Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 456
Weergegeven resultaten: 51 t/m 58 van 58

Discussie: Beginnersforum

  1. #51
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music

    In een aantal sticky's. Er staat wat algemene en ook basisinfo in Elektrisch, Moderne Versterkers, Effecten, Werkbank etc.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    natuurlijk is dit niet haalbaar. Wie bepaald of iemand een beginner of een gevorderde is? ligt dat aan zijn technische kennis of aan zijn gear? is iemand met 30 jaar ervaring en een gitaar van 100 euro toch een beginner?

    wat een onzin!

    mensen willen nou eenmaal de gebruiksaanwijzing nooit lezen en dat zullen ze ook op dit forum niet doen.

    dus ook gevorderden stellen stomme vragen of zetten topics op de verkeerde plek.

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door budje
    natuurlijk is dit niet haalbaar. Wie bepaald of iemand een beginner of een gevorderde is? ligt dat aan zijn technische kennis of aan zijn gear? is iemand met 30 jaar ervaring en een gitaar van 100 euro toch een beginner?
    Ik denk dat als je 30 jaar gitaar speelt, dat je dan geen beginner meer bent.
    Ik heb het over starters... mensen in het eerste jaar bv....

    wat een onzin!

    mensen willen nou eenmaal de gebruiksaanwijzing nooit lezen en dat zullen ze ook op dit forum niet doen.
    Ik denk dat als je jezelf inschrijft op een forum, dat je de intentie hebt om informatie in te winnen. Ofwel dat je toch echt van plan bent iets te gaan lezen. Handleidingen vind ik ook niet alles. bv een handleiding van jou specifieke type gitaar vertelt je niet wat een ander type gitaar beter doet....

    dus ook gevorderden stellen stomme vragen of zetten topics op de verkeerde plek.
    Klopt... maar insinueer je nu dat dit nu niet gebeurd dan?

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    het is allemaal jij denkt, en jij denkt (doe ik ook vaak hoor dus denk niet dat dit meteen een aanval is) maar ik bedoelde alleen maar waar ligt de grens tussen een beginner en een gevorderde? heb meerdere malen op jamsessies gespeeld met een gast van 19 die professioneel speelt, vergeleken met hem ben ik echt nog maar een beginner ook al ben ik bijna 20 jaar ouder!

    wie gaat er dan uitmaken wie een beginner is, wie niet, en als je als gevorderde een domme vraag stelt, word je dan teruggeschoven?

    ik bedoel alleen maar te zeggen dat het leuk klinkt op papier, zo'n beginnersforum, maar dat het mijns inziens niet haalbaar is.

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2003
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    2.789

    Standaard

    Ik heb het al een beetje eerder vermeld, maar het idee van beginners die andere beginners hun "waarheden" gaan doorgeven, stemt me niet echt vol vertrouwen. Dat zie je nu al vaak genoeg in de beginnerstopics, en dan zijn er meer ervaren mensen die kunnen bijsturen.

    Maar ik post het nu weer, omdat ik op een ander forum wel eens iets leuks zag: Het Kudos-systeem. De vraagsteller beloont antwoorden met goede punten, die worden bijgehouden. Dat geeft als voordeel dat beginners snel kunnen zien wie veel gewaardeerde antwoorden geeft... Nouja, gewoon bedenkingen.
    I was here and you wasn't.
    Now you is here and I isn't.

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    niet eens zo heel slecht denk ik, alleen houden we ons wel bezig met een hobby waar vele antwoorden mogelijk zijn. Wat voor de een een oplossing is hoeft dat niet te zijn voor de ander. maar geen slecht idee denk ik

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M Kactus
    Ik heb het al een beetje eerder vermeld, maar het idee van beginners die andere beginners hun "waarheden" gaan doorgeven, stemt me niet echt vol vertrouwen. Dat zie je nu al vaak genoeg in de beginnerstopics, en dan zijn er meer ervaren mensen die kunnen bijsturen.

    Maar ik post het nu weer, omdat ik op een ander forum wel eens iets leuks zag: Het Kudos-systeem. De vraagsteller beloont antwoorden met goede punten, die worden bijgehouden. Dat geeft als voordeel dat beginners snel kunnen zien wie veel gewaardeerde antwoorden geeft... Nouja, gewoon bedenkingen.

    Is inderdaad een héle goede oplossing.

    Je kunt gevorderde ook beschouwen als gevorderde forumleden. Bv leden die 1000 posts of meer hebben.... en dan word ze (na check van de admin) toegang verleend naar het Gevordere gedeelte van het forum. Je mag er na 1000 posts en een dubbelcheck van de admin, toch wel vanuit gaan dat diegene geen Onzin meer plaatst....


    Ik vind het jammer dat mensen denken dat een beginners forum niet werkt. Ik heb zelf (en nog steeds) meerdere forums op gezet... De ene eigenaar wou geen beginners forumdeel, en de andere eigenaar wel. Ik zij vaak gelijk al dat je dat beter wel kunt doen.... daar bespaar je jezelf een hoop "opschonen" mee. Het probleem is niet opgelost, maar wel verminderd.
    En na enkele weken werd er dan ook inderdaad gevraagd om toch maar een beginnerdeel aan te maken.
    Ik hou zelf statistieke bij van alle forums die ik heb opgezet... en de cijfer vertellen mij dat het werkt.

  8. #58
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 november 2007
    Locatie
    3rd stone from the sun
    Berichten
    1.081

    Music

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Decon Frost
    Is inderdaad een héle goede oplossing.

    Je kunt gevorderde ook beschouwen als gevorderde forumleden. Bv leden die 1000 posts of meer hebben.... en dan word ze (na check van de admin) toegang verleend naar het Gevordere gedeelte van het forum. Je mag er na 1000 posts en een dubbelcheck van de admin, toch wel vanuit gaan dat diegene geen Onzin meer plaatst....


    Ik vind het jammer dat mensen denken dat een beginners forum niet werkt. Ik heb zelf (en nog steeds) meerdere forums op gezet... De ene eigenaar wou geen beginners forumdeel, en de andere eigenaar wel. Ik zij vaak gelijk al dat je dat beter wel kunt doen.... daar bespaar je jezelf een hoop "opschonen" mee. Het probleem is niet opgelost, maar wel verminderd.
    En na enkele weken werd er dan ook inderdaad gevraagd om toch maar een beginnerdeel aan te maken.
    Ik hou zelf statistieke bij van alle forums die ik heb opgezet... en de cijfer vertellen mij dat het werkt.
    Dat 1000 posts wordt denk ik ook wat lastig. Tellen gezellige off-topic ouweneel posts ook niet mee, natuurlijk. Ik kan ook elke dag in non-offtopic iets posten in de trant van: "toffe gitaar dude, gefeli!" of overal "+1!+1!" posten en dan kom ik ook wel bij de duizend.
    Ik heb nog geen duizend posts (bijna! bijna!) maar speel wel al 16 jaar gitaar en heb toch het gevoel (net als iedereen hoop ik) dat ik hier & daar ook wel een beetje inhoudelijk kan bijdragen door mensen hier & daar te helpen. OK niet zo heel erg lang forumlid, maar wie weet wel net effe wat meer ervaring dan iemand met 5.000 posts (bij wijze van spreken dan).
    En dan nog, iemand die nog maar een half jaartje