Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 65
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2002
    Locatie
    Op een strandje langs de Waal
    Berichten
    3.947

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snaarplukker
    Nou, dan heeft de kleine muziekwinkel daar weer voordeel mee als er veel gitaristen bij hem komen voor een afstelbeurt.
    Dan is het geen winkel meer, maar een gitaartechnicus.

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snaarplukker
    Nou, dan heeft de kleine muziekwinkel daar weer voordeel mee als er veel gitaristen bij hem komen voor een afstelbeurt.

    Cees
    Mis.
    Al die snarenplukkers zijn zich niet eens bewust van het fenomeen "afstellen" en als ze het al zijn gaan ze niet naar die muziekzaak to omdat ze het "te duur" vinden.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quink
    Dan is het geen winkel meer, maar een gitaartechnicus.
    Waar je ook geen full time baan van kunt maken...
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  4. #24
    drap
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snaarplukker
    Je kan toch een winkel binnenstappen en daar een aantal gitaren uitproberen?
    Dan ga je weg met het praatje dat je er nog even over na wilt denken en zodra je thuis bent ga je kijken waar je die gitaar het goedkoopst kan kopen.
    Zo zag ik een Ibanez SA160BK in NL voor € 379,-- en bij Thomann.de voor € 249,-- + € 8,-- verzending. Dat is dus al een verschil van € 122,--. Een kleine 35% goedkoper.

    Cees
    De boel belazeren noemt men dat doorgaans. Op een hele vieze manier ook nog eens. Dit is gewoon vies misbruik maken van de gastvrijheid van een verkoper. Bij figuren zoals jij hoop ik altijd van harte dat zo'n aankoop via internet in vele deeltjes aankomt, heel gek.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 februari 2008
    Locatie
    twenthe
    Berichten
    455

    Standaard

    Mijn vader, hij rust in vrede, had vroeger een heel fijne hifi-zaak voor de echte liefhebber.
    Hij kreeg ook wel eens van die vreselijke mensen als meneer snaarplukker op bezoek, en had daar naar verloop van tijd een heel fijne neus voor ontwikkeld.
    Bij ons gingen demonstraties altijd op afspraak, en na een tijdje was hij er erg handig in geworden om mensen telefonisch lekker snel af te poeieren, zoadat ze vooral niet langs zouden komen.
    Je kon ze vaak herkennen aan hun vragen: hele lijsten met luidsprekers noemen om te kijken hoeveel je in voorraad had enzo.

    Natuurlijk mag iemand best naar een winkel gaan en daar niets kopen, doe ik ook wel, maar wel vrijwel altijd bij winkels waar ik al klant ben, bij sommige ben ik kind aan huis, krijg ook vaak koffie, terwijl ze al weten dat ik alleen maar kom kletsen.

    Als ik zeker weet dat ik in een zaak niets ga kopen ga ik er niet eens naar binnen.

    Maar als het aan types als snaarplukker ligt bestaan dit soort heerlijke winkels binnenkort niet meer dus.....

    Vreemd overigens dat TS zich niet meer gemeld heeft, zal zich wel in een donker hoekje zitten schamen voor zijn domme idee: lekgeprikt

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik ben vanmiddag bij de Strings 'n Things in Antwerpen (een "kleine" muziekwinkel) eventjes binnengesprongen, eens kijkende wat er zo wat te koop is in de wereld... In zo'n gigazaak (als de T.S. beoogt) zouden vintage-instrumenten in hun geopende koffer in een vitrine achter de kassa bewaard worden, hier stond er een 100% originele 1963 Jaguar gewoon in het rek (wel een ultramegaheavy relic), "en als ge is wilt testen, hier ligt ne kabel, daar staat ne marshall, en het amusement ermee"... als we alles via het internet gaan kopen, maken we de winkels kapot, en verdwijnen er ook zulke pareltjes, dan is het gedaan voor de muzikant die nog de tijd neemt om z'n toekomstig instrument aan een kritisch oordeel te onderwerpen. En ik betaal graag 25% meer, als ik daar een goei tas koffie voor krijg, een gezellige babbel, de kans om m'n gitaar uitgebreid te testen, om er me ter dege van bewust te zijn dat het iets voor mij is.
    Laatst gewijzigd door Mr.Fingers; 11 juli 2008 om 19:51
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2002
    Locatie
    near de ruines of townhall city
    Berichten
    11.264

