Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 19 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 187

Discussie: Jouw blijverdjes

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard Jouw blijverdjes

    We kopen, verkopen en ruilen allemaal heel veel gitaren en andere gear. Maar wat zijn voor jou blijverdjes? Dingen die je al heel lang hebt en waarschijnlijk nooit weg wilt doen?
    Bij mij: m'n Gibson LP standard (sinds '92) en m'n Crybaby wah (jaar of tien).

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    M'n witte telecaster (classic '60), m'n Jazzmaster en m'n USA Jazzbass
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2008
    Locatie
    OSLO
    Berichten
    509

    Standaard

    mijn thinline en mijn epi LP standard!!!
    Gear:
    Guild CE100 ('5
    Vox AC50 ('7

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 maart 2006
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    995

    Standaard

    Mijn telecaster. Speel er al jaren op en hoewel andere gitaren soms passeren is het in 90% van de gevallen mijn main axe en worden de anderen tot back-up gedegradeerd...

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 februari 2004
    Locatie
    zaandam
    Berichten
    1.588

    Standaard

    Mijn Brian Moore, vooral om de veelzijdigheid. Als ik clean speel heb ik bijna altijd de hums gesplit voor overdrive niet. Voor mij ideaal (maar dat wilt niet zeggen dat ik nooit meer een andere gitaar erbij koop)
    Lakewood M1-CP, Brian Moore MC/1, Zelfbouw Strat
    MXR, T-rex, Ernie Ball
    Peavey Classic 50

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2007
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    959

    Standaard



    Mja die keiper he, misschien heb ik wel achterlijk veel geluk gehad hoor. Dit was mijn eerste gitaar en heb ik destijds voor 78 euro op ebay gekocht. Nu vier jaar later speel ik nog steeds heel graag op dit witte beestje, tegenwoordig mooi vergeeld en lekker versleten overal en nergens, deuken en putjes overal, maar dat is gewoon de sharme van deze gitaar geworden

    Qua hout is deze gitaar gewoon beter dan de sg special (epi) het zal geen exotisch hout zijn, maar t ziet er iig 10x beter uit dan dat taarthout (laagje op laagje) van de SG. Het lijkt iig zeer zeker geen multiplex. Qua bespeelbaarheid, electronica en elementen en de gootste shocker misschien wel de afwerking is deze gitaar gewoon vergelijkbaar of niet beter dan een gemiddelde squier van 200+ euro, heerlijke gitaar iig, en ik vind die headstock ook niet verkeerd. Daarbij is hij ook nog erg stemvast, als ik de tremolo niet gebruik (wat ik idd nooit doe).

    Mja maar de grootste reden dat ik em nooit weg zal doen is natuurlijk omdat het mn eerste gitaar is, dus zelfs als ie helemaal ruk was geweest had ie nog lekker onderdeel van mijn minimale collectie geweest
    Laatst gewijzigd door Dekkz0r; 10 juli 2008 om 11:18
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers
    Die toets van die stagg is geen hout joh, dat is gewoon uitgehard WC-papier, gekleurd & verhard met stront van arme Aziaatjes.
    www.myspace.com/Dekkz0r
    Het "Over Dieren" forum

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.575

    Standaard

    Ik speel nog niet zo lang gitaar, en in principe geloof ik niet zo in blijvertjes. Dat komt ook omdat het één plaats moet maken voor iets anders, en als ik iets heb gekocht (of wil ga kopen) wat beter is of beter voldoet dan wat ik heb, dan gaat het huidige object gewoon in de verkoop.

    Mijn western zal echter wel een blijvertje worden, denk ik. Mijn eerste eigen gitaar (al hecht ik daar niet zoveel waarde aan), en hij klinkt ook alleszins redelijk, zeker voor een Motion. Kostte geen drol, ik ben er ook niet echt zuinig op, en voor de verkoop levert het al helemaal niks meer op. Dus die blijft wel, totdat ie kapot gaat.

    Ik heb met mijn huidige Tele ook wel het idee dat die mag blijven. Ik ben helemaal verliefd op het ding, hij speelt en klinkt zo waanzinnig, zo'n goeie vind ik in deze prijsklasse niet gauw weer.

    Bij mijn versterker hink ik een beetje op twee gedachten. Aan de ene kant is het een wereldamp, vooral voor bij ons in de band, en aan de andere kant is een wat meer Marshall-achtige amp misschien wel meer "mijn" geluid. Geld voor twee setjes heb ik voorlopig niet, en een andere amp moet wel zó overtuigend klinken voordat die Bandmaster weggaat, dat ik dat in de nabije toekomst ook nog niet zie gebeuren.

    Maar, zeg nooit nooit, want misschien volgt er ooit wel een keer een grote financiele meevaller, en dan kan die Tele ook zomaar vervangen worden door een USA '52, of hoe zo'n ding ook maar heet. En misschien kan ik dan, naast mijn Bandmaster, ook wel gaan experimenteren met diverse Marshall-achtige amps, en de Bandmaster verkopen als ik echt mijn amp heb gevonden.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Mijn Rikkers strat , gekocht van geld uit een erfenis , deze heeft teveel emotionele waarde.

    [IMG][/IMG]

    De linker dus.
    Laatst gewijzigd door Hendriks; 10 juli 2008 om 11:14

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks
    Mijn Rikkers strat , gekocht van geld uit een erfenis , deze heeft teveel emotionele waarde.

    [IMG][/IMG]

    De linker dus.
    Hee een Blues Custom, heb ik ook! Zou zo maar eens een blijvertje kunnen blijken.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2002
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    883

    Standaard

    Steek vrij veel tijd in het kopen van een gitaar... en bouw (hoe vreemd dat ook klinkt) op termijn een band op met mijn plank. Dus in principe verkoop ik nooit een plank. Heb er ooit eentje van de hand gedaan en daar zeer veel spijt van gehad. Nooit weer dus..
    Gitaren zijn geen hobby maar een way of life

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top