Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 10 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 95
  1. #21
    Member
    Geregistreerd
    8 juni 2007
    Locatie
    Nieuwerkerk ad IJssel
    Berichten
    67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -=JEROEN=-
    @Elpedro: Als je dan toch zo ongeduldig bent,
    Ongeduldig heeft zo'n negatieve lading, te enthousiast misschien
    Ik zal die voorgaande lessen eens uitprinten en als 'vakantie'voer meenemen.

    Wat betreft je uitleg van het nummer .... in één woord..... geweldig.
    Ik print hem uit en ga vanavond deze informatie eens analyseren.
    Zulke analyses kunnen mij goed helpen de theorie te doorgronden.
    En ik durf stiekem te stellen dat veel meer mede-gitaristen gebaat zijn bij deze analyse.

    Je moet maar zo denken, we zijn niet allemaal een muzikale einstein.... en ik zeker niet !!!
    Laatst gewijzigd door Elpedro; 13 augustus 2008 om 13:24

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2006
    Locatie
    rotjeknor
    Berichten
    3.641

    Standaard

    Mijn uitleg is interactief, je moet dus op links klikken enzo, of ga je die schema's ook uitprinten

    Dootch: ook de laatste noot bepaald niet de toonaard, wel de toonhoogte. Het nummer kan dus eindigen met een g, maar dat zegt niets over of het nummer in G mineur, majeur of wat anders is.
    mijn gitaarnet lessen |≈▲Ø| of kom eens langs voor een proefles (of gewoon voor de gezelligheid

  3. #23
    Member
    Geregistreerd
    8 juni 2007
    Locatie
    Nieuwerkerk ad IJssel
    Berichten
    67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -=JEROEN=-
    Mijn uitleg is interactief, je moet dus op links klikken enzo, of ga je die schema's ook uitprinten
    Neem maar van mij aan, ik heb ze net met alle plaatjes (d.m.v link) uitgeprint(44 pagina's)!
    Kan ik het namelijk in het vliegtuig en vakantieadres lezen, zal het ff twee weken zonder internet en gitaar (maar wel met zon ) moeten doen, dus vandaar.

    Sommige noemen het pure waanzin, andere noemen het discipline.... de waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
    Laatst gewijzigd door Elpedro; 13 augustus 2008 om 15:03

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2006
    Locatie
    Zele, Oost-Vlaanderen
    Berichten
    655

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -=JEROEN=-
    ook de laatste noot bepaald niet de toonaard, wel de toonhoogte. Het nummer kan dus eindigen met een g, maar dat zegt niets over of het nummer in G mineur, majeur of wat anders is.
    @Jeroen: Ik rust mijn kaas... hier kan ik niet tegen op. rock on
    I can let you play my guitar... But then I would have to kill you

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 augustus 2008
    Locatie
    Den Helder
    Berichten
    208

    Standaard

    En met de post van 11:45, gaan we ons nu verder verdiepen in de mixolydische toonladder ...... We nemen als voorbeeld wijlen F. Zappa en ..... Nee hoor, hier haak ik af.
    Elpedro, fijne vakantie en misschien even een leesbaar theorieboek scoren in de bieb voor op vakantie. Misschien brengt dat nog meer verduidelijking in de lessen van Jeroen. Alhoewel dat volgens mij bijna onmogelijk is.
    kortom, Hulde voor de steller van deze Topic.
    En op de zevende dag pakte God zijn gitaar en schiep het Gm7add13 akkoord; En Hij hoorde dat het goed was.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 februari 2008
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    150

    Standaard

    Allereerst: goede les! Hoop dat ik een beetje kan leren improvisere over A mineur pentatonisch.

    Dan het volgende:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door whammy67
    En met de post van 11:45, gaan we ons nu verder verdiepen in de mixolydische toonladder ...... We nemen als voorbeeld wijlen F. Zappa en ..... Nee hoor, hier haak ik af.
    Elpedro, fijne vakantie en misschien even een leesbaar theorieboek scoren in de bieb voor op vakantie. Misschien brengt dat nog meer verduidelijking in de lessen van Jeroen. Alhoewel dat volgens mij bijna onmogelijk is.
    kortom, Hulde voor de steller van deze Topic.
    Nog goede allround boeken? bol.com links ofzo? Ik zou graag één boek willen aanschaffen waarmuit ik als zelflerende beginner af en toe wat tips kan halen, zoals die in deze thread, zonder dat ik gelijk echt ALLES doorgelezen EN gesnapt moet hebben. Of vraag ik dan te veel?
    - HertogJanNL


  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 februari 2003
    Locatie
    belgie
    Berichten
    1.369

    Standaard

    wat wil je weten? theorie?
    is zo allemaal relatief. Door er mee bezig te zijn zie je meer en meer, begrijp je meer en meer, maar ook minder en minder, en snap je niet waarom die man t niet zo doet, maar zo.
    theorie is zoals velen hier zeggen een middle om het te kunnen uitleggen. Echter moet ik ook nog veel dingen leren, en als je ff wat rondneust kan je wel wat links naar theorieboeken vinden ofzo, mss weet eurocinema er wel ene uit de mouw te schudden.

    vb van relativiteit van theorie; in de tijde van de klasiek was een tritonius een duivels interval en mocht je het niet gebruiken, werd het als boosaardig aanzien bla bla, nu in veel standards en bossa's=>b5, en dominante akkoorden.
    zelfde met de b9.
    echter 98% van de antwoorden op al je vragen bevind zich in je cdcollectie.
    het waarom kan je hier ev vragen
    tmaakt niet uit wat je speelt maar HOE je t speelt
    http://www.facebook.com/pages/fractu...9162201?ref=mf

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2006
    Locatie
    rotjeknor
    Berichten
    3.641

    Standaard

    Mijn boek kopen, als het ooit in de winkel komt te liggen
    mijn gitaarnet lessen |≈▲Ø| of kom eens langs voor een proefles (of gewoon voor de gezelligheid

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Ik heb 'm zelf niet, maar volgens mij is dit boek wel ongeveer wat je zoekt.

  10. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema
    Ik heb 'm zelf niet, maar volgens mij is dit boek wel ongeveer wat je zoekt.
    Dat boek heb ik nog ergens als pdf . Heb hem eigenlijk nooit bekeken omdat ikzelf het erg moeilijk vind om het maar uit een boek te leren. Als ik er in praktijk mee bezig ga leer ik het veel beter (wat vast veel anderen ook doen!). Als je het pdfje wilt hebben stuur maar even een pm, misschien heb ik hem nog ergens.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top