Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Aldeboarn
    Berichten
    1.741

    Standaard Motip trendy colorline...

    Eergisteren begonnen met het afwerken van een telebody (gekocht op de meeting).Normaal gebruik ik een verfspuit maar nu maar eens een paar bussen trendy colorline gekocht in de bouwmarkt.
    Begonnen met de grondverf viel me al op dat het erg dun spuit,vele malen dunner dan ``normale`` grondverf op waterbasis.
    Heb hem dan ook niet geheel strak en glad gekregen hiermee.Na een schuurbeurt met korrel 1500 toch lekker glad en ben nu begonnen met de gewone verf te spuiten (white 15054),maar ook hier weer dat het erg dun spuit.Bovendien heb ik steeds dunne druppels/spattende verf af en toe,ondanks veelvuldig schudden tussendoor.Hebben jullie daar nu ook last van met spuitbussen...?

    (nooit weer met spuitbussen hierna....gewoon met de verfspuit,geeft veel gladder resultaat)

    JJ
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    spatjes vermijden door eerst even met de bus ondersteboven enkele spuitstootjes te geven

  3. #3

    Standaard

    ja dat spetteren heb ik ook gehad met een bus blanke lak van motip, kon er niks mee beginnen.

    heb later een andere bus gepakt, en die was wel goed.

    het blijft behelpen met die spuitbussen, maar ja bij gebrek aan beter moet je wat he
    buter brea en griene sjippe...........................
    wa dat net sizze ken dy hat een hasse lippe

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Aldeboarn
    Berichten
    1.741

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rinaldo
    ja dat spetteren heb ik ook gehad met een bus blanke lak van motip, kon er niks mee beginnen.

    heb later een andere bus gepakt, en die was wel goed.

    het blijft behelpen met die spuitbussen, maar ja bij gebrek aan beter moet je wat he

    Nou dit is voor mij eenmalig...heb gelukkig een goeie verfspuit...toch maar eens experimenteren met het op kleur brengen van blanke celluloselak...,

    JJ
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

  5. #5

    Standaard

    ja mischien moet ik dat ook maar eens doen, investeren in een goeie verfspuit, want het is elke keer weer een drama met die klote spuitbusjes.

    maar ja als je een goeie wilt hebben moet je ook meteen weer een compressor kopen, of zijn die elektrische dingen ook geschikt voor gitaarlak werk, zag laatst bij de aldi ook zo,n soort ding staan, maar ben eigenlijk altijd een beetje bang dat dat het dan net niet is.

    maar ja je weet het nooit met dat topcraft spul van de aldi, soms zit er wel eens iets leuks tussen, zo heb ik een paar maanden geleden nog een setje met handzagen gekocht, waar ook een trek zaagje inzat. en die gebruik ik nu voor het zagen van fretslots, werkt perfect, wel 10 keer beter dan die klote fretzaag van vox humana, dus you never know.
    buter brea en griene sjippe...........................
    wa dat net sizze ken dy hat een hasse lippe

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.536

    Standaard

    Die elektrische verfspuiten moet je niet aan beginnen. Klotedingen zijn dat. Niet doen dus!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #7

    Standaard

    Ik heb zelf aardig wat motorfietsen met spuitbussen gespoten, en dat gaat op zich prima en zonder spetteren, als je de spuitbus vooraf minstens 5 minuten schudt, en tijdens het spuiten (tussen de banen door) blijft schudden. Het kogeltje moet eigenlijk continu in beweging zijn.
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2007
    Locatie
    Oosthuizen
    Berichten
    1.813

    Standaard

    De meer professionele spuitapperatuur is ook niet alles.
    Je besteedt bijna meer tijd aan schoonmaken van je spuitinstallatie dan aan je werkstuk.
    Voor een kleine (gitaar is klein) hout klus is een spuitbus een mooi alternatief.
    Je hoeft geen verf of lak aan te maken of verf te mengen
    En na het spuiten, even omkeren, een spuitje tot er lucht uitkomt en schoon is je spuitmond.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Aldeboarn
    Berichten
    1.741

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
    Die elektrische verfspuiten moet je niet aan beginnen. Klotedingen zijn dat. Niet doen dus!

    Ik heb zelf,op advies van fred dons,een elctrische wagner verfspuit gekocht.Deze is speciaal voor het spuiten van lakken,en is ideaal voor celluloselak.En het schoonmaken...och wat thinner in de voorraadbeker,effe spuiten en schoon is alles,bovendien heb je geen last van spuitnevel of een sinaasappelhuis met zo`n ding.

    JJ
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 april 2005
    Locatie
    hoeksche waard
    Berichten
    332

    Standaard Cellulose kleurlak voor spuitpistool

    Hoe komen jullie aal cellulose kleurlak voor spuitguns dan? Ik zoek me t apenlazerus naar die krengen. Motip trendy is tot nu toe überhaupt de enige kleurcellulose die ik kan vinden en deze is in spuitbus maar wil t liefst in het spuitpistool
    Equipment:
    Custom Audio Amplifiers 3+ preamp!, Lexicon MPX1, TubeTown EVMclone 1x12, Larrivee OM-09 met LRBAGGS Imix, Alhambra 4P, Valley Arts Standard Pro Swamp Ash, Custom Stratocaster, Epiphone Les Paul Standaard LTD red metalflake <b> TE KOOP </b>

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top