Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 43 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 429
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pueblo
    die schuine vlakken zorgen er wel voor dat het hout qua uitzicht niet meer zo saai is
    't Is 'n blok essen. Qua tekening blijkt het best veel op het eiken te lijken dat ik voor de vorige gitaar heb gebruikt. Er zitten best mooie stukken in maar het is idd niets bijzonders.

    Toch wil ik deze zo afwerken dat de houtnerf te zien blijft; al is het alleen maar om te zien hoe ik het daaraf breng. De vorige wilde ik wit beitsen maar dat is een totale mislukking geworden; nu is-ie wit gelakt.
    Voor deze wil ik ook wel een kleur; misschien toch weer wit proberen, of iets anders, weet ik nog niet.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2002
    Locatie
    Schinnen
    Berichten
    2.757

    Standaard

    Leuk project, het design doet me aan een Wal basgitaar denken.

    "Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
    - Willy Alberti

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Dicht bij Gent, O-Vl, België
    Berichten
    2.798

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat
    't Is 'n blok essen. Qua tekening blijkt het best veel op het eiken te lijken dat ik voor de vorige gitaar heb gebruikt. Er zitten best mooie stukken in maar het is idd niets bijzonders.
    ik zie ook wel dat het essen is
    no life without music

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pueblo
    ik zie ook wel dat het essen is
    Als je 't mij 3 maanden geleden had gevraagd, had ik geen idee gehad; ik kende wat engelse aanduidingen waarvan ik in de meeste gevallen niet wist hoe het hout in het nederlands heet.
    En er zijn er nog een hoop die ik niet zou herkennen zonder geïllustreerde handleiding erbij
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wouter J
    Leuk project, het design doet me aan een Wal basgitaar denken.

    'k Had nog nooit van Wal gehoord; ook weer goed om te weten. Dank! Heeft er qua vorm idd wel wat van.

    Vandaag heb ik een oude stereocombinatie uit elkaar gehaald. Dit wilde ik eruit oogsten:



    Is 't geen schatje? 6 standen, 58 terminals; 11 cm lang waarvan 2 cm voor de schacht. Die zou bv. in een sleuf tussen de elementen kunnen liggen.
    Nog geen idee wat ik ermee wil maar ik ga ook voor dit project vast iets exotisch qua schakeling doen.
    Kan het niet laten hé
    Laatst gewijzigd door aaronstonebeat; 28 mei 2009 om 22:08
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Dicht bij Gent, O-Vl, België
    Berichten
    2.798

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat


    Is 't geen schatje? 6 standen, 58 terminals; 11 cm lang waarvan 2 cm voor de schacht. Die zou bv. in een sleuf tussen de elementen kunnen liggen.
    Nog geen idee wat ik ermee wil maar ik ga ook voor dit project vast iets exotisch qua schakeling doen.
    Kan het niet laten hé
    vet, en wat voor schakelingen moet het dan doen? misschien kun je wat effecten inbouwen
    no life without music

  7. #17

    Standaard

    Ik heb nog geen idee wat ik met deze beauty aanmoet. Eigenlijk zijn het veel te veel mogelijkheden (zonde om zo veel ongebruikt te laten). Ik zou er zonder probleem 4 spoelen tussen serie en parallel kunnen schakelen en nog maar 1/6 van de mogelijkheden benutten.

    Ik heb idd wel gedacht aan het inbouwen van effekten. Mn denk ik dan aan een delay; andere effekten gebruik ik eigenlijk nooit en gain kan ik al volledig naar wens vanaf de gitaar regelen. Af en toe een delay bevalt me wel, maar ik vind het jammer dat je op je pedaal of rack instellingen moet wijzigen; lijkt me tof om vooral tempo en decay als knoppen op de gitaar te hebben.
    En dat dan combineren met een stereo-uitgang.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  8. #18

    Standaard Clou kleur

    Al een hele tijd ben ik over de kleur van het lopende project aan het denken. Ik had al vaker van Clou waterbeits gehoord en vandaag bleek dat zomaar in een winkel in mijn woonplaats te koop! (primeur in mijn gitaarbouwerscarriere :-)

    Blauw heb ik genomen. De toets is een soort oranje (gele meranti, als ik me niet vergis), dat lijkt me een mooi contrast.
    De body moet langs de voor- en achterkant van de zijkant een lichte bies krijgen; dan blanke lak erover. Ik denk aan Motip.

    Is dat een goed idee, Clou + Motip?
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  9. #19

    Standaard Toetsstippen

    De Phoenix II heeft als toetsstippen kleine stukjes vuren rondhout, 6mm doorsnee. Dat lag nog in de schuur en kostte dus niets; daarmee ben ik geheel in lijn met mijn persoonlijke millenniumgitaarbouwdoelstellingen.

    Het ziet er ook nog eens leuk uit (vind ik zelf althans) maar toen ze eenmaal geplaatst waren, bleek dat die dekselse stippen (weer) niet allemaal helemaal netjes in het midden van de toets terecht waren gekomen.
    Denken over een patch dus, maak van de nood een deugd. Ik heb een velletje decal-papier genomen en daarop voldoende O's, gelijk aan die uit mijn Stonebeat-logo, afgedrukt en zo rond de stippen geplakt dat ze nu wel goed zitten.

    Aldus, oordeelt zelve:



    Laatst gewijzigd door aaronstonebeat; 28 mei 2009 om 22:11
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat
    De Phoenix II heeft als toetsstippen kleine stukjes vuren rondhout, 6mm doorsnee. Dat lag nog in de schuur en kostte dus niets; daarmee ben ik geheel in lijn met mijn persoonlijke millenniumgitaarbouwdoelstellingen.

    Het ziet er ook nog eens leuk uit (vind ik zelf althans) maar toen ze eenmaal geplaatst waren, bleek dat die dekselse stippen (weer) niet allemaal helemaal netjes in het midden van de toets terecht waren gekomen.
    Denken over een patch dus, maak van de nood een deugd. Ik heb een velletje decal-papier genomen en daarop voldoende O's, gelijk aan die uit mijn Stonebeat-logo, afgedrukt en zo rond de stippen geplakt dat ze nu wel goed zitten.

    Aldus, oordeelt zelve:



    Dat ziet er heel erg netjes uit
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top