Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 september 2008
    Locatie
    Berkel en Rodenrijs
    Berichten
    168

    Standaard Eerste zelfgebouwde gitaar

    Na een aantal maanden klussen in de avonden is hij af: mijn eerste zelfgebouwde gitaar:



    Specs:
    - Body: swamp ash (Allparts, niet zelf gemaakt helaas)
    - Neck: esdoorn
    - Toets: ebben
    - Pups: SD Humbuckers
    - Brug: Graphtech GHOST met Acousti-Phonic
    - Hardware: Gotoh
    - Knoppen: vol + tone (incl. coil split push/pull) + vol piezo







    Ik heb erg veel plezier beleefd aan het bouwen en heb veel baat gehad van alle tips van dit forum. Daarom aan jullie allen: BEDANKT

    Meer foto's van het bouwproces: klik hier
    Mijn gitaren:
    - Gibson Songwriter Deluxe - Sunburst
    - Martin LX-1
    - Zelfbouw telecoustic

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2005
    Locatie
    Bussum
    Berichten
    1.106

    Standaard

    Dat is een fraaie gitaar geworden! Gefeliciteerd!
    De vorm van de headstock vind ik erg geslaagd.
    (even snel je site gescand; mooie foto's hoor!)

    Wim
    Gitaarbouwersmeeting 6 april 2024 in Veenendaal www.gitaarbouwersmeeting.org

  3. #3

    Standaard

    Ziet er erg netjes uit! Lekker no-nonsense, sober en gelikt. Die truss-rod cover is een mooie touch. Bravo!

  4. #4
    Member
    Geregistreerd
    8 juni 2009
    Locatie
    Driebergen
    Berichten
    82

    Standaard

    Netjes! Leuk detail ook dat je je tuners schuin hebt gezet t.o.v. de rand van de headstock

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2008
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    1.215

    Standaard

    Sexy. Ga zo door.

    Welke topics heb je je inspiratie uit geput om je logo aan te brengen? Ik ben iets dergelijks van plan met een gedetailleerder logo.
    Laatst gewijzigd door Yoshida; 8 juni 2010 om 12:01
    Volg de bouw en foto's van mijn Dragonwing elektrische gitaar

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 september 2008
    Locatie
    Berkel en Rodenrijs
    Berichten
    168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kipnugget Bekijk bericht
    Netjes! Leuk detail ook dat je je tuners schuin hebt gezet t.o.v. de rand van de headstock
    Thanx, ja ze staan loodrecht op de snaren i.p.v. loodrecht op de rand van de headstock. Op die manier zijn ze ook iets makkelijker bedienbaar (a.g.v. hoogteverschil).
    Mijn gitaren:
    - Gibson Songwriter Deluxe - Sunburst
    - Martin LX-1
    - Zelfbouw telecoustic

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 september 2008
    Locatie
    Berkel en Rodenrijs
    Berichten
    168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yoshida Bekijk bericht
    Welke topics heb je je inspiratie uit geput om je logo aan te brengen? Ik ben iets dergelijks van plan met een gedetailleerder logo.
    Ik zie nu pas je vraag, excuus voor de trage reactie.

    Mijn logo is geïnspireerd op het lettertype van Gibson, en de naam Ello komt van de eerste letters van de namen van mijn dochtertjes (ELine en LOtte). Ik heb een tijdje akoestische Gibsons geïmporteerd in NL vanuit USA en deze hier verkocht. Liep niet storm, dus weer mee gestopt. Ik had toen het "Ello" logo gemaakt met de letters van Gibson, aangezien ik grote fan ben van Gibson gitaren. (Beter goed gejat dan slecht verzonnen.)

    Ik heb het op mijn headstock aangebracht met een decal die ik bij een modelbouwwinkel in R'dam heb gekocht. Ik had het eigenlijk willen inleggen met ebbenhout maar ik zag dat uiteindelijk niet zitten en was bang zat ik mijn zelfgemaakte hals zou verzieken. Volgende keer zou ik het inleggen wel aandurven denk ik.
    Mijn gitaren:
    - Gibson Songwriter Deluxe - Sunburst
    - Martin LX-1
    - Zelfbouw telecoustic

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2008
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    1.215

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ello Bekijk bericht
    Ik zie nu pas je vraag, excuus voor de trage reactie.

    Mijn logo is geïnspireerd op het lettertype van Gibson, en de naam Ello komt van de eerste letters van de namen van mijn dochtertjes (ELine en LOtte). Ik heb een tijdje akoestische Gibsons geïmporteerd in NL vanuit USA en deze hier verkocht. Liep niet storm, dus weer mee gestopt. Ik had toen het "Ello" logo gemaakt met de letters van Gibson, aangezien ik grote fan ben van Gibson gitaren. (Beter goed gejat dan slecht verzonnen.)

    Ik heb het op mijn headstock aangebracht met een decal die ik bij een modelbouwwinkel in R'dam heb gekocht. Ik had het eigenlijk willen inleggen met ebbenhout maar ik zag dat uiteindelijk niet zitten en was bang zat ik mijn zelfgemaakte hals zou verzieken. Volgende keer zou ik het inleggen wel aandurven denk ik.
    Cool. Dus je hebt die decal laten maken?

    Risicovol vraagje: ik heb begrepen dat je transfers zou kunnen maken door eerst het logo op deskjet fotopapier af te drukken met een laserprinter, en dit vervolgens op te strijken. Is dit aan te raden op een afgelakt product?

    De mini Les Paul van Cocobolo heeft ook een leuke inlay: Gib's Son.
    Volg de bouw en foto's van mijn Dragonwing elektrische gitaar

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 september 2008
    Locatie
    Berkel en Rodenrijs
    Berichten
    168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yoshida Bekijk bericht
    Cool. Dus je hebt die decal laten maken?
    Ik heb blanco decals gekocht en het logo er zelf op geprint met mijn inktjet printer. Toen de decal aangebracht op de headstock (waar eerst een aantal lagen blanke lak op zat). Daarna nog een aantal lagen blanke lak over de headstock + decal aangebracht.

    Aanbrengen van de decal is erg eenvoudig. Printen, dan dun laagje blanke lak over de decal (om te voorkomen dat de inkt uitloopt als 'ie nat wordt), uitknippen, in water leggen, achterkant eraf "sliden" en op je headstock overbrengen.

    Mijn gitaren:
    - Gibson Songwriter Deluxe - Sunburst
    - Martin LX-1
    - Zelfbouw telecoustic

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top