Ik heb een Idee dat ik eens in de groep hier wil gooien. Schieten mag, moet zelfs, maar dan wel o.g.v. argumenten a.u.b.

Met de komst van internet is de gitarenmarkt in NL grondig veranderd. De 2dehands markt is het domein geworden van "particulieren" op Marktplaats. Beter gezegd, het onderscheid tussen prof handelaar en particulier is behoorlijk vervaagd.

De markt voor nieuwe electrische gitaren in NL is natuurlijk ook veranderd. Ik lees niets dan posts over "daar en daar is die gitaar nog goedkoper" waarna blind een gitaar uit het buitenland wordt besteld met alle risico's van dien.

Als ik een groot en "premium" merk electrische gitaren was, zeg Ibanez, Gibson, Fender dan zou ik het als volgt aanpakken. De particulier kan voortaan via een Nederlandse site binnen NL direct bij de importeur nieuwe gitaren bestellen. Het detailhandels kanaal gaat er dus helemaal uit. Scheelt een aanzienlijk stuk marge, de klant is dus goedkoper uit. De importeur heeft alle gitaren van dat merk op voorraad en kan dus direct leveren. De importeur zet 1 showroom op bij Utrecht waar alle gitaren en andere producten van dat merk demonstratieklaar hangen met personeel erbij dat echt weet waarover men praat. Alle gitaren en dan liefst meerdere exemplaren naast elkaar.

Daar heb je als klant toch veel meer aan dan al die paps&mams winkeltjes waar 1 Gibson naast 1 Fender hangt. Je zorgt als merk ervoor dat de prijzen in Europa uniform zijn dan ben je ook van de parallel import af. Als klant krijg je uiteraard volledige fabrieks garantie.

Ok schieten maar