Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 10 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 98
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 juli 2007
    Locatie
    Zevenbergen
    Berichten
    605

    Standaard

    Kalmthout zeg je, ik ken daar nog wel een gitarist. Bekend met ene Pluymakkers?

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.536

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roro92
    Vergeet Flea maar in je eerste twee jaar of iets dergelijks hoor, zoals die gast speelt...

    En jullie (gitaristen) weten allemaal veel meer over bassen dan ik, als bassist?! Ik zou graag op de achtergrond staan, ik zou er graag onderuit steken. Wow.
    Nou, jij misschien niet. Maar op bandfoto's zijn de bassisten er meestal gelijk uit te pikken. Grote, rustige kerels die niet zonodig op de voorgrond hoeven. En uitzonderingen daargelaten, maar vaak heeft een bassist aan een halve vierkante meter genoeg op een podium.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 juli 2007
    Locatie
    Zevenbergen
    Berichten
    605

    Standaard

    Nouja, ik hoef ook niet zonodig te rennen zoals jullie doen, maar een beetje lopen, contact houden met de drummer is toch wel lekker.

    Groot en rustig ben ik wel, maar af en toe een leuk lijntje ertussendoor of een kleine solo is toch ook wel leuk .

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Smile

    ik ben gister naar een bascombo wezen kijken, helaas had tonika er maar 1 van de 4 waar ik naar wilde kijken.
    thuisgekomen heb ik nog ff flink wat op de delta blues zitten knallen.
    bassen is toch ook wel erg lekker hoor

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2006
    Locatie
    Castricum
    Berichten
    1.554

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
    Nou, jij misschien niet. Maar op bandfoto's zijn de bassisten er meestal gelijk uit te pikken. Grote, rustige kerels die niet zonodig op de voorgrond hoeven. En uitzonderingen daargelaten, maar vaak heeft een bassist aan een halve vierkante meter genoeg op een podium.
    mooie beschrijving zo Hans (al kan ik ook goed uit de voeten als ik meer dan een halve meter tot mn beschikking heb. Maar dat hangt er echt van af of t nodig is)

    Maar ik bas omdat ik t leuk vind en t geluid mooi. Verder past de rol van bassist mij ook goed

  6. #16
    Banned
    Geregistreerd
    31 oktober 2005
    Berichten
    7.000

    Standaard

    Waarom bassen ?

    Omdat ik een heel beroerde gitarist ben, omdat de band een bassist nodig had, omdat het gewoon erg leuk is, omdat een bassist wel degelijk zwaar meetelt.

    Eerlijk is eerlijk gitaar spelen vond ik altijd wat meer bieden, meer variatie, meer crea shit.
    Maar naar verloop van tijd ben ik bassen steeds meer gaan waarderen en nu vind ik het zelfs mooier om te doen.
    En zeg nu eerlijk zo'n mooie diepe bas daar kan geen gitaargeluid tegenop.

    Btw bassen gaat me veel beter af.

  7. #17
    Banned
    Geregistreerd
    31 oktober 2005
    Berichten
    7.000

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
    Nou, jij misschien niet. Maar op bandfoto's zijn de bassisten er meestal gelijk uit te pikken. Grote, rustige kerels die niet zonodig op de voorgrond hoeven. En uitzonderingen daargelaten, maar vaak heeft een bassist aan een halve vierkante meter genoeg op een podium.
    Tja maar ondedr de douche herken je de gitaristen weer makkelijk, die met die kleine pikkies.

  8. #18

    Standaard

    Op cd is de bas misschien iets minder aanwezig op een doorgaanse stereo set.

    Maar live is de basgitaar echt fundamenteel en toondragend. Een muur van geluid. Als de bas uitvalt, sta je als gitarist mooi voor lul.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard

    Ik moet altijd zo lachen als op het forum lees dat er eentje begint met bassen; "we zijn een band begonnen en we zijn met drie gitaristen en omdat ik de slechtste ben moet ik bassen". Zo herkenbaar... Het stomme is dat als je voor een goed bandgeluid gaat je beter de slechtste gitarist als 2e gitarist kunt gebruiken. Ik vind een goeie bas belangrijker dan een goeie ritmegitarist. Een slechte bassist die speelt alleen de grondtonen van een akkoord mee en dat is niks.
    Vote for Pedro!

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.536

    Standaard

    Nou, dat ben ik niet helemaal met je eens. Slaggitaar maakt ook deel uit van de basis van de band. Ik ben ook slaggitarist bij ons, en samen met de bassist en de drummer zorgen wij voor de basis. Als daar één niet helemaal strak is, of dat nou de bassist is of de slaggitarist, ga je dat gelijk merken.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top