Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 10 EersteEerste ... 8910
Weergegeven resultaten: 91 t/m 98 van 98
  1. #91
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 december 2007
    Locatie
    Aalden
    Berichten
    726

    Standaard

    Foto? ben nieuwsgierig.

  2. #92
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2002
    Locatie
    friesland
    Berichten
    1.733

    Standaard

    Poging tot " back on topic". Waarom bassen.

    Als de zanger niet komt opdagen op de repetitie ga je lekker fusion jammen. Als de drummer niet komt opdagen zet je de drumcomputer aan Als de toetsenist niet komt opdagen geeft dat alleen maar meer ruimte voor de rest. Als de gitarist niet komt opdagen kan iedereen zichzelf en elkaar ineens WEL goed horen.

    Als de bassist niet komt opdagen probeert men 1 a 2 nummers, gaat vervolgens aan de koffie, daarna aan het bier en tenslotte naar huis.

  3. #93
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2003
    Locatie
    Velsen noord
    Berichten
    1.558

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    een lelijk klinkende techniek? dat moet je me toch ff uitleggen...
    Zo moeilijk is die zin toch niet lijkt me? Het gebruik van de techniek van het slappen op de bas vind ik lelijk klinken, als in niet mooi en niet om aan te horen. Is dat misschien duidelijker?

  4. #94

    Standaard

    Frekie vanaf nu beschouw ik U als filosoof van de 21ste eeuw.
    Laatst gewijzigd door CarlosRocks; 4 november 2008 om 19:07
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frekie Bekijk bericht
    Als de zanger niet komt opdagen op de repetitie ga je lekker fusion jammen. Als de drummer niet komt opdagen zet je de drumcomputer aan Als de toetsenist niet komt opdagen geeft dat alleen maar meer ruimte voor de rest. Als de gitarist niet komt opdagen kan iedereen zichzelf en elkaar ineens WEL goed horen.
    Als de bassist niet komt opdagen probeert men 1 a 2 nummers, gaat vervolgens aan de koffie, daarna aan het bier en tenslotte naar huis.

  5. #95

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Nou, jij misschien niet. Maar op bandfoto's zijn de bassisten er meestal gelijk uit te pikken. Grote, rustige kerels die niet zonodig op de voorgrond hoeven. En uitzonderingen daargelaten, maar vaak heeft een bassist aan een halve vierkante meter genoeg op een podium.
    uh.... Ik ben bassist, klein druk (ad(h)d) en niet georganiseerd.

    btw vind jij bv flea een rustig, grote kerel........


    (maar je hebt gelijk meeste zijn t wel..)

  6. #96

    Standaard

    Bassisten zijn meestal rustig. Tot ze een wereldnummer willen gaan spelen zoals M.a.g.i.c. J.o.h.n.s.o.n en de rest van de band dat niet begrijpt.... Omdat ze niet strak kunnen spelen.
    Een van de redenen dat ik bas is dat ik veel meer ritmisch ben ingesteld dan solistisch. Naast de bas speel ik beter ritmegitaar dan wie ik ook maar ben tegengekomen. Sologitaar zuigt bij mij vreselijk. dat wil je echt niet horen.
    En als ik wil kom ik er met die bas best bovenuit hoor. Ampeg svt-3 pro met 2*10 en 1*15 inch wil best blazen, en ik heb oordoppen.
    mijn blog (dat niet al te vaak wordt bijgewerkt....)

  7. #97

    Standaard

    Ik ben net omgeschakeld van ritmegitaar naar bas, wil toch eindelijk wat gitaarsolo's horen bij ons in de band, en omdat zoiets toch niet mijn sterke kant is maar een goeie sologitarist erbij gezocht

    het bevalt me wel, die lage toontjes. voorlopig vind ik plectrum nog een stuk makkelijker spelen, maar vingers heeft ook zeker wel iets, probeer die techniek dus ook onder de knie te krijgen, alleen die aanslag constant en hard krijgen lukt me nog niet zo heel goed, alhoewel het voor een weekje bassen wel meevalt, je kan nooit genoeg kunnen he

    slappen vindt ik wel een toffe techniek, het moet bij de muziek passen natuurlijk.

    op elk instrument moet je strak kunnen spelen, gitaristen die dat niet kunnen zijn evengoed waardeloos, daar begint het bij, als je iets strak kan spelen kun je pas op snelheid oefenen.

  8. #98

    Standaard

    Waarom bass? Simpel: Steve Harris
    Up the Irons

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top