Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 19 EersteEerste ... 7891011 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 186
  1. #81
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2002
    Locatie
    Neeritter
    Berichten
    105

    Red face Strat kopie body

    Ik ben aan het opruimen en ben het volgende tegengekomen.
    Betreft een (enigszins vernaggelde) strat body, afkomstig van een oude Hondo uit de jaren 80. Hij is ooit matgeel gespoten en er is o.a. in de neckpocket en de brugholte gefreesd (niet netjes, zie foto's). In de schroefgaten bij de brug zit volgens mij nog epoxy; voor het proberen op te vullen van de gaten... Volgens mij komen de maten ook niet helemaal overeen met een originele strat. Ikzelf heb niet de tools en skills om er nog iets moois van te maken.

    Alvorens ik hem weggooi, wil ik kijken of ik hier iemand een plezier mee kan doen. Iemand die handig kan er nog wel wat leuks van maken. Voor een kwaliteits-zelfbouw zal hij bij lange na niet voldoen...






    Het is ook een echte -body
    Maar als ik er iemand blij mee kan maken; dat is altijd beter dan weggooien!

  2. #82

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rooligan Bekijk bericht
    Ik ben aan het opruimen en ben het volgende tegengekomen.
    Betreft een (enigszins vernaggelde) strat body, afkomstig van een oude Hondo uit de jaren 80. Hij is ooit matgeel gespoten en er is o.a. in de neckpocket en de brugholte gefreesd (niet netjes, zie foto's). In de schroefgaten bij de brug zit volgens mij nog epoxy; voor het proberen op te vullen van de gaten... Volgens mij komen de maten ook niet helemaal overeen met een originele strat. Ikzelf heb niet de tools en skills om er nog iets moois van te maken.

    Alvorens ik hem weggooi, wil ik kijken of ik hier iemand een plezier mee kan doen. Iemand die handig kan er nog wel wat leuks van maken. Voor een kwaliteits-zelfbouw zal hij bij lange na niet voldoen...






    Het is ook een echte -body
    Maar als ik er iemand blij mee kan maken; dat is altijd beter dan weggooien!
    hallo,

    ik had je al een pm gestuurd maar bij deze meld ik het hier nog even. dat ik wel heel erg belang bij de start body heb.

    vr.gr

  3. #83
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2002
    Locatie
    Neeritter
    Berichten
    105

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Les Strat Bekijk bericht
    hallo,

    ik had je al een pm gestuurd maar bij deze meld ik het hier nog even. dat ik wel heel erg belang bij de start body heb.

    vr.gr
    PM terug

  4. #84
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2002
    Locatie
    Neeritter
    Berichten
    105

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Ik heb nog wel veel vernachelderdere bodies gezien waar nog een fijn gitaartje van gemaakt kon worden hoor!
    Tof dat je zo met je beginnende mede-gitaarbouwers begaan bent... hulde!
    Zoals ik al aangaf, ik hem zelf niet de mogelijkheden (vaardigheden en gereedschap) om die body nog te kunnen opknappen. Ik neus vaker in dit topic en vond het een prima idee om de body hier te plaatsen.

    Er zijn reeds drie gegadigden ervoor (via PM) en wie het eerst komt wie het eerst maalt.... Alleen die eerste heeft zich nog niet gemeld nav mijn bericht terug. Niet te lang wachten, want dan ga ik naar de volgende in rij!

  5. #85
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2002
    Locatie
    Neeritter
    Berichten
    105

    Standaard

    OK, dan!
    De body is besproken - en dus niet meer aanwezig. Les Strat zal er ongetwijfeld plezier aan beleven!

  6. #86
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2005
    Locatie
    Voorthuizen
    Berichten
    817

    Standaard telecasterbrugzadelstelpen

    soms vraag je je af hoe die dingetjes nou heten, maar ik ben hevig op zoek naar:



    zo'n inbus stelschroefje waarmee je het zadel van een telecaster kunt bijstellen in hoogte.
    alle dozen omgekeert maar kon er geen vinden.
    vox humana heeft ze maar dan ben ik met verzendkosten 10 euro verder voor 1 zo'n pinnetje.

    heeft iemand er misschien 1 liggen?

    't is voor een standaard mexicaanse fender tele.
    Laatst gewijzigd door gertgert; 6 november 2009 om 07:35

  7. #87
    Member
    Geregistreerd
    8 juni 2009
    Locatie
    Driebergen
    Berichten
    82

    Standaard

    Als ik me niet vergis kun je die gewoon bij de bouwmarkt (of kleinere variant daarvan) halen, met een beetje mazzel hebben ze een koopjesbak met een setje met tien maten van die sleuteltjes en kost t geen scheet

    Neem gewoon je gitaar de bouwmarkt in om te checken of het past

  8. #88
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    bij ons verkopen ze die dingen gewoon in de lokale 'ijzerwarenhandel' (zoals jullie dat noemen denk ik. kost bijna niks, ik was zo'n ding kwijt bij het lagertje van m'n freesje

  9. #89
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gertgert Bekijk bericht
    vox humana heeft ze maar dan ben ik met verzendkosten 10 euro verder voor 1 zo'n pinnetje.
    Kun je ze niet bellen of mailen en vragen of ze 'm in een gewone envelop willen stoppen? Dan hoeft er maar 1 postzegel op...

    Oja: zorg gelijk voor een reserve, anders zit je de volgende keer weer met hetzelfde gezeik...

  10. #90
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2007
    Locatie
    Old Vleuten town
    Berichten
    2.460

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kipnugget Bekijk bericht
    Als ik me niet vergis kun je die gewoon bij de bouwmarkt (of kleinere variant daarvan) halen, met een beetje mazzel hebben ze een koopjesbak met een setje met tien maten van die sleuteltjes en kost t geen scheet

    Neem gewoon je gitaar de bouwmarkt in om te checken of het past
    Hij zoekt een boutje, geen sleuteltje

    Het zou inderdaad wel eens te vinden kunnen zijn bij onderdelen voor elektrisch gereedschap. Je kunt evt. ook een iets langer boutje zoeken van dezelfde breedte, op de gewenste lengte zagen/slijpen en een sleufje erin dremelen zodat het met een klein schroevendraaiertje te verstellen is (in plaats van met een inbussleuteltje).
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    de franse taal klinkt prachtig, vooral als een mooie jonge franse mevrouw met kleine harde t* die uit haar rode mondje laat rollen
    fb | tet

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top