Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 43 van 43 EersteEerste ... 33414243
Weergegeven resultaten: 421 t/m 429 van 429
  1. #421

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ike57 Bekijk bericht
    Ik heb het begin van het draadje nog even opgezocht om het project te kunnen volgen. Hij ziet er echt schitterend uit

    Had je een filler gebruikt voordat je de primer opbracht? Ik zag dat de voor- en achterkant van triplex zijn. In mijn beleving heeft triplex de eigenschap van een spons als het op verven/lakken aankomt.
    Dank Ike, dank allen!

    Ik heb wel filler gebruik, behoorlijk veel zelfs. Ik had hetzelfde hout (ceder multiplex volgens mij) al eerder gebruikt en hetzelfde effect bemerkt, maar toen minder extreem dan nu.

    Ik kom er wel overheen. En voor de rest bevalt de gitaar me heel goed; alle constructies blijken weer te werken en vooral de elektronica doet wat die bedoeld was te doen. Alle combinaties van elementen zijn serieel maar de parallelle spoel brengt al die hoge output mooi terug naar single coil-achtige geluiden; en de fase-switch van het brugelement doet precies wat ik ervan verwacht had onder seriële omstandigheden (behalve natuurlijk als je, zoals mijn zoon doet, de versterker zo zet dat je eigenlijk alleen nog maar de versterker hoort ).

    Ik weet al dat je met PU-lijm een mooie en zeer slijtvaste afwerking kunt maken; en dat je eiwit als filler kunt gebruiken (ik kan inmiddels zelfs beschikken over scharrel-eiwit uit eigen tuin); ik ga het in de toekomst eerst weer in in alternatieve en naturelle afwerkingen zoeken.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  2. #422

    Standaard

    Voorlopig is deze gitaar af en in gebruik genomen. Mijn zoon blijkt toch erg blij met de verschillende schakelmogelijkheden; kennelijk bevalt ze beter dan de SG (Epi G400) waarop hij tot dusver heeft gespeeld.
    Kan ik die weer eens zelf in gebruik nemen.





    Toen dacht ik 'laat ik de Phoenix II nu dan maar eens helemaal in orde maken'; blijkt één van de spoelen van het halselement niets meer te doen, oneindige weerstand En dat na al die tijd eigenlijk alleen maar aan de muur te hebben gehangen. De hals heeft zich overigens wel heel goed gehouden.

    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  3. #423
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Voorlopig is deze gitaar af en in gebruik genomen. Mijn zoon blijkt toch erg blij met de verschillende schakelmogelijkheden; kennelijk bevalt ze beter dan de SG (Epi G400) waarop hij tot dusver heeft gespeeld.
    En daar mag hij ook terecht blij mee zijn, hij ziet er schitterend uit Je zou zweren dat die slagplaat van metaal was .
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  4. #424
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3.492

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Hoe? je vindt lakken niet leuk? Ga es op zoek naar de Zen in het lakken. ergens heel diep in de krochten van de zelfbouwziel ligt een ervaring van opperste geluk tijdens het lakken verborgen. schijnt het.
    Met de juiste oplosmiddelen moet dat wel lukken

    Gefeliciteerd met het voor de zoveelste keer een superplank op de wereld zetten!! Ben erg weg van de zelfgemaakte hardware en in de war van alle elektronica... maar dat zal langzaamaan wel beginne te dagen.

  5. #425

    Standaard

    Brr, dat lakwerk Bleek ook nog eens, toen ik het afdekplaatje voor de halspen zwart wilde gaan maken, dat mijn vrouw de 'lege' verfbussen had weggegooid; dat heb ik toen mooi gepolijst, ben geen nieuwe bus lak gaan halen. Ik zie het maar als een teken ter bevestiging van mijn vaarwel aan de spuitnevels. Het maakt de kop wat bleker dan ik had voorzien, maar tegelijk ook weer mooi metalig; het gepolijste aluminium van het plaatje en de topkam passen heel goed bij de vernikkelde mechanieken.

    @ Oigun:
    Toch is de elektronica niet zo heel ingewikkeld hier; die 'deurbel' is een kill-switch en met de potmeter van de toonregeling kun je het brugelement uit fase zetten.
    Het meest exotische is de spoel die je parallel aan het circuit kunt zetten door de volumepot uit te trekken. Dat verlaagt de impedantie van wat er op het moment is ingeschakeld. Impedanties kun je net als weerstanden 'verrekenen'; zet je ze in serie dan tel je ze bij elkaar op, zet je ze parallel dan is het omgekeerde van het resultaat de som van de omgekeerden van de afzonderlijke delen. Je kunt het ook zien als een verlaging van de output en een verhoging van de resonantiefrequentie.
    De combinaties van elementen komen behoorlijk hoog uit omdat ze in serie staan (ik geloof dat er één is met een weerstand van 19 kOhm). Door die spoel (combinatie van twee eigenlijk) parallel te zetten, krijg je beschikking over single coil-achtige geluiden. Ik had me dat zo bedacht en het blijkt in de praktijk ook nog eens zo uit te werken
    Zou ik het een uitvinding kunnen noemen?

    Ik vind het zelf ook wel leuk hoe ik de eenvoudige 5-standenschakelaar in deze seriële omgeving heb weten te gebruiken; parallelle elementen moet je onderbreken om ze uit te schakelen, seriële elementen moet je kortsluiten (da's één van de bronnen van ellende als je parallel en serie op één gitaar combineert).
    Hoe dan ook, het levert combinaties op die verschillend klinken: B+N, B, B+M, M en M+N.

    Ging ik vandaag mijn geliefde SG weer bij mijn jongen ophalen, zegt hij 'Pap, bedankt; twee jaar geleden heb ik ze geleend en in die tijd ben ik gitarist geworden'.
    Voorwaar, hij speelt al een verdomd gemeen stukje gitaar!

    Het ouderschap kent grote uitdagingen maar ook grote voldoeningen.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  6. #426
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2004
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.524

    Music

    Hoi aaronstonebeat,

    Is een leuke en mooie gitaar geworden,neem je de gitaar mee naar de DGBM ?

    Lijkt me leuk om hem in het echt te zien.

    Veel plezier ermee,groetjes Charlotte

  7. #427

    Standaard

    Charlotte, ik zal haar meenemen als het voor mij tegen die tijd haalbaar is om er te zijn.

    Inmiddels heeft de gitaar haar live-doop gehad; afgelopen vrijdag toen mijn kinderen weer speelden op hetzelfde podium als ik. Mijn zoon vindt dat ze lekkerder speelt dan de Ibanez van de andere gitarist. Ze hebben beiden van mij gitaar leren spelen; in de filmpjes spelen ze afwisselend op elkaars gitaren:



    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  8. #428
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2010
    Locatie
    Hamme-O.VL.
    Berichten
    327

    Standaard

    Dumpen die zanger! (op de zang heb ik niet gelet, maar die z'n kuren :O)
    Houden die gitaar!

    /btw: is dat jouw zoon die tapt? Leuk introtje anders!
    Bart || "Simplicity is the ultimate sophistication" -- Leonardo Da Vinci
    In my case: When there's GAS... the only way to Acquire is to Build

  9. #429

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zatar Bekijk bericht
    Dumpen die zanger! (op de zang heb ik niet gelet, maar die z'n kuren :O)
    Houden die gitaar!

    /btw: is dat jouw zoon die tapt? Leuk introtje anders!
    Yep, dat is mijn jongen.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top