Dus word vervolgt
    Laterzzzz

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Music

    dat wordt een vette ibanez. heb je die HS-2 al? laat ik er nu toevallig een hebben waar ik vanaf wil. heb je wel netjes gedaan met het opvullen van de gaten en nieuwe uitsparingen. wel iets sneller posten volgende keer!!!

    groeten pasqual.

  8. #8

    Standaard

    ja sorry, dat ik deze keer een beetje traag was....maar ik ben er weer.
    Ik heb die HS2 al ja, maar kan er altijd nog meer gebruiken, want ik heb nog meer op de plank liggen die gedaan moeten worden.
    Dus ik hoor het wel.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pgm10th Bekijk bericht
    Deze gaat niet zo rechtstreeks de headstock op neem ik aan (als in; met pixels)

    Edit: te gekke PAF PRO's trouwens!
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  10. #10

    Standaard

    nee, dit is meer ok meen idee te geven qua kleur zeg maar, de decal sticker is helemaal strak.
    En de mensen van http://www.best-decals.com/ hebben weer hun best voor me gedaan.

    Maar omdat alles net naar de spuiter gegaan is, en ik vergeten wat om een foto temaken voor de post hier, heb ik het maar even zo gedaan.
    Maar let maar op, hij is super strak.

    Ja die Paf's was even een gedoe, want die zijn niet standaard in deze setting van caps.
    Deze zijn dus op speciale order gemaakt voor me.
    Nu is dat niets bezonder, want het is gewoon even bij je bestelling melden dat je verschillden caps er op wil hebben, uit eindelijk is het een stuk service van Dimarzio........maar blijft toch wel bezonder.
    Laatst gewijzigd door pgm10th; 6 januari 2009 om 00:21

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top