Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23

Discussie: distortion

  1. #1

    Standaard distortion

    mijn (wrs domme)vraag gaat als volgt : een distortion waar gitaristen meespelen dus geen bas kan die evengoed gebruikt worden voor bas?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 november 2004
    Locatie
    Het land van 1000 tetten
    Berichten
    3.315

    Standaard

    op het album `Luke`van Steve Lukather gebruikte de bassist ook distortion over z´n bas. Echt BRUTE sound Klinkt heel goed voor harde rock.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 oktober 2004
    Locatie
    Wageningen
    Berichten
    123

    Standaard

    Waarschijnlijk bedoel je een pedaaltje wat eigenlijk voor gitaar gemaakt is die je voor bas wilt gebruiken. Het kan maar er zijn wel een paar punten. Over het algemeen zijn die effecten wat meer mid gericht. Bij de meeste zal je wat bass verliezen. Sommige effecten zijn daar wat extremer in dan de andere. Er zijn ook merken die een heel erg goed geluids spectrum hebben en die niet de bas eruit halen (maar meestal zijn die ook weer wat duurder.). Zelf vind ik Emma wel een erg goede OD/Distortion hebben die ook goed is voor bas. Maar er zijn ook Distortions speciaal voor bass. MXR M80 en de Sansamp worden erg vaak hier voor gebruikt. En als je geld teveel hebt zijn er echt een weet niet hoeveel opties die je zou kunnen uitproberen. Dus gewoon proberen, ook de gitaar effecten, NEEE het is niet schadelijk voor het effect en nee het is niet schadelijk voor je versterker of bass, alleen je geluid zou wat ieler kunnen worden in het bass. Proberen en luisteren of je het tegek vindt klinken.

    Lex.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2002
    Locatie
    Schinnen
    Berichten
    2.757

    Standaard

    Luister naar Adam Yaugh (Mc A.) op Sabotage van de Beasty Boys. Hij gebruikte een Fender Jazz bass en een Proco Rat pedaal. Een hele vuile distortion is het gevolg

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 juni 2002
    Locatie
    België
    Berichten
    172

    Standaard

    Novoselic gebruikte ook een ProCo Rat bij Nirvana. Vette sound ook...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2002
    Locatie
    België
    Berichten
    647

    Standaard

    Ik gebruik een big muff op mijn bas. Je moet dan de goedkope Russische versie nemen, deze houdt namelijk het meeste bastonen over. De Amerikaanse versie neemt snel je bastonen weg en je overdrive gaat dan heel iel klinken, niet goed dus.
    Ik ben zelf zeker tevreden over de Russische big muff, en dat voor maar 65€. Ik heb zelf ook de boss bas overdrive gehad, die bijna 2 maal zoveel koste en speciaal voor bas was gemaakt, en deze vond ik absoluut niet goed.
    Het zal er ook aan liggen wat je zelf mooi vindt, maar er zijn zeker gitaareffecten die zeker werken op een bas.

  7. #7

    Standaard EBS multidrive!

    Ik was ook op zoek naar een distortion voor mijn bas... Sansamp, Big Muff en MXR M80 waren niet was ik zocht en van andere uitgeprobeerde pedaaltjes heb ik niet eens de naam onthouden. Uiteindelijk viel mijn keus op de EBS multidrive. Goed geluid, houdt het laag erin, 3 verschillende soorten distortion (fuzz, normal, tube) en heel degelijk gebouwd.

    Ga 'm vooral een keer proberen, bijvoorbeeld bij Sound Plaza in Amsterdam, waar mensen die er veel verstand van hebben dit pedaaltje tegen een scherpe prijs voor je hebben liggen. (Nee, ik heb geen commerciele of andere belangen in deze winkel!)

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2001
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    508

    Standaard

    Het klinkt misschien raar, maar ik kan de Zoom1010 aanraden. Zuigt geen laag weg. Bovendien keuze tussen oa Fuzz, en Distortion. Ik begin hem zelfs te verkiezen boven mijn Fulltone Bassdrive (235euro!!!).

    Tweedehands zoom1010 kost 45 euro ofzo.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2003
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    1.609

    Standaard

    Ik ben een nul qua bassen.
    Maar ik vind de distortion die Cliff Burton altijd gebruikte wel lekker dirty klinken.

  10. #10
    Junior Member
    Geregistreerd
    10 februari 2003
    Locatie
    Boerengat in België
    Berichten
    17

    Standaard

    Cliff gebruikte dan ook de big muff...
    Een onderschrift kan dienen om gear te verkopen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top