Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 25 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 244
  1. #21
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Neem dan een oversized rack tuner. Als je het dan niet meer kan aflezen!

    En toch ben ik benieuwd hoe die Behringer van mij zich houdt ten opzichte van de TU2.
    Gezocht: Ibanez DE7

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Ik heb een DT10 en een TU2 kunnen vergelijken. De Korg is volgens mij preciezer, maar daarom werkt-ie ook wat op mijn zenuwen, hij is wel erg gevoelig voor heel kleine afwijkinkjes. Voor op het podium heb ik dan ook een lichte voorkeur voor de TU2.

  3. #23
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Thumbs up

    (topic effe ge-edit om het een beetje compact te houden)

    Oké, de uitslag!
    Kim Wilson en ik hebben bij de Frietbak R'dam getest:
    -Boss TU2
    -Korg Pitchblack
    -Korg DT10
    -Planet Waves CT04
    -Digitech Hardwire tuner

    Als testgitaar een Baja Tele, steeds de boel even licht ontstemd om daarna weer opnieuw de boel te stemmen.

    Boss TU2
    bekend, redelijk duidelijk, vooral de ledjes zijn goed, het display dat aangeeft op welke noot je zit is iets minder. Snelheid is goed, precisie is goed genoeg al moest er wel een tweede rondje stemmen aan te pas komen.

    Korg DT10
    Duidelijkheid van de ledjes is erg goed, fractie beter dan de TU2, display is iets duidelijker. Minpuntje is dat de # wordt weergegeven als een klein puntje en die is wel erg klein. Het grootste voordeel is de manier van reageren van de ledjes. Die gaan niet gewoon aan of uit, maar kunnen wat feller en minder fel branden. Gevoelsmatig kun je daardoor veel preciezer stemmen, al moet je er even aan wennen dat -ie niet zo makkelijk 'stabiel' staat. Maar heel mooi precies te stemmen. Door naar zijn jongste broertje:

    Korg Pitchblack
    Als je dan net de DT10 met zijn briljante afleesbaarheid hebt gehad vraag je je af wie het verzonnen heeft bij Korg dat ze nu maar eens lampjes moesten gebruiken die hooguit de helft zo sterk zijn! Echt té vaag gewoon. Prima in het donker, maar met een beetje licht erop: zwak. En ook het tweede voordeel van de in felheid variërende ledjes is hier afwezig. Waarom in vredesnaam? Oké, hij is true byepass, maar dat de buffer van de DT10 goed is had ik zelf al eens getest dus die ga ik van zijn lang-zal-ze-leven niet inruilen.
    De strobe instellingen en dergelijke maken 'm niet beter, sneller of nauwkeuriger.

    Planet Waves CT04
    Iets duidelijker display dan de Pitchblack, maar niet veel, de ledjes zelf ook ietsje beter. Maar dat minimale voordeel weten ze goed om zeep te helpen door er een mooi bol stukje spiekgelglas op te zetten, waardoor we zelfs in het testhok, met een beetje TL-verlichting al moeite hadden om 'm goed af te lezen. Lachwekkend slecht.

    Digitech Hardwire
    Die maakte een slechte eerste indruk. Maakte wat herrie vanuit de voeding, licht gepruttel, wilde niet aan.... losgekoppeld, nog eens en toen deed -ie het ineens weer wel, bijgeluiden waren ook weg. Prima ledjes, op zelfde niveau qua felheid als de TU2 en DT10. Precisie stond op zelfde niveau als de TU2. Ook hier dus weer niet die in felheid variërende ledjes.

    Kortom: absolute winnaar: Korg DT10. Gedeelde tweede plaats: Boss TU2 en Digitech Hardwire. Po lichte achterstand, vierde plek: Korg Pitchblack en ergens achteraan de Planet Waves.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  4. #24
    drap
    Guest

    Standaard

    Wat is precies het voordeel van in felheid variërende ledjes? En een tweede stemronde, heeft dat niet ook te maken met de spanning van de snaren op de hals?

  5. #25
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Die variërende ledjes moet je misschien een keer zien, lastig uitleggen. Bij alle andere tuners verspringt -ie gewoon van het ene naar het andere ledje. Bij de DT10 vloeit dat meer in elkaar over doordat het ene ledje minder fel gaat branden, dan de ander, die wordt daarna feller, etc.
    En natuurlijk lag het aan de snaren en niet aan de TU2 Vers uit het rek hè..
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 januari 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    662

    Standaard

    Hmm, heb zelf de Planet waves al een tijdje maar heb totaal geen last van dat spiegelende display. Al erg veel optredens mee gedaan en nooit moeite gehad met aflezen. Maar waar ik de laatste tijd wel mn twijfels over heb is de nauwkeurigheid van stemmen van dit ding. Wat waren jouw bevindingen tov de DT-10 wat betreft nauwkeurigheid?
    Play like you have something to say, not something to prove... IDANCEMUSIC.COM

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    OK, dat is duidelijk, die in felheid varierende lampjes is dus waar ik gek van wordt, wie wil zijn of haar TU2 ruilen tegen mijn DT10?

  8. #28
    Dude
    Guest

    Standaard

    je kunt de boss tu2 zo instellen dat de ledjes heen en weer 'lopen' bij foute stemmingen he ?
    Die lampjes zie je prima lopen bij zonlicht, alleen de letters niet.

    Werkt veel nauwkeuriger dan de standaard manier, heb hem hier even niet bijdehand dus kan niet kijken welk knopje dat nou was.

  9. #29
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    @Sjoerd: de nauwkeurigheid van de PW vonden we volgens mij het minst, maar ik kan me vergissen. Even wachten tot Kim post...

    @Tristan: hahahaha, zo zie je maar weer, wat de één ideaal vindt, vindt de ander irritant. Ik denk dat je aan Kim wel een klant hebt

    @Dude: we hebben bij alle pedalen die het konden de verschillende manieren geprobeerd maar bij geen enkel pedaal werd het er merkbaar beter van.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2002
    Locatie
    near de ruines of townhall city
    Berichten
    11.264

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tristan
    OK, dat is duidelijk, die in felheid varierende lampjes is dus waar ik gek van wordt, wie wil zijn of haar TU2 ruilen tegen mijn DT10?
    Doosje, boekje en nieuwstaat?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top