Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 43 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 429
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    creatief opgelost! hopen dat dat houdt onder de lak voor de toets.

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno
    creatief opgelost! hopen dat dat houdt onder de lak voor de toets.
    Ik denk het wel hoor; er zit al een eerste laagje blanke Motip overheen en dat heeft zich prima gehouden. Het zal verder weinig te lijden hebben want ik gebruik altijd de dikste frets die ik kan krijgen.

    Als het allemaal goed uitpakt, denk ik dat ik nog wel eens meer decals zo ga gebruiken; ik zie uitgebreide mogelijkheden zonder al dat kolossaal tijdrovend gepeuter (met alle diepe respect) met mesjes en freesjes in de toets.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    thuis
    Berichten
    273

    Standaard

    Ziet er goed uit man! Ik wou dat ik het talent had zo hout te kunnen bewerken etc. Respect!
    Epiphone Slash Sig. Les Paul, Squier Classic Vibe Telecaster, Vox AC4TV met Cab.

    Dunlop Slash Sig. Wah, Boss TU-2, Boss DD-3 Delay, Boss BF-3 Flanger, Fulltone OCD

  4. #24

    Standaard

    Dank je Nicolaas!
    Ik weet niet of het nu talent is, het is voor mij best een worsteling met het materiaal; ik leer al doende. Het is, denk ik, zoals met alles: hoe meer je het doet, hoe beter je wordt.
    Je moet het gewoon gaan doen, dan leer je het. Jij ook, dat weet ik zeker.

    Hoe dan ook, ik heb wat knopen doorgehakt. Phoenix II krijgt een Hohner humbucker in de brugpositie en mijn oude Gibson PAF bij de hals. Het Hohner-element kan naar singlecoil en uit fase geschakeld worden.
    Ik ga weer dezelfde preamp in deze gitaar gebruiken, net als de vorige met optie voor mid- en trebleboost (dat bevalt gewoon heel goed); ook de killswitch krijgt weer een plaats.
    Toonregeling laat ik weg, want ik gebruik het nooit; alleen een volumeknop.
    En een Gibson 3 wegschakelaar (1PDT on-on-on, voor wie begrijpt wat ik bedoel), eigenlijk alleen geschikt voor parallelgeschakelde elementen; de vorige Phoenix is gebaseerd op serieschakeling (met parallelmogelijkheden), deze wordt helemaal parallel (afgezien van de humbuckers natuurlijk, die zijn intern in serie geschakeld).

    Er komen 3 'slag'-platen: 2 op de hoorns om de verschillende schakelaars een bodem te geven en 1 kleintje, schuin onder/achter de brug voor de volumeknop; in hetzelfde gele (lees oranje) meranti als de toets.
    De body wordt blauw gestaind met een witte bies; achterkant van de hals eveneens blauw. Voorkant van de kop wordt wit (net als de bodybies) met een blauwgestainde trussrodcover.

    Morgen ga ik de body weer lekker met de frees te lijf voor de cavities!

    PS
    Zijn er hier ook mensen met airbrush actief? Ik sta op het punt een set aan te schaffen en me erin te storten
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  5. #25

    Standaard

    Weer een stapje verder. Veel werk gebeurt op het moment in mijn hoofd; een hoop beslissingen neem ik gaandeweg de bouw (ben ik vast niet de enige in). Ik heb besloten wat ik aan elektronica wil en hoeveel ruimte daarvoor nodig is; en waar die ruimte komt.
    Verder heb ik vandaag een snaarhouder van aluminium gemaakt. Dat laat zich lekker bewerken en opboenen (heb ik laatst 'ns in Biker Build-Off gezien). Brugzadels worden van hetzelfde materiaal. Ben benieuwd of het klinkt en sterk genoeg zal zijn; zo niet, maak ik wat anders.

    Een beetje wazige foto's, vrees ik:



    De 'slagplaten' krijgen dezelfde kleur als de toets als ze gelakt zijn; body en achterkant hals worden blauw (Clou) en dan gelakt (Motip).
    Witte bies langs de body, kop wordt wit en de trussrodcover weer blauw (of misschien aluminium, bedacht ik vandaag).



    De snaarhouder in wording ligt nu nog scheef omdat hij later met de rand waar de snaren aan hangen een paar mm in de body verzonken wordt.

    Voor de pickupcovers overweeg ik ook aluminiumkleur.
    Laatst gewijzigd door aaronstonebeat; 28 mei 2009 om 21:13
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juli 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    2.254

    Standaard

    vind t altijd cool als mensen ook zelf de hardware maken.. dat is pas echt DIY!
    fenders stuiteren, gibsons breken

    stem op mijn vriendin..! please?
    --Jenneke - Bestemming Onbekend--

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    respect man, looking good

  8. #28

    Standaard

    Ha, dank u! Zelf doen, niets is toch mooier?

    Vandaag heb ik het nodige freeswerk gedaan. Frezen op zich geen probleem, maar het boren van de kanalen tussen de holtes. Tjeeminee! Vooral één hele lange van de volumeknop (bij de brug) naar de output.

    Maar het is weer allemaal gelukt uiteindelijk.



    Laatst gewijzigd door aaronstonebeat; 28 mei 2009 om 21:15
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    bij de praxis hangen daarvoor balken boren iets van 25 cm lang.
    word een mooi project trouwens maar even een opmerking.
    als je nu eens die stukje die je bovenop had liggen verzinkt?
    of was je dat al van plan?

  10. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops
    bij de praxis hangen daarvoor balken boren iets van 25 cm lang.
    word een mooi project trouwens maar even een opmerking.
    als je nu eens die stukje die je bovenop had liggen verzinkt?
    of was je dat al van plan?
    Bedoel je die snarenhouder? Die ga ik inderdaad een stukje verzinken zodat hij met het randje net over het hout hangt en met de rest van de onderkant vlak tegen de top aan.
    Of bedoel je die houten plaatjes? Zou inderdaad ook verzonken kunnen worden; en dat zou er ook nog weleens strak uit kunnen gaan zien.
    Ik laat het idee even sudderen. Dank!

    Zo'n lange boor ga ik idd ook maar 'ns aanschaffen. Nu heb ik een speedboor van 10 mm gebruikt. De meeste gaten moesten sowieso vanaf 2 kanten gedaan worden.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top