Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24
  1. #1

    Standaard Sperzel stemmechanieken.

    Mannen (evt. vrouwtjes),

    Vandaag heb ik via de post mijn setje Sperzel mechaniekjes binnen gekregen (bedankt No 1 hops ).

    Nu wil ik ze monteren op een gitaar waarbij nog geen kleine gaatjes zitten. Mijn, wellicht domme vraag, is hoe ik deze kleine gaatjes er op de juiste plek inkrijg, zonder dat de mechanieken scheef zitten, of allemaal op een andere plek zitten.

    Kan iemand me helpen. en VERDOMME nu een keer normaal antwoord.



















  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    ideetje

    gaan vloeken helpt vast ja

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2006
    Locatie
    Wijk bij Duurstede
    Berichten
    1.365

    Standaard

    Als de diameter van de stemmechanieken niet kloppen heb je volgens mij een behoorlijk probleem
    Ik weet het niet zeker, omdat ik nog niet veel ervaring heb met stemmechanieken, wel wat, maar als het gat te groot is voor je mechanieken is het denk best wel een drastisch probleem

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thundermane
    Als de diameter van de stemmechanieken niet kloppen heb je volgens mij een behoorlijk probleem
    Ik weet het niet zeker, omdat ik nog niet veel ervaring heb met stemmechanieken, wel wat, maar als het gat te groot is voor je mechanieken is het denk best wel een drastisch probleem
    @Bass, je mag dan bijna in Friesland wonen, maar dat geeft je nog niet het recht te zeiken als een Fries.

    Ik bedoel de kleine gaatjes waar het pennetje invalt zeg maar. De grote past wel.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2006
    Locatie
    Wijk bij Duurstede
    Berichten
    1.365

    Standaard

    Het pennetje zit altijd onder een bepaalde hoek, bvb 135 graden of 180 graden.
    Op internet (hun website?) staat waarschijnlijk wel onder welke hoek dat zit, en ik neem aan dat je gewoon aan de hand daarvan bekijkt wat een goede spot is om te boren?
    Ik denk dat je eigenlijk niet heel erg moeilijk moet doen en denken, je kan waarschijnlijk al aardig schatten door te kijken waar het ongeveer moet zitten.
    Ik denk dat je aardig snel klaar kan zijn.
    Laatst gewijzigd door Thundermane; 22 juli 2008 om 22:28

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.661

    Standaard

    @michaelss
    je hebt het in de pm gemist denk ik maar kijk even naar deze link
    http://www.tdpri.com/forum/stratocas...sed-strat.html

    ergens op pagina 3
    (al is het het potentieel 'gas' aanval gehalte erg groot bij wat deze man maakt)
    daarin laat hij stap voor stap zien hoe hij dat allemaal uitlijnt en plaatst.
    duidelijker kan het je niet uitgelegt worden met foto's en al

  7. #7

    Standaard

    http://www.tkinstruments.com/id94.htm

    helpt dit? Heb ze onlangs ook zelf vervangen. ff aftekenen, gaatje boren met 2,7mm en hoppa!
    Ehh...

  8. #8

    Standaard

    Ik heb ze er al inzitten. Redelijk recht haha.

    Helaas onstemt de gitaar nog als een gek. Net een nieuw setje Dáddario erop, en begrijp dat er nog veel rek in zit, maar hij ontstemt echt teveel.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2006
    Locatie
    Wijk bij Duurstede
    Berichten
    1.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MichaelSS
    Ik heb ze er al inzitten. Redelijk recht haha.

    Helaas onstemt de gitaar nog als een gek. Net een nieuw setje Dáddario erop, en begrijp dat er nog veel rek in zit, maar hij ontstemt echt teveel.
    Dan moet je flink trekken aan die snaren totdat de rek er uit is.
    Niet bang zijn, zelfs de hoge E snaar aan het gewicht van je gitaar ondergaan
    Maarja ik hoop wel dat je de sperzels er strak in hebt?

  10. #10
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thundermane
    Dan moet je flink trekken aan die snaren totdat de rek er uit is.
    Niet bang zijn, zelfs de hoge E snaar aan het gewicht van je gitaar ondergaan
    Wanneer stop je nou eens met je beperkte kennis te delen? Dit is het zoveelste flutadvies dat je geeft. Leuk voor je postcount, maar je maakt er niemand wijzer mee.

    @topic starter: als je gitaar nu nog steeds ontstemt moet je kijken naar de topkam. Als die te stroef is of de sleuven zijn te krap dan blijven de snaren daar in 'plakken'. Probeer eens uit: sla een snaar aan die veel ontstemt en duw de snaar eens op. Is -ie dan meteen ontstemd? En als je daarn BOVEN de topkam op de snaar duwt, staat -ie dan meteen weer beter? Zo ja, dan is de topkam te stroef of te krap. Doe even een search op 'topkam', staat al best wat over beschreven. Vervangen met een Graphtech topkam is een populaire aanpassing.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top