Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 70
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 augustus 2001
    Locatie
    leeuwarden
    Berichten
    769

    Standaard

    Ik heb geen truukjes nodig; ik ben van nature al een attractie.
    Laatst gewijzigd door wiegersma; 27 juli 2008 om 18:57
    wie heeft er nog een groene Cyclone-gitaar te liggen mét handvat?

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wiegersma
    Ik heb geen truukjes nodig; ik ben van nature al een attractie.
    Foto, foto, foto


  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2006
    Locatie
    Wijk bij Duurstede
    Berichten
    1.365

    Standaard

    Ik ben meestal geconcentreerd op het gitaarspelen.
    Met het punkbandje kijk ik zelf meestal mijn ogen uit hoe de andere gitarist het publiek inspringt en al het geren en gesalto doet.
    Ik heb wel gehoord dat ik erg veel met mijn mond beweeg als ik speel (en niet zo'n beetje ook)
    Met het andere bandje hebben we nog niet het genoegen gehad om live te spelen.
    Al ben ik daar wel van plan meer te doen, das idd metal.
    Ik heb een paar metalbandjes gezien die best behoorlijk kunnen spelen maar het waren dan vaak ook zoutzakken en daar kijk je toch liever niet tegen aan.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2006
    Locatie
    Boxtel, Brabant
    Berichten
    1.773

    Standaard

    Wat ik als vuistregel gebruik is "als je het gevoel hebt dat je jezelf belachelijk staat te maken zit je precies goed". Uiteindelijk is het gewon theater, en net als in het theater moet dus alles overdreven. Anders komt het niet over.
    Interactie is het belangrijkste in een show. Kijk naar je publiek. Als je aandacht geeft krijg je dat ook terug.
    Als laatste, als je stil staat, zet je benen lekker wijd, staat stoer
    Voor mij, komt altijd een ander.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2006
    Locatie
    merksplas
    Berichten
    677

    Standaard

    toch ook wel iemand die bekend stond (in zijn jongere jaren) om het heen en weer rennen springen stampen en dergelijke op podia.

    http://nl.youtube.com/watch?v=G2ZtML8KNdA

    Mr. Slash himself
    No need for a sig.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 maart 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    5.517
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeiDRagonas
    Tjah.. Ik doe alles wat nodig is..

    Dus alles wat jij opnoemt kan evt voorbijkomen ja.. Hoewel ik niet echt van de gimmicks als met tanden spelen e.d. ben, kan ik het wel... En Joene zet vrij regelmatig zn gitaar in zn nek en heel soms doe ik mee.

    Hoewel alles toegestaan is ben ik meer van het springen, tussen het publiek staan spelen en , hoewel onze drummer daar niet altijd blij mee is, het rammen op cymbals.

    Grt Roy!
    Jah gitaartje in de nek, of bij iemand anders omhangen, met blinddoek spelen enzo voort!

    ik vind er mag best wat meer show!
    ----

    // City Of Life //

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.965

    Standaard

    Je show moet natuurlijk bij je muziekstijl passen en bij wat je wilt overbrengen. De manier waarop je op het podium beweegt hoort daar ook bij.

    Bij jazz bijvoorbeeld, hoef je niet veel te bewegen, maar het is fantastisch als je wel ziet dat de muzikanten veel plezier aan hun muziek beleven!

    Zelfde bij bijvoorbeeld rockbandjes. k Zag laatst een cover rockbandje. Echt geweldig leuk bandje en de muziek zat vol energie! Maar links van het podium stond een gitarist die er duidelijk geen zak aan vond. Tenminste, dat vond ie waarschijnlijk wel, maar je zag het niet aan hem af. En dat is echt storend. Als je energie in je muziek weet te leggen, moet je zelf ook barsten van de energie!

    Ik was de eerste jaren van optreden ook een zak zout. Tot ik de muziek ging spelen die ik leuk vond, dat straalde ook direct uit in mijn houding op het podium: je hebt lol en dat ziet het publiek, en dat willen ze ook zien.
    -

  8. #18

    chicken

    ik zag pas een bandje in frankrijk waarin de gitarist zoooooooooooo statisch was... hij bewoog amper... da's niets...

    gewoon beetje bewegen enzo is wel best ... als je vette solo speelt moet je "body-language" er ook naar zijn, vindt ik ...

    maar ik heb dan ook nog geen meter band-ervaring -iets meer dan -
    Gibson Studio LP '94 Ebony - '04 Fender CIJ strat - '08 Fender BAJA tele - Alvarez - H&K Edition Tube 20th anniversary

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Echt podiumervaring heb ik niet, maar wat rutger zegt vind ik opvallend: hoe krijgen mensen het voor elkaar om niet zichtbaar te genieten als je er zoveel energie insteekt en dat ook tot uiting komt in de muziek?

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan
    Echt podiumervaring heb ik niet, maar wat rutger zegt vind ik opvallend: hoe krijgen mensen het voor elkaar om niet zichtbaar te genieten als je er zoveel energie insteekt en dat ook tot uiting komt in de muziek?
    Heel geconcentreerd spelen?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top