Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 49
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drap
    Om Clapton af te zeiken? Het waren vrienden, waus. En het is in de blues een heel normaal iets om iets van één van je helden te spelen als eerbetoon.

    Het is ook niet zo zeer dat Clapton overschat is, het zijn de fans zoals jij die 'm overschatten. Iets opdringen doet er vaak ook geen goed aan om je gelijk te halen.

    Dat word vaak wel gedaan. En dan bedoel ik niet dat Hendrix en Clapton elkaar afzeiken. Mijn enige punt is dat teveel mensen ZEGGEN dat ze Clapton overschat vinden maar het helemaal niet weten omdat ze dat zewggen omdat iedereen het zegt en zelf geen zak ernaar luisteren. MEer niet
    Te koop: FENDER FRONTMAN, zo goed als nieuw
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan
    En ik ben zo blij als een aap met 70 piemels
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe
    Ga es dood.
    (Vind het gewoon een leuke smilie)

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Het is eigenlijk wel altijd "hetzelfde" wat hij speelt. Je hoort drie noten, en je weet al "ja, het is den Eric weer, er komt weer zo'n EC-solo" aan... Leuk voor eventjes, maar op den duur gaat het toch weer vervelen. Niet dat het slecht is, maar gewoon "eentonig"

    Geef mij maar het geweld van Neil Young, of de finesse van Steve Cropper
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers
    Het is eigenlijk wel altijd "hetzelfde" wat hij speelt. Je hoort drie noten, en je weet al "ja, het is den Eric weer, er komt weer zo'n EC-solo" aan... Leuk voor eventjes, maar op den duur gaat het toch weer vervelen. Niet dat het slecht is, maar gewoon "eentonig"

    Geef mij maar het geweld van Neil Young, of de finesse van Steve Cropper
    Dit is een mening en die begrijp ik.
    Te koop: FENDER FRONTMAN, zo goed als nieuw
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan
    En ik ben zo blij als een aap met 70 piemels
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe
    Ga es dood.
    (Vind het gewoon een leuke smilie)

  4. #14
    drap
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door *AcousticGuitarMan*
    Dat word vaak wel gedaan. En dan bedoel ik niet dat Hendrix en Clapton elkaar afzeiken. Mijn enige punt is dat teveel mensen ZEGGEN dat ze Clapton overschat vinden maar het helemaal niet weten omdat ze dat zewggen omdat iedereen het zegt en zelf geen zak ernaar luisteren. MEer niet
    Ik vrees voor je dat je echt één van de weinigen bent die dit gegeven echt heel interessant vindt. Gek genoeg hoor ik eigenlijk ook vrijwel alleen maar hoe goed Clapton wel niet is van mensen. Ik denk ook dat je nog te kort gitaar speelt om smaak en kwaliteit van elkaar te kunnen onderscheiden. Ik ben geen Clapton hater, maar hij is nou bepaald niet één van de betere, puur technisch gezien. Z'n liedjes zijn over het algemeen ook vrij makkelijk mee te spelen, zelfs door mij en dat zegt wat. Maar het is een goeie songwriter en dat is ook een talent.

  5. #15

    Standaard

    Verplaatst naar Gitaristen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lutz
    kzou toch maar eens men amp opengooien, je weet tegenwoordig nooit waar al die illegalen zich huisvesten

  6. #16

    Standaard

    Pais heeft in deze precies mijn mening verwoord:
    Sommige mensen horen de ziel in zn muziek, anderen niet. Een smaak kwestie.

    Zoals word gezegd hij speelt maar 3 noten.Inderdaad hij speelt maar 3 noten.Maar hij maakt ( voor mij ) met die drie noten wel iets duidelijk ,hij brengt iets over en bezorgt me kippenvel.Dat em dat met 3 noten lukt daar ligt voor mij juist de genialiteit van deze man.

    Ik kan alle stijlen waarderen en de laatste tijd ben ik voornamelijk met shred,tremolo trucjes en al die troep bezig,terwijl me dat niet eens zoveel boeit gewoon omdat ik het leuk vind om te spelen.En binnen dat gengre kom je duizenden spelers tegen die clapton technisch zouden wegspelen.Maar dat ze technisch beter zijn maakt ze voor mij niet gelijk een betere gitarist hoe indrukwekkend sommige capriolen ook zijn.