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers
    En ik betaal graag 25% meer, als ik daar een goei tas koffie voor krijg, een gezellige babbel, de kans om m'n gitaar uitgebreid te testen, om er me ter dege van bewust te zijn dat het iets voor mij is.
    Daar ben ik dus ook erg gevoelig voor, maar helaas zijn er ook winkels waar dit niet vanzelfsprekend is. Of dat nou komt omdat de marges te klein zijn en ze dus geen service kunnen leveren of omdat het gewoon geen liefhebbers zijn van hun eigen product weet ik niet. Het was namelijk ook al zo voordat internet bestond en er bestaan ook nu nog winkels waar het nog steeds wel kan.
    Ik bestel ook dingen via Internet (snaren, plectrums etc), maar een gitaar wil ik toch erg graag even vasthouden.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

  8. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
    ik koop bewust al 10 jaar nieuwe gitaren altijd bij kleine dealers (voxhumana bijv, alhoewel die niet mega klein is), omdat ik de kleine winkels wil steunen en je hebt daar veruit de beste service...

    ik walg van mensen met de instelling van snarenplukker...
    wat voor werk doe je zelf? misschien kunnen we het erop terugkoppelen en dan weetje hoe smerig praktijkj het eigenlijk is!
    Ik mag hier niet beschrijven wat voor werk ik doe, dan zou ik reclame maken voor mijn eigen bedrijf. En dat mag niet op dit forum. Maar mijn werk is niet relevant met het feit dat ik net als zoveel mensen een prijsbewuste consument ben. De tijden zijn veranderd, de buurtsuper is verdwenen en iedereen gaat naar de supermarkt. Als je een nieuwe wasmachine, koelkast, televisie, PC of wat dan maar ook moet aanschaffen, gaat je ook kijken bij welke zaak je het voordeligst uit bent. Je wilt een nieuwe auto, ga een aantal dealers langs voor een proefritje en je ga toch naar degene die het meest voor je te bieden heeft qua accesoires en inruilwaarde. OK, voor sommigen is een gitaar dat aansluit bij zijn persoonlijkheid, zijn gevoel, emotie en gehoor gaat daar in zitten. Maar voor hij dat ding in zijn handen krijgt is het slechts een massaproduckt dat voor of achter de door mijn via internet aangeschafte exemplaar van de lopende band is gerold. Maar om je even gerust te stellen, ik heb nog nooit in een muziekwinkel gitaren uitgetest zonder er ééntje mee te nemen.

    En de persoon die dit topic startte hoeft zich echt niet te schamen. Hij is ook een prijsbewuste consument.

    Cees

  9. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snaarplukker
    Ik mag hier niet beschrijven wat voor werk ik doe, dan zou ik reclame maken voor mijn eigen bedrijf. En dat mag niet op dit forum.
    Ik werk nu bij Fender !
    Daarvóór was ik zevenentwintig jaar gitaarverkoper, maar de "prijsbewuste consumenten" hebben in een paar jaar tijd mijn arbeidsvreugde volledig de das om gedaan...

    Wizz

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snaarplukker
    . Als je een nieuwe wasmachine, koelkast, televisie, PC of wat dan maar ook moet aanschaffen, gaat je ook kijken bij welke zaak je het voordeligst uit bent. Je wilt een nieuwe auto, ga een aantal dealers langs voor een proefritje en je ga toch naar degene die het meest voor je te bieden heeft qua accesoires en inruilwaarde.

    Cees
    Je snapt het niet denk ik. Met vergelijken is niks mis maar je koopt in deze voorbeelden toch gewoon bij een dealer.
    De supermarkt heeft het buurtwinkeltje niet verdreven, het heeft de rol overgenomen.
    Cutting out the middle man, dat is wat anders.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 11 juli 2008 om 23:56
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top