Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 april 2006
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    379

    Standaard Live Concertregistratie Fivelastwords

    18 April speelden we op mijn oude middelbare school in Leiden en we hebben het geheel vastgelegd op 3 video's en dat laten editen tot een film. Verder heb ik 8 sporen kunnen "lenen" vanuit de zaalmengtafel om zo het concert ook op te nemen.

    De sporen die ik tot mijn beschikking had waren er maar 8, vandaar dat ik gebruik heb gemaakt van een stereo drum mix vanuit de tafel naar twee kanalen van mijn soundcard. Voor de rest beide gitaren, bas en zang los op sporen opgenomen. Om het geheel af te maken nog 2 klein membraan condesators in de zaal gezet. Na wat mix en masterwerk is dit het geworden!

    Klik hier voor het filmpje via MySpace vids!

    Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
    Laatst gewijzigd door fivelastwords; 16 juli 2008 om 22:10
    http://www.joostdeglopper.com/ <--- composities en producties

  2. #2
    Bl44t44p
    Guest

    Standaard

    Erg vette video! Klinkt ook goed. Merk alleen dat de zanger soms beetje op randje van z'n bereik zit, maargoed dat geldt voor talloze bands bij live-registraties en in de zaal merk je er waarschijnlijk toch geen reet van. Ontzettend gave intro trouwens!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    heel gaaf
    de zanger doet t prima, het op het randje zitten heeft vooral te maken met het zingen met een belting voice, dat wil zeggen dat hij met kracht geluid eruit perst...dat is nu eenmaal inherent aan het soort powermuziek ..een zangeres zou dan nog een soort van opera technieken bij kunnen gebruiken om dat etherische geluid te krijgen (within tempation bijvoorbeeld) maar voor een zanger ligt t anders.

    hij forceert maar doet t wel super mooi

    te gekke video!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Berichten
    6.700

    Standaard

    Mega intro!! Hoor een beetje intwine in de zanger zn stem. Ik zou me wel (ondanks dat het vrij stevige muziek is) wel vermaakt hebben in de zaal!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 april 2006
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    379

    Standaard

    thanks allemaal!
    http://www.joostdeglopper.com/ <--- composities en producties

  6. #6

    Thumbs up

    Klinkt lekker zo 'rechtstreeks' uit de mengtafel en met extra mics in de zaal. Zang is inderdaad tricky in de refreinen maar ik doe het hem zoiezo niet na : ) Mooie opbouw in het nummer wat misschien in het laatste gedeelte wel een gitaarsolo mag hebben, eventueel in harmonie met de zang. Tja, ik blijf een gitarist he Verder mooie filmopnames met de diverse camerastandpunten! Cool

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2005
    Locatie
    A, A
    Berichten
    1.733

    Standaard

    Dude, supervet! Vind het echt lekkere muziek, en gitaren klinken ook lekker (dat gedelayde).

    Dat die zang lekker rauw is vind ik juist ook erg goed bij de muziek passen, krijgt het kloten van.

    Hebben jullie ook een cdtje oid?
    Band: View for a Day (alternatieve poprock, eigen werk)
    KLIK: Site, facebook, twitter, youtube

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 april 2006
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    379

    Standaard

    Nog een filmpje online!

    http://vids.myspace.com/index.cfm?fu...deoID=38576554

    @ Herman

    Jep, we hebben een demo, Premonition, die we verkopen bij concerten. Als heel graag wilt hebben, of naar concert komen of we regelen wel wat als je een PM stuurt.
    http://www.joostdeglopper.com/ <--- composities en producties

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2007
    Locatie
    utrecht/oostvoorne
    Berichten
    5.523

    Standaard

    bij gebrek aan woorden zeg ik dit maar: Wauw!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

  10. #10

    Standaard

    ziet er supergaaf uit joh!

    Maar wat ik me afvraag,
    Ik ben met iets soortgelijks bezig, welke software heb jij gebruikt om de audio + camera1 + camera2 samen te voegen? Ik heb in pinnacle lopen kutten maar ik vind het erg lastig om beeld en geluid synchroon te laten lopen. Het kan wel maar het is een megagepriegel.....

    Heb je tips voor mij?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top