    Tja als je shred ben je voor sommige een emotieloze nootjespoeper als je blues speelt ban je voor anderen weer een eentonige overrated gitarist.

    Maar zoals gezegd blijft een smaak kwestie. Voor mij blijft ec op zijn manier toch een meester op zn strat

    Edit: En als we dan toch bezig zijn deze solo in i shot the sherrif vanaf 4:30 ongeveer.De hele solo door dezelfde pentatonische licks maar een heerlijke opbouw en gewoon geweldig om tegen et eind van de solo die man op zn oude dag los te zien gaan.Voor mij klopt het plaatje gewoon:
    http://www.youtube.com/watch?v=10qLYy6hiFQ
    Laatst gewijzigd door Speulert; 18 juli 2008 om 00:50
    oebidoebie

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door *AcousticGuitarMan*
    Dit is een mening en die begrijp ik.
    ....le sigh....


    persoonlijk vind ik clapton overschat, mijn menig, hij speelt opzich makkelijke dingen en is daardoor absoluut niet meteen, de allerbeste gitarist ter wereld.

    nee, de allerbeste gitarist ter wereld weet de ideale mixverhouding tussen technisch en muzikaal goed te laten horen. clapton is heel muzikaal maar verder vind ik het snel vervelen, zelfde nootjes de hele tijd, beetje verveeld.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Kan je bij friezen sowieso dat verschil in toestanden van ontbinding ruiken?

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pannekoek
    ....le sigh....


    persoonlijk vind ik clapton overschat, mijn menig, hij speelt opzich makkelijke dingen en is daardoor absoluut niet meteen, de allerbeste gitarist ter wereld.

    nee, de allerbeste gitarist ter wereld weet de ideale mixverhouding tussen technisch en muzikaal goed te laten horen. clapton is heel muzikaal maar verder vind ik het snel vervelen, zelfde nootjes de hele tijd, beetje verveeld.
    Ehm wie heeft het over allerbeste gitarist ter wereld?
    En waarom is ie dan overschat? Hij hoeft toch niet gelijk de allerbeste gitarist ter wereld te zijn?
    Zowiezo vind ik de term allerbeste gitarist ter wereld zo'n loze term.Persoonlijke favoriet ok.Maar de allerbeste gitarist.Waar meet je zoiets mee?
    Ik begrijp heel goed dat iemand het saai vind,en dat het technisch niet indrukwekkend is.Maar dat overschat geroep heb ik nooit begrepen.
    Ik bedoel overschatten is iemand tot meer in staat achten dan hij kan.Terwijl de clapton fans juist de simpelheid en emotie mooi vinden.Voor hen zal de beperkte techniek en diversiteit in licks ze een worst wezen,die achten hem niet tot meer een staat want dit is voor hun al perfectie.

    Dus Als iemand tegen die fans roept jij overschat clapton.

    Dat is hetzelfde als zeggen jouw mening deugt niet want mijn maatstaven voor het bepalen van wat een goede gitarist maakt zijn de enige correcte.

    Nu lijk ik trouwens een of andere die-hard clapton hooligan.wat ik niet ben ik vind hem gewoon een van de zovele goede gitaristen.Maar vind dat overschat geroep altijd zo neerbuigend.

    Nou heb ik et toch een hele tijd volgehouden om me niet te mengen in dit soort uitzichtloze discussies...blijft moeilijk
    Laatst gewijzigd door Speulert; 18 juli 2008 om 07:06
    oebidoebie

  9. #19
    drap
    Guest

    Standaard

    Nee joh, Clapton wordt ook nooooooit genoemd bij 'de allerbesten'. Toch?

    Het is ook zo boeiend, de allerbeste...

  10. #20

    Exclamation

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drap
    Nee joh, Clapton wordt ook nooooooit genoemd bij 'de allerbesten'. Toch?

    Het is ook zo boeiend, de allerbeste...
    EDIT

    Zinloze scheldpartijen zit niemand op te wachten. Beheers je een volgende keer.

    Mitch
    Te koop: FENDER FRONTMAN, zo goed als nieuw
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan
    En ik ben zo blij als een aap met 70 piemels
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe
    Ga es dood.
    (Vind het gewoon een leuke smilie)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top