Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ike57 Bekijk bericht
Ik heb het begin van het draadje nog even opgezocht om het project te kunnen volgen. Hij ziet er echt schitterend uit

Had je een filler gebruikt voordat je de primer opbracht? Ik zag dat de voor- en achterkant van triplex zijn. In mijn beleving heeft triplex de eigenschap van een spons als het op verven/lakken aankomt.
Dank Ike, dank allen!

Ik heb wel filler gebruik, behoorlijk veel zelfs. Ik had hetzelfde hout (ceder multiplex volgens mij) al eerder gebruikt en hetzelfde effect bemerkt, maar toen minder extreem dan nu.

Ik kom er wel overheen. En voor de rest bevalt de gitaar me heel goed; alle constructies blijken weer te werken en vooral de elektronica doet wat die bedoeld was te doen. Alle combinaties van elementen zijn serieel maar de parallelle spoel brengt al die hoge output mooi terug naar single coil-achtige geluiden; en de fase-switch van het brugelement doet precies wat ik ervan verwacht had onder seriële omstandigheden (behalve natuurlijk als je, zoals mijn zoon doet, de versterker zo zet dat je eigenlijk alleen nog maar de versterker hoort ).

Ik weet al dat je met PU-lijm een mooie en zeer slijtvaste afwerking kunt maken; en dat je eiwit als filler kunt gebruiken (ik kan inmiddels zelfs beschikken over scharrel-eiwit uit eigen tuin); ik ga het in de toekomst eerst weer in in alternatieve en naturelle afwerkingen zoeken.