Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17

Discussie: Bijgeluid

  1. #1

    Standaard Bijgeluid

    Mijn zoon is in het bezit van een Epiphone ES-175 (reissue). Na het aanslaan van de D-snaar of bij de D op de A-snaar hoort hij een metaalachtig bijgeluidje. Zeer irritant. Hij is al met de gitaar naar de verkoper geweest en deze heeft tevergeefs geprobeerd hier iets aan te doen. Alle schroefjes en losse delen zijn nagekeken en vastgezet, maar niets helpt. Het geluid komt ergens uit de kast. Men vertelde ons vervolgens dat dit type gitaren (semi-akoustische jazzgitaren) altijd bijgeluiden heeft. Heeft iemand hier ervaring mee? Is deze bewering juist?
    Laatst gewijzigd door zwama; 10 juli 2008 om 15:53

  2. #2

    Standaard

    Die bewering is niet juist.

    Heeft die gitaar een slagplaatje? Mijn ervaring is dat die nog wel eens willen meetrillen.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  3. #3
    Meester
    Geregistreerd
    7 november 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    12.645

    Standaard

    Lijkt mij een geval van een verkoper zonder kennis. er zijn zat mensen hier die kunnen helpen als ze de gitaar zouden zien maar ik zou geen genoegen nemen met zo'n antwoord van de verkoper

    GOLDMEMBER

  4. #4

    Standaard

    Hij heeft inderdaad een slagplaatje, maar ook zonder dit plaatje blijf je dit bijgeluidje horen. Volgens ons komt het echt van binnen uit de kast.

  5. #5
    Meester
    Geregistreerd
    7 november 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    12.645

    Standaard

    Het kan volgens mij niet uit de kast komen. Een metaalachtig geluidje komt vaak door fretbuzz of snaareindes die tegen elkaar aankomen. Het aanpassen van de kam of brug of bijvijlen van fretten zou een oplossing kunnen zijn. Iets uit de kast lijkt mij onwaarschijnlijk....

    GOLDMEMBER

  6. #6
    Junior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2006
    Locatie
    mariakerke (gent)
    Berichten
    8.246

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Don Capo
    Het kan volgens mij niet uit de kast komen. Een metaalachtig geluidje komt vaak door fretbuzz of snaareindes die tegen elkaar aankomen. Het aanpassen van de kam of brug of bijvijlen van fretten zou een oplossing kunnen zijn. Iets uit de kast lijkt mij onwaarschijnlijk....
    NIet zo onwaarschijnlijk hoor. Kan iets van de elektronica zijn, iets dat loszit, hapert ofzo... Lijkt me dat die verkoper het niet meteen vond en daarom maar zei dat dat altijd was ofzo. Moest het gewoon fretbuzz zijn, had hij ongetwijfeld kunnen helpen.
    (.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)

    http://vi.be/poachersofmen
    http://facebook.com/poachersofmen

  7. #7

    Standaard

    Fretbuzz is het zeker niet en ook de snaareindjes raken elkaar niet.

  8. #8

    Standaard

    Nog een poging, elementen die meetrillen? Dus, expirimenteer en geef lichte druk (met vinger) op de elementen terwijl je die d speelt.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Potmetertje dat niet volledig vast zit, output dat niet volledig vast zit, een schroefje op de brug dat niet aangespannen is (voor de intonatie van de zadeltjes te regelen),...


    Ik heb vanmiddag eventjes op een Gibson ES175 (de grote broer van de gitaar in kwestie hier), en daar ratelde niets mee.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  10. #10

    Standaard

    Is het geluidje ook te horen over de versterker?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top