Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 32
  1. #1

    Standaard Vaag verhaal....OD shootout

    Net even een heuze overdrive/distortion shootout gehad. Ik had liggen:

    - Oude Ibanez TS9
    - Maxon OD808
    - Oude Boss DS1
    - Behringer BO100
    - Proco Solo
    - HBE Big D

    Voor de lol heb ik ze maar even achter elkaar aangesloten op mijn Matchless Phoenix, Bogner 4x12 met Celestion vintage30's en mijn MIJ Fender '69 strat met Gibson 500t in de brug en crap single coils uit mijn London City in de nek en middel positie.

    Even voor de duidelijkheid, ik heb nog een hoop andere pedalen gehad, maar na een hoop proberen heb ik er een aantal verkocht voor de Big D en een Barber Direct Drive. Deze twee pedalen liggen eigenlijk altijd op mijn plank, maar ik wilde wel weer eens mijn oude troep uit de kast trekken om te proberen. (De meeste pedalen uit de lijst gebruik ik niet echt meer, maar vind ik zonde om te verkopen om verschillende redenen...)

    Enfin, hier de merkwaardige conclusie:

    - TS9: Lekker klinkend pedaal voor een medium scheur. Haalt wel wat bass weg, maar het midden kleurt op een bijzonder prettige manier met mijn Matchless.

    - Maxon OD808: Hmmm, klinkt eigenlijk minder dan de TS9. Veel minder laag en een hele stoot meer midden. Normaal ben ik wel van het vele midden, maar hier was het een soort neuzig, oninspirerend geheel.

    - Boss DS1: Beetje fizzy pedaal. Ooit gekocht als eerste pedaal toen ik 14 was en later weer terug gekocht als jeugdsentiment. Werkt wel aardig op een JCM800 als booster, maar verder is het echt helemaal niks. Snel verder naar de:

    - Behringer BO100: What....the....Fuck. Open, heerlijk middengebied, genoeg laag, veel headroom, niet te fizzy en bruikbaar bij zowel lage als hoge gainsettings. Een heel inspirerend pedaal waarmee je blijft kloten. Ik geloofde mijn eigen oren niet.

    - Proco Solo: Erg goed pedaal. Goed in te stellen en bijna alle settings zijn bruikbaar. Alleen na de BO100 heel wat minder inspiratievol. Kleurt toch te veel en werkt beter op mijn Marshall. Ook niet open genoeg voor de Matchless.

    - HBE Big D: Gelukkig...nog steeds mijn favoriet. Iets dunner dan de rest, maar heerlijk open en een onvoorstelbare feel. Beste pedaal dat ik ooit heb gehad.

    Conclusie: Soms is het best leuk om je oude meuk weer eens van stal te halen om gewoon eens met verse oren te luisteren. Ik heb niet gelet op tonesuck of andere, in dit geval oninteressante zaken, maar gewoon op een inspirerend en mooi geluid. De HBE is nog steeds de favoriet, maar dat is niet helemaal eerlijk in dit rijtje, want het ging tenslotte om mijn oude meuk. Voor het geld is de Behringer helemaal te gek, alhoewel het natuurlijk gewoon een schandalig pedaal is. Eigenlijk schaam ik me gewoon voor dat ding, maar ik ga hem gewoon wel lekker gebruiken tijdens de repetitie vanavond.

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael AE
    - Behringer BO100: What....the....Fuck. Open, heerlijk middengebied, genoeg laag, veel headroom, niet te fizzy en bruikbaar bij zowel lage als hoge gainsettings. Een heel inspirerend pedaal waarmee je blijft kloten. Ik geloofde mijn eigen oren niet.
    Die heb ik ook gehad en die was echt niet slecht. Alleen de pots en schakelaar werden gaar. Print heb ik nog. Misschien doe ik hem eens in een nieuwe behuizing.

  3. #3
    Banned
    Geregistreerd
    31 januari 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    2.313

    Thumbs up

    Coole review!

    R

  4. #4

    Standaard

    Goedkoop is dus niet altijd duurkoop. Nu zie ik het niet gebeuren dat iedereen zijn RAT's ineens gaat inruilen voor Behringer pedalen, maar het verrast me wel (heb zelf nooit een Behringer pedaal uitgeprobeerd, het leek me rotzooi). Uiteindelijk bepalen persoonlijke smaak en de totale rig (amps, gitaar, pedalen) natuurlijk ook in grote mate of een pedaal iets toevoegt of niet.

  5. #5
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Meneer AE solliciteert naar een ban zeker
    Ghehehe, ik ken je oren een beetje dus ik geloof je hoor. 't Is alleen zo jammer met die zooi dat 't met een beetje pech na een maand of twee verrot gaat...
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
    Meneer AE solliciteert naar een ban zeker
    Ghehehe, ik ken je oren een beetje dus ik geloof je hoor. 't Is alleen zo jammer met die zooi dat 't met een beetje pech na een maand of twee verrot gaat...
    Daarom kost het ook geen drol. Kan je er meteen tien kopen.
    prut...

  7. #7

    Standaard

    En hoeveel betaalt behringer je nou hiervoor ?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Standaard

    Die BO100 heb ik ook gehad, was zeker niet slecht, maar voor een tientje verkocht aan de andere gitarist van mijn bandje. Geinspireerd door de boven verwachting kwaliteit ook nog een Behringer Chorus en Vintage Phaser gekocht.
    Die chorus is nou net waarom Behringer zo'n slechte naam heeft, klinkt erg dun, crap op het zielige af. Gratis af te halen in Emmer-Compascuum.
    De Vintage Phaser (EH kloon geloof ik) klinkt niet slecht, metalen behuizing en true bypass, die gebruik ik in de band met 3 of 4 nummers, ga daar echt niet iets anders voor aanschaffen omdat het merk geen status heeft.
    ALLES IS VERKOCHT!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
    Meneer AE solliciteert naar een ban zeker
    Ghehehe, ik ken je oren een beetje dus ik geloof je hoor. 't Is alleen zo jammer met die zooi dat 't met een beetje pech na een maand of twee verrot gaat...
    Hehehe, ja, na dat topic van 400 pagina's over de OCD dacht ik even wat nuance te brengen in dit deel van het forum. Sorry daarvoor.

    Nee, echt. Gisteren gebruikt tijdens de repetitie en ik had me toch een wereldsound. Les Paul R9, Behringer, DD5, Matchless, Koch 4x12 en branden maar. Kan natuurlijk niet tegen de Big D op, maar geeft gewoon een lekkere Marshall vibe aan mijn Matchless en die amp is niet echt een makkelijk beestje als het om drives gaat. Met Tristan bij VD Haar zijn hele assortiment uitgeprobeerd en er waren maar 2 pedalen die echt goed klonken...maar die klonken dan ook echt goed.

    Je hebt wel gelijk, het is qua bouwkwaliteit natuurlijk een draak van een pedaal. Echt verschrikkelijk. Je voelt de hele binnenkant meebewegen als je aan een knop draait. Misschien ga ik hem wel in een andere behuizing stoppen, of ik schroef hem in mijn rack. Misschien gooi ik hem ook wel weg, alhoewel er wel zo'n "niet in de prullenbak" tekentje op staat.

    Anyway, voor mensen die op een richwood en een cube spelen, check dit pedaal. Klinkt voor het geld heel aardig.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 april 2006
    Locatie
    backstage
    Berichten
    567

    Standaard

    Hoe zijn de pedalen in vergelijking met de direct drive?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top