Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18

Discussie: Highway / Autopista

  1. #1

    Standaard Highway / Autopista

    Ik zit in een dilemma..

    Welke moet ik nemen?

    Deze?


    Of Deze?


    Ik denk dat vrij weinig het verschil zullen zien, maar de eerste is een Fender Highway One strat en de tweede betreft een Mexicaanse 70's reissue.

    Het zit namelijk zo, ik had bij een klein winkeltje hier in IJsselstein de desbetreffende Highway besteld, en omdat het leveren zo immens lang duurde en hij m'n vakantie niet wou bederven mocht ik een gelijkwaardige Mexicaanse strat mee naar huis nemen tot m'n Highway binnen zou zijn (Top service toch!). En hij zei bovendien: "Mocht de Mexicaanse beter bevallen dan de Highway, mag je 'm voor hetzelfde geld hebben". Dit heeft me wel aan het denken gezet want na een dagje spelen vind ik 'm toch wel verdomd lekker spelen.

    Nu is aan jullie de vraag, wat vinden jullie? Welke is naar jullie mening beter? (en waarom).

    Bij voorbaat dank!

    Floris

    PS. Autopista is Highway in het mexicaans

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2007
    Locatie
    Mol - BelgiË
    Berichten
    102

    Standaard

    kheb zelf de highway one in het rood.
    Deze gitaar bevalt me super.

    Ik zou zeggen als de highway binnen is testeeuh ...

    Fenderke

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    70's ReIssue, als je een beetje fan bent van een dikke polyurethaanlak

    Die Highway one is zeker goed, maar de mexicaan is meer bang for the buck!
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2002
    Locatie
    Noorden
    Berichten
    1.256

    Standaard

    Je moet ze toch beide testen. De 70's classic heeft volgens mij een dikke 'U' shape hals terwijl een highway een modern profiel C hals heeft met satijn afwerking ipv glans.
    --------------------------------------------------------------------------------------
    Rock&Roll!

  5. #5

    Standaard

    Allebei ff testen zou ik zeggen. De dag dat ik mijn highway kocht verschillende tele's en strat's getest en uiteindelijk leek de highway het lekkerst voor mij.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    de mex voor dezelfde prijs? is die duurder dan?
    ik koos voor de highway one vanwege zijn jumbo frets en vanwege de 22 frets.

  7. #7

    Standaard

    Ja nu je het zegt. de Mexicaanse was bij hem 800 maar nu zie ik 'm op de Feedback site voor 659,- staan

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.288

    Standaard

    Voor zover ik weet is de mex met keramische elementen en de highway one met alnico's . Dat is het grootste verschil in prijs. Ik zou voor de higway one gaan, maar als die mex je beter bevalt, dan zeker niet de highway one prijs betalen, dan wordt je gen***d .

  9. #9

    Standaard

    Super bedankt voor de reacties! mocht er nog iemand een andere mening hebben, laat het me horen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    gek, alles komt terug: vroeger dacht ik: die 70er jaren strats zullen ze never van ze leven reissuen, maar hopla hier zijn ze

    en zoals gezegd: ff teste, zou wel es groot verschil van halsprofiel kunnen zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top