Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 41

Discussie: SRV

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.599

    Standaard

    De laatste tijd SRV aan het beluisteren. Ik heb de albums Soul to soul en Texas flood. Mis ik nog belangrijke titels i.v.m. zijn stijl van spelen. Welke nummers zijn aan te raden om te starten om zijn stijl een beetje onder de knie te krijgen en die ook nog redelijk snel te leren zijn?

  2. #2
    Junior Member
    Geregistreerd
    6 december 2001
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    7

    Standaard

    ja misschien kun je pride and joy of crossfire een keertje proberen.
    daar kun je op zich redelijk wat techniek uithalen denk ik.
    Ik vind het zelf nog best wel erg lastig, maar ik ben ook nog maar net bezig...
    misschien heb je er wat aan.
    Suc6

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2001
    Locatie
    maastricht
    Berichten
    753

    Standaard

    Cold Shot is redelijk na te spelen zelfs al ben je geen conservatorium Cum laude. Lekkere shuffle, kun je een draaiende beweging over je snaren maken (met je slaghand wel te verstaan :smile: )

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2001
    Locatie
    landgraaf
    Berichten
    115

    Standaard

    mooi van SRV is boot hill en life by the drop, close to you, voodoo chile..etc

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.599

    Standaard

    Ik ben ze allemaal aan het studeren, ik heb ook een mooi boekje gevonden met o.a. de stijl van SRV, maar om ook alle turnarounds en loopjes soepel te spelen zal nog wel ff duren.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 december 2001
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    122

    Standaard

    Ik ken ook eigenlijk niet zoveel van Stevia Ray Vaughan (ja, onvergeeflijk, ik weet het). Het enige nummer wat echt bekend bij mij is, is "Scuttle buttin'" en dat klinkt wel goed. Ik heb het al eens proberen na te spelen, maar op de echte snelheid heb ik nog wel problemen :sad:.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.599

    Standaard

    Scuttle buttin is volgens mij zijn snelste nummer, iets voor over een jaartje. Ik heb laatst Marcel Singor dit zien spelen op een jamsessie, al spelend ook nog aan de versterkerknoppen draaien, voor ik zover ben , als ik dat al haal, duurt nog wel ff.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2002
    Locatie
    De bruisende Metropool Oeffelt
    Berichten
    162

    Standaard

    Ik kan nu aardig Pride and joy spelen maar het blijft moeilijk Vaughan na te spelen.
    Vaughan stopt pure emotie in zijn spel en dat maakt het ook zo moeilijk.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2001
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    704

    Standaard

    ik heb texas flood eindelijk onder de knie..

  10. #10
    Member
    Geregistreerd
    11 november 2001
    Locatie
    Hollum (Ameland)
    Berichten
    70

    Standaard

    Probeer Tightrope eens of bijv. Lenny, Little Wing. Lenny is wel te doen daar kun je eindeloos op doorgaan, Little Wing is weer een slag moeilijker. Probeer Testify ook eens, is een goede manier om je lefthand muting te oefenen. Mary Had A Little Lamb is vrij makkelijk en die ligt ook lekker, daar kun je ook lekker over soleren. Maar probeer niet alles precies na te spelen, probeer die schema's uit je hoofd te kennen. Je kunt natuurlijk wel licks van Stevie in jouw eigen sound integreren. Zo kun je van iedere gitarist die jou inspireert een stukje toevoegen. Dat deed SRV himself tenslotte ook. Een leuke site om het soleren onder de knie te krijgen:

    http://www.spaldin.freeserve.co.uk/mp3.htm

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top