Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2008
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    19

    Standaard Billy Idol in paradiso (28-07)

    Beetje laat om te posten (is immers al geweest), maar is iemand anders nog bij dit optreden geweest? Ik ken zo'n beetje alle Billy Idol nummers nogal goed, dus da's altijd leuk, maar waar ik vooral voor kwam was het gitaarwerk van Steve Stevens. En dat was zeker geen teleurstelling!

    Ik heb ze al eerder live gezien een paar jaar geleden in de HMH en dat was al erg goed, maar dit was echt supergaaf. Deze keer zat er veel meer extra solo werk in van Steve met als topper een supergave en lange sole halverwege het concert. Was een leuke combinatie van wat van zijn eigen werk en wat improvisatie (stukje top gun anthem, beetje flamenco en wat lekkere rock). Was gewoon fantastisch om te zien. Hij liet ook nog weer wat leuke Hendrix-achtige trucjes zien tijdens het concert, zoals de gitaar met z'n tanden bespelen en een tijdje de gitaar bespelen achter zijn hoofd.

    Het verbaasd me altijd dat steve stevens relatief onbekend is (ja ok, gitaarnetters zullen hem wel kennen, maar algemeen gezien is hij vrij onbekend). Ik heb tientallen fantastische bands live gezien, maar dit was wat gitaarwerk betreft zo ongeveer het meest indrukwekkende wat ik gezien heb. Nou helpt het goede geluid van Paradiso ook wel mee natuurlijk.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.368

    Standaard

    Ik vond Billy met name toen ie nog in Generation X zat erg goed. Zijn solo werk vind ik wat wisselvalliger...Lijkt me wel leuk om een keer life te zien.
    Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top