Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 11 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 109
  1. #21

    Standaard

    Success ermee, en respect! Als er iets is waar ik een beetje een hekel aan heb is dat dunne stukjes hardhout op dikte brengen met handgereedschap. Heb het voor de eerste twee gitaren gedaan, doe ik niet meer. Schuurmachine (vandikte) gekocht. BOvenbladen doe ik met plezier met een #5 1/2 Record schaaf, maar achter en zijbladen...brr.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Thumbs up

    heel spannend hoor!

    en helemaal in dit super klusweer
    ben ook bezig, basbox, 4 schroeven, dan afdrogen, gat zagen, weer afdrogen

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.082

    Standaard

    Zo, ik ben weer een beetje verder met schaven, de bedoeling is het bovenblad terug te brengen naar 2,5mm en van daar verder kijken. Eigenlijk ben ik nu "op vakantie", maar gelukkig is dat maar een half uurtje fietsen van mijn studentenkamertje dus kan ik toch af en toe hierheen om wat te knutselen. Ik wil jullie deze foto van mijn werkplaats niet onthouden, zo lang je er geen problemen mee hebt is het geen probleem als er soms een berg zaagsel in een hoek van je kamer ligt, en soms ook wel lekker dat ik zooi gewoon daar neer kan gooien, want daar ligt toch al rommel dus dat ruim ik dan samen wel op.



    Ik heb ook alvast de vorm uitgetekend op een stuk dik papier, de vorm is overgenomen van mijn klassieke gitaar en daar heb ik een florentine cutaway aan toegevoegd. Ik had de gitaar graag wat groter gehad, maar dat paste niet met het hout. Door het achterblad lopen een paar golven licht hout, vind ik bijna nog mooier dan het bovenblad.





    Straks weer een post met nog wat plaatjes.

    Janne

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.082

    Standaard

    En vandaag kwam de postbode weer langs. Met voor mij een plank notenhout voor de hals, ebben brugpinnen en endpins, een ebben brug en een beetje blingbling omdat ik dat wel heel mooi bij deze gitaar vond passen: gouden fretjes.





    Op de bovenste foto ligt ook een stukje pao ferro, dat wilde ik als brug gebruiken als het bovenblad heel donker was, maar dat is niet zo dus wordt het toch ebben. Pao ferro ga ik bewaren voor de volgende gitaar, dat wordt weer een lichte . Het bewerken van het macassar ebben valt me nog reuze mee, ik ben wel bang voor het echte werk straks, dat is denk ik ook een belangrijke reden waarom er niet echt ebbenhouten productiegitaren zijn, volgens mij zou zelfs een machine dat opgeven na 10 gitaren.

    Ach, dat houdt ze uniek.

    Janne

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Thumbs up

    way cool gouden frets

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2006
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    472

    Standaard

    Hé laat de poes eens naar buiten
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drap
    Om eerlijk te zijn staat hij daar wel op een groter podium, met band, inplaats van rockposes neer te zetten op een slaapkamertje onder het genot van een glaasje appelsap. Waus.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.082

    Standaard

    De kat is inmiddels buiten .

    Korte update, ik ben vooral bezig geweest met het dunner maken van het hout en dat is niet zo heel leuk om foto's van te maken. Vandaag toch even de blokschaaf erbij gepakt en als je gewoon hard gaat staan schaven dan schiet dat uiteindelijk toch wel op. Ook de vorm heb ik grof uitgezaagd, die werk ik af wanneer het geheel aan elkaar zit, dan heb ik een beetje speling als de zijkanten niet helemaal precies uitkomen.

    Foto, het achterblad mag nog een stukje dunner en er moeten nog veel krassen weggewerkt worden, dus gewoon iedere dag een beetje schrapen, dan komen we er wel.




    Verder ben ik aan het denken over versterking, clip-on microfoontje is net niet krachtig genoeg in bandverband dus het zou fijn zijn als er nog wat (feedbackbestendige) elektronische versterking kwam. Ik wil niet al te veel in de gitaar moeten boren (dus geen pre-amp ofzo), iemand ideeën wat een goede optie is?

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2003
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    2.789

    Standaard

    Ik heb gisteren toevallig in het tijdschrift Acoustic Guitar, in het julinummer, een artikeltje gelezen over een nieuwe Fishman pickup, de Matix Infinity. Boren is blijkbaar ook niet nodig. De review vind je hier, maar daarvoor heb je het paswoord van de maand nodig. Dat is "resonator". (als dat paswoord hier best niet staat, haal ik het wel weg en PB ik je wel).

    Fantastisch project, trouwens. Ik volg het met argusogen!
    Laatst gewijzigd door M Kactus; 7 augustus 2008 om 15:53
    I was here and you wasn't.
    Now you is here and I isn't.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    check es het acoustic forum hier, waarschijnlijk hebben ze daar al tonnen info over goeie acoustic guitar pups

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.082

    Standaard

    Bedankt voor de tips, ga zo eens dat artikel lezen. En als het hier niet lukt plaats ik de vraag wel in het akoestische gedeelte.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top