Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sebastiaan88 Bekijk bericht
    Hoe komen jullie aal cellulose kleurlak voor spuitguns dan? Ik zoek me t apenlazerus naar die krengen. Motip trendy is tot nu toe überhaupt de enige kleurcellulose die ik kan vinden en deze is in spuitbus maar wil t liefst in het spuitpistool
    http://www.voxhumanawebstore.nl/webs...oducts_id=1972

    waarschijnlijk is die zelf wel te kleuren (geen ervaring mee)

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    ik weet niet of het daadwerkelijk verschil maakt maar ik zet een spuitbus ruim een dag voor gebruik op zijn kop neer.
    de dag zelf zet ik hem weer rechtop en later goed schudden.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2005
    Locatie
    Bussum
    Berichten
    1.105

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan jansen Bekijk bericht
    Ik heb zelf,op advies van fred dons,een elctrische wagner verfspuit gekocht.Deze is speciaal voor het spuiten van lakken,en is ideaal voor celluloselak.

    JJ
    Jan, welke Wagner heb je? Ik heb er al eens naar zitten kijken, maar ik kon geens chocolade maken van de verschillende type's.

    Wim
    Gitaarbouwersmeeting 6 april 2024 in Veenendaal www.gitaarbouwersmeeting.org

  4. #14

    Standaard

    hee dit topicje is al twee jaar oud, waar komt die ineens vandaan? btw ik spuit nog steeds met spuitbussen, en het blijft behelpen. ik heb voor mijn laatste gitaar eens een blanke lak van karwei gebruikt, en dat doe ik dus ook nooit weer.
    het zag er in eerste instantie mooi glad uit, maar bij nadere inspectie zaten er ahw allemaal kleine gaatjes in. nat alsof de lak op die plaatsen ingezakt was ofzo. ik heb het naar zo gelaten, ik bouw mijn gitaren toch in eerste instantie voor mijzelf, en zo op het eerste gezicht zie je het niet.

    misschien moet ik toch maar eens investeren in een compressortje en een spuit pistool.
    buter brea en griene sjippe...........................
    wa dat net sizze ken dy hat een hasse lippe

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Aldeboarn
    Berichten
    1.741

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door superfly Bekijk bericht
    Jan, welke Wagner heb je? Ik heb er al eens naar zitten kijken, maar ik kon geens chocolade maken van de verschillende type's.

    Wim
    Ik heb de wagner W650,maar er is een veel geodkopere versie speciaal voor lakken en die zit rond 65 euro dacht ik zo,

    JJ
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Aldeboarn
    Berichten
    1.741

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rinaldo Bekijk bericht
    hee dit topicje is al twee jaar oud, waar komt die ineens vandaan? btw ik spuit nog steeds met spuitbussen, en het blijft behelpen. ik heb voor mijn laatste gitaar eens een blanke lak van karwei gebruikt, en dat doe ik dus ook nooit weer.
    het zag er in eerste instantie mooi glad uit, maar bij nadere inspectie zaten er ahw allemaal kleine gaatjes in. nat alsof de lak op die plaatsen ingezakt was ofzo. ik heb het naar zo gelaten, ik bouw mijn gitaren toch in eerste instantie voor mijzelf, en zo op het eerste gezicht zie je het niet.

    misschien moet ik toch maar eens investeren in een compressortje en een spuit pistool.

    Ik heb je een PM gestuurd....,
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 april 2005
    Locatie
    hoeksche waard
    Berichten
    332

    Standaard

    waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
    iemand?

    Potje nitrocellulose kleurlak voor in mn spuitpistool in verschillende kleuren. In de omgeving rotterdam.. Heb al zoveel mensen afgebelt
    Equipment:
    Custom Audio Amplifiers 3+ preamp!, Lexicon MPX1, TubeTown EVMclone 1x12, Larrivee OM-09 met LRBAGGS Imix, Alhambra 4P, Valley Arts Standard Pro Swamp Ash, Custom Stratocaster, Epiphone Les Paul Standaard LTD red metalflake <b> TE KOOP </b>

  8. #18
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sebastiaan88 Bekijk bericht
    waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
    iemand?

    Potje nitrocellulose kleurlak voor in mn spuitpistool in verschillende kleuren. In de omgeving rotterdam.. Heb al zoveel mensen afgebelt
    Guitarsupplies.nl kan alle ral kleuren leveren in spuitbus als ik het goed begrepen heb.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3.492

    Standaard

    Wat vaak helpt als je met een spuitbus werkt is even onder de warme kraan houden en schudden totdat de bus warm aanvoelt. Ongeveer lichaams temperatuur.De verf komt makkelijker en gelijkmatiger uit de bus en vloeit ook wat lekkerder. Maar maak hem niet te heet anders wordt het een zooitje

  10. #20

    Standaard

    Wat oigun al zegt: even de spuitbus opwarmen. Hierdoor krijg je meer druk en een beter resultaat. Ik zet de bus altijd op de verwarming of in de zon, ook tussen de lagen door. Hierbij probeer ik de bus flink warmer dan kamertemperatuur te houden. Werkt super.

    Bijkomend helpt het om met een restantje dunne E snaar even in de spuitmond te koteren, of nog beter, met de compressor het ventiel eens flink door blazen. Ook een goed idee is enkele (proper gemaakte) spuitdoppen bij de hand te houden. Als de ene begint te spetteren neem je gewoon een andere. De "verstopte" dop maak je daarna dan schoon en hou je weer bij enz.

    Zoals eerder gezegd, het blijft behelpen, maar een spuitpistool schoon maken kost ook tijd...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top