Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 10 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 98
  1. #1

    Standaard waarom juist bassen?

    hallow
    kijk ik kan nu een slechte vraag hebben en ik weet niet of ze hier wel goed staat
    maar ze gaat als volgt :Waarom bassen? wat trekt je zo hard aan en is het beter dan gitaar?
    Ik speel zelf namelijk gitaar maar heb altijd problemen met solos te spelen en vantijd slaag ik gewoon een verkeerde snaar aan dankzij mijn te dikke vingers.
    Het enigste wat mij tot nu toe heeft afgeschrokken om bas te spelen is dat je(in mijn ogen) minder zwaar kan gaan als een gitaar en minder hard boven de sound van een gitaar uitsteekt
    maar klopt dit ook?
    het spijt mij van de lijst vragen
    groetjes

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 februari 2008
    Locatie
    twenthe
    Berichten
    455

    Standaard

    hahahahh, wat een vragenlijst......

    maar zo te zien ben je wel een echte gitarist, want je wilt harder dan de rest, er bovenuit steken.

    bassisten vinden het juist leuk om er onderuit te steken......

    en ook ik heb dikke vingers, en een dikke huid, heel goede eigenschappen voor bassisten......

    verder moet het je natuurlijk liggen om een dienende rol te vervullen, samen met de drummer het voor de rest makkelijk maken, het gespreide bedje verzorgen zeg maar.....

    als dat geen karaktereigenschap is zou ik niet bassen, maar ik ben dan wel weer heel eigenwijs en sturend in arrangementzaken en dergelijke, vind ik ook weer typisch bassistenwerk: de rest is lekker aan het uitvinden, en de bassist lijmt het aan elkaar, zo gaat het bij mij tenminste, en dat vind ik er zo mooi aan

  3. #3

    Standaard

    het probleem is
    ik heb meer bang dat ik daar maar voor de show ga staan
    net als pete wentz van fall out boy(belediging voor basisten maar soit)
    allesinds al bedankt voor de comment

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Ik weet niet. Gitaar spelen en bas spelen is allebei echt super vet. Gitaar omdat je een leidende rol kunt spelen met mooie melodieën en harmonieën, maar bas omdat je lekker onder de gitarist kunt kruipen en lekker kunt grooven.
    Maar als je zelf al aangeeft dat je graag boven de gitaar uit wilt komen, moet je niet gaan bassen, want dat gaat denk ik binnen een band alleen maar problemen opleveren.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Waarom bassen:

    Je legt de groove, je bent samen met de drummer het ritmisch fundament van de band. Een gitarist (vooral dan de lead) versiert alleen maar hetgene wat jij opbouwt

    Je hoeft niet zo in de schijnwerpers te staan, je bent het "stille" werkpaard op de achtergrond

    Beter als gitaar is het niet, het is anders. Terwijl de gitarist z'n solo uit z'n gitaar perst, moet jij nog steeds superstrak de groove onderhouden, anders gaat de gitarist flagrant onderuit. Mensen gaan niet uit de bol omdat de gitarist/toetsenist een mooie solo speelt, maar ze gaan helemaal loos als jij een vette groove neerzet.


    and remember: "Al soleert de gitarist nog zo snel, de bassist krijgt de grietjes wel "
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers
    Waarom bassen:

    Je legt de groove, je bent samen met de drummer het ritmisch fundament van de band. Een gitarist (vooral dan de lead) versiert alleen maar hetgene wat jij opbouwt

    Je hoeft niet zo in de schijnwerpers te staan, je bent het "stille" werkpaard op de achtergrond

    Beter als gitaar is het niet, het is anders. Terwijl de gitarist z'n solo uit z'n gitaar perst, moet jij nog steeds superstrak de groove onderhouden, anders gaat de gitarist flagrant onderuit. Mensen gaan niet uit de bol omdat de gitarist/toetsenist een mooie solo speelt, maar ze gaan helemaal loos als jij een vette groove neerzet.


    and remember: "Al soleert de gitarist nog zo snel, de bassist krijgt de grietjes wel "
    oke fingers
    bedankt dit is de druppel
    moeha met mijn verjaardagcentjes van vandaag snel een P bassje van squier halen
    THX guys !!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 februari 2008
    Locatie
    twenthe
    Berichten
    455

    Standaard

    en gefeliciteerd he.................

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 september 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.448

    Standaard

    Ik zei laatst nog tegen een vriend (een drummer) dat ik de basgitaar qua geluid veel mooier en vetter vind dan een gitaar. Dingen als slappen (Flea!) en spelen met een dikke fuzz erover (Stonerrock!) klinkt gewoon zo ongelooflijk dope... Ik wordt dr helemaal vrolijk van
    Gezocht: Zoom FP01 exp./volume-pedaal, EHX Pitch Fork

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 juli 2007
    Locatie
    Zevenbergen
    Berichten
    605

    Standaard

    Vergeet Flea maar in je eerste twee jaar of iets dergelijks hoor, zoals die gast speelt...

    En jullie (gitaristen) weten allemaal veel meer over bassen dan ik, als bassist?! Ik zou graag op de achtergrond staan, ik zou er graag onderuit steken. Wow.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    wij bereiden onze grapjes over bassisten altijd terdege voor. Wij dompelen ons helemaal onder in de wondere wereld van de flatwoundsnaren, Ampeg 8x10 cabinets,...

    @T.S. Als je een Squier P-bass zoekt, kijk dan vooral naar de Standard (met jazzbasshals & jazzbrugelement) & Vintage Modified (Met seymour duncan element). De affinity's (herkenbaar aan gewoon P-bass ipv Precision Bass) zijn niet veel soeps
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top