Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1

    Standaard kleine 15-30watter voor jazz

    ik ben opzoek naar een 15 of 30watt jazz amp MET lampen.
    stijl:chet atkins enzo en ik had gedacht aan deze fame
    http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/...GIT0007942-000
    deze leek me wel wat maar misschien weten jullie nog een 15 of30 watt tubeamp.
    men budget is ongeveer250 euro.
    ik speel nu op een gibson lespaul classic maar er komt een epiphone emperor II bij.

    alvast bedankt
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Die Fane ziet er goed uit. Ik heb me laten vertellen dat het een kopie is van de Fender Pro Jr. Hou er rekening mee dat 2 EL84 buizen niet heel veel headroom opleveren en denk ik vanaf het volume half open (zeker met humbuckers) het geluid wat zal gaan oversturen. Dat hoeft geen bezwaar te zijn, voor een 'echt' jazzcombo dat op laag volume speelt (drummer met kwasten) kan het genoeg zijn, maar zelf vind ik 15W kiele kiele voor jazz. Ik heb een Peavey classic 20 met 10" speaker, maar voor jazz vind ik 'm onbruikbaar. (Voor ruige blues is 'ie hééérlijk :-)

    Ook zou ik een reverb denk ik missen, toch wel erg lekker in jazz, maar da's een smaakkwestie. Er zijn genoeg kleine ampjes van 15W die ook een reverb hebben.

    Zelf heb ik een 40W Fender Blues Deluxe voor jazz, Martijn van Iterson gebruikt tegenwoordig dezelfde (maar dan de HotRod versie). Deze amp is echter niet zo draagbaar voor de kleine gigs en jamsessies waar je niet met de auto heen kan of wil. Ik zocht daarom ook een kleinere amp voor erbij, maar ben uiteindelijk op een Roland Cube 30x (30Watt, transistor, minder dan 200 euro tegenwoordig) uitgekomen, vanwege de reden dat de kleine draagbare buizenamps te weinig headroom hebben en ik toch wel een clean geluid wil. Dit ter overweging.

    Overigens is draagbaar ook voor 15W buizenamps een relatief begrip: ze wegen snel zo'n 15 à 20 kilo.

    Mocht je bij de kleine 15watt buizenamps willen blijven: check ook eens de Laney LC15R, zo'n beetje dezelfde spec's en moet, zeker 2e hands, wel binnen je budget passen.

    30 watters buizen wordt denk ik lastiger binnen je budget. Peavey classic 30 2e hands misschien?

    Ik zou als ik jou was goed inschatten wat je er mee wilt doen, in welke situaties je 'm wil gebruiken en hoe clean je geluid moet zijn. Want als je van een mooi vol clean geluid houdt, dan kon de Fane je wel eens teleurstellen in in combo dat wat harder speelt. Als draagbaarheid niet de eis is en je wilt een vol clean geluid, zou ik in dat geval doorsparen en gaan voor een 30 of 40 watter, eventueel zelfs met 12" speaker. In dat segment is er erg veel keuze.

    Succes ermee!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Ik sluit me aan bij m'n bovenbuurman. 15 watt buizen blijft op heel rustige volumes al niet clean, zeker met humbuckers niet. Zou je niet liever wat doorsparen voor een goeie 30 watter met reverb?

  4. #4

    Standaard

    Ik heb laatst Meteoro Classic Deluxe V6 en V8 aan de tand gevoeld. 15 en 25 watt, prachtig warm buizengeluid, verschilt enorm met die Fender Blues Junior of HotRod , veel minder iel en schel, ook spring reverb, en niet onbelangrijk, zien er erg mooi uit. Lijkt mij een prima jazzbak

    http://images.google.com/images?sour...=1&sa=N&tab=wi

    http://rockshoppen.dk/product.asp?pr...6&sub=0&page=1

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Driehuis
    Berichten
    1.060

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema
    Ik sluit me aan bij m'n bovenbuurman. 15 watt buizen blijft op heel rustige volumes al niet clean, zeker met humbuckers niet. Zou je niet liever wat doorsparen voor een goeie 30 watter met reverb?
    Ik had dat ook verwacht van 15W buizenamps, maar mijn ervaring is anders met de Madamp A15.
    Toch maar eens mijn Madamp 15W laten testen door een 'kenner' (meeting?). Ik vind namelijk dat de amp clean totaal niet opbreekt bij hoge volumes, blijft echt wonderbaarlijk 'fender'clean. Vind ik trouwens totaal geen bezwaarlijke eigenschap van de Madamp!
    Greetz, Iwan
    www.vanbuitenband.nl Allround Coverband

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2008
    Locatie
    Erps-Kwerps ( belgië)
    Berichten
    1.683

    Standaard

    ik heb een fame 60W met buizen voorversterker ( dus geen hele buizen versterker ) maar de kwaliteit van dat versterkiertje is wel goed dus ik veronderstel dat die andere fame ook wel goed in orde zal zijn.
    Ik gebruik die versterker ook voor jazz en dat lukt prima

    Hoewel ik ook zou doorsparen als je echt een buizenamp wilt.

    veel geluk ermee

  7. #7

    Standaard

    bedankt jongens ik ga zeker ook is tweedehands zien voor die peavey's

    btw.die fame die ik heb laten zien heb je ook in 30watt voor 333euro
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2002
    Locatie
    friesland
    Berichten
    1.733

    Standaard

    Ik vind jazz zo'n beetje de enige stijl waarin ik transistor fan ben. Je hebt gewoon power nodig om het clean te houden. Voor jouw budget:
    -Polytone: klein maar fijn. Komt maar 1 geluid uit en dat is jazz.
    -Yamaha B100 2X12 combo van eind jaren 70. Joekel van een combo, gaat hard en clean.
    -Roland Cube 60. Heb ik eens een archtop in geprikt op een sessie, klonk heerlijk.
    -Roland jazz chorus: die grote zal niet gaan met jouw budget maar je had ook kleinere met 2X10 speakers.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top