Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 70
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard Optreden: what're your tricks?

    Als ik het over optreden heb (en dan bedoel ik in dit geval rock en metal) dan zie ik flashy shows met veel lichteffecten, vuur, vuurwerk, etc. Maar ook de artiesten mogen van mij flink show geven. In rustige muziekstijlen met gitaar (spaans klassiek, blues, jazz) gaat het puur om de muziek en kunnen de artiesten met weinig bewegen toch een goed concert neerzetten. Met Rock N' Roll, Hardrock, Punk, Grunge, Heavy Metal e.d. verwacht ik dat de artiesten dynamisch over het podium bewegen.
    Een enorme showman is bv Steve Vai (dit filmpje is briljant: klik en zelf probeer ik bij mijn optreden m'n publiek ook zoveel mogelijk te entertainen.

    Maar wat voor tricks om een mooie show neer te zetten gebruiken jullie? Of kennen jullie?
    Denk aan bv spelen met de tanden (Hendrix) spelen in je nek, rock 'n roll style over het podium hoppen, je gitaar likken/tong uitsteken (KISS), op de grond liggen spelen, etcetera.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik probeer vooral juist te spelen, dat is vaak al moeilijk genoeg, verder wandel ik gewoon rond, ga ik eens bij de bassist kijken, is naar voor, is naar achter... Maarja, wij maken dan ook "rustige" luisterliedjes
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  3. #3
    Banned
    Geregistreerd
    31 januari 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    2.313

    Standaard

    Tjah.. Ik doe alles wat nodig is..

    Dus alles wat jij opnoemt kan evt voorbijkomen ja.. Hoewel ik niet echt van de gimmicks als met tanden spelen e.d. ben, kan ik het wel... En Joene zet vrij regelmatig zn gitaar in zn nek en heel soms doe ik mee.

    Hoewel alles toegestaan is ben ik meer van het springen, tussen het publiek staan spelen en , hoewel onze drummer daar niet altijd blij mee is, het rammen op cymbals.

    Grt Roy!

  4. #4

    Standaard

    Wel echt Amerikaans en 80's hoor dat 'overdreven' entertainen op dat filmpje : ) Zelf probeer ik puur mijzelf te zijn op het podium en vooral met mijn hele zijn in de muziek er mijn ziel- en zaligheid in te leggen. Ik speel ook geen metal of heavy rock maar wel als enige gitarist waardoor ik simpelweg ook minder bewegingsvrijheid heb. Met twee gitaristen kun je makkelijker afwisselen en heb je af- en toe tijd om te rennen, rollen, springen over het podium. Van mij persoonlijk hoeft dat allemaal niet maar vermakelijk is het wel, mits gedoseerd. Het filmpje vond ik teveel van het goede imo.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2007
    Locatie
    apeldoorn
    Berichten
    1.080

    Standaard

    pfff ,als het aan mij ligt ga ik er bij zitten,lekker ontspannen in een luie stoel

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Het filmpje is inderdaad wel erg overdreven, maar ja: dat is glamrock hè .
    Van nature ben ik met een gitaar in mn handen nogal naar binnen gekeerd, maar wij maken met de band metal en dan vind ik het erg gaaf (en n btje verplicht) om actieve/gekke dingen te doen. Het springen vind ik ook geweldig . Toch is voor mij het belangrijkste dat dynamiek toevoegt het samenspelen met de rest. Dus oogcontact, kleine grapjes, samen een swing doen, dat maakt de boel al een stuk levendiger.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    DLR rockt(e) de pan uit! Hehe dat moeten goede shows geweest zijn.

    Wat betreft het onderwerp hier: eigenlijk niets opvallends zoals Vai dat doet.

    Edit:
    hoewel de bitch toss eigenlijk wel in ieders gitaarvocabulaire thuis hoort
    http://www.youtube.com/watch?v=5SNkqvTGlY4
    Laatst gewijzigd door Bram+; 27 juli 2008 om 18:18

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    chicken

    Ik sta verlegen in een hoekje.
    ALLES IS VERKOCHT!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 maart 2007
    Locatie
    Ass'n
    Berichten
    807

    Standaard

    Euh, ik neem aan dat men voor de muziek komt.....?????? Als ik zo moet huppen en springen, haak ik af (om nog maar te zwijgen van die enge pakjes).
    Ben nooit verder gegaan als de 'duck walk' van Chuck Berry.

  10. #10
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands
    Zelf probeer ik puur mijzelf te zijn op het podium en vooral met mijn hele zijn in de muziek er mijn ziel- en zaligheid in te leggen.
    Precies en volgens mij wordt dat over het algemeen goed gewaardeerd. Als je de gene een beetje loslaat en niet als een houten klaas blijft staan maar wel gewoon jezelf durft te zijn en spontaan kan zijn, da's al heel wat hoor.
    Goed gebrachte show kan leuk zijn, maar je moet het wel menen, anders prikken mensen er makkelijk doorheen.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top