Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 8 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 77

Discussie: Boss DD-7, nice!

  1. #1

    Standaard Boss DD-7, nice!

    Ha,

    Lang ben ik op zoek geweest naar het juiste delay-pedaaltje voor me.. Daarbij ging het vooral om prijs/kwaliteit afwegen (wilde niet een onbeperkt dure) en de keuze tussen analoog en digitaal.

    Toen zat ik laatst te spelen bij de lokale gitaarboer, ik was een analoge MXR aan het uittesten (heel fraai maar te duur), kwam ie aan met de Boss dd-7, met de woorden dat die nieuw was en er een analoge stand op zit die heel goed zou moeten zijn. Dus ik erop spelen. Ik vond het meteen een vet pedaal, maar speelde op dat moment op een brakke versterker met een stukje brandhout met snaren:S..

    Ben dus later nog eens wezen testen op een betere versterker met mijn eigen gitaar en effecten op de vloer... Wauw! De analoge stand waarover ik sprak was precies wat ik zocht!! Daar komt natuurolijk nog bij dat dat nog maar 1 van de 8 standen van de Boss is!

    Na nog een tijdje dubben tussen de MXR en de Boss ben ik voor de boss gegaan. Kheb er de afgelopen 2 dagen mee gerepeteerd, hij bevalt perfékt! Echt een pedaal naar mijn hart... Van heerlijk lange dub-echo's in reaggea tot een subtiel delaytje voor een thematje oid... Hij bevalt gewoon prima!

    Ik heb geen geluidsmateriaal voor jullie, maar dacht dat deze info misschien bruikbaar zou zijn voor iemand die nog zn twijfels heeft over het pedaal. (en zo hoop ik dus iets toe te voegen aan dit forum:P)
    Iemand meer al ervaring met dit pedaal? Ík kan hem iig van harte aanraden!

    Jelmer.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.340

    Standaard

    Ik heb hem sinds 3 weken in huis en hij bevalt mij ook uitstekend. De doorslag is voor mij de veelzijdigheid geweest. De reverse stand is ook errug leuk! De analoge stand en de modulatiestand gebruik ik echter het meeste.
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  3. #3
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music

    Uitgerust met hetzelfde hart als de DD20 volgens mij? Daar klinken de analoge- en modulatie setting ook goed op. Eén van de 'hits' van Boss wat mij betreft.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  4. #4

    Standaard

    heb ff de video demos bekenen en die klinken wel indrukwekkend moet ik zeggen:

    http://www.bossus.com/gear/productde...?ProductId=958
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.340

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
    Uitgerust met hetzelfde hart als de DD20 volgens mij? Daar klinken de analoge- en modulatie setting ook goed op. Eén van de 'hits' van Boss wat mij betreft.
    Yep. De DD20 is echter te groot voor mijn pedalboard
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  6. #6

    Standaard

    Die 149 euro valt dan ook nog wel mee eigenlijk
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.340

    Standaard

    Yep. En de DD6 staat ook nog overal te koop voor EUR 149,-
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  8. #8

    Standaard

    Het mooie is dat ik net op zoek was naar een uitgebreide delay...en dat "analoge" klinkt best goed voor zover ik kan beoordelen op die demo video
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2005
    Locatie
    A, A
    Berichten
    1.733

    Standaard

    Damn, vet filmpje op hun site! Fuck man, nu wil ik ook een dd-7...alweer

    Iemand zn DD7 ruilen tegen mijn DD6?
    Band: View for a Day (alternatieve poprock, eigen werk)
    KLIK: Site, facebook, twitter, youtube

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.340

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herman
    ... Iemand zn DD7 ruilen tegen mijn DD6?
    NIet allemaal tegelijk ...........
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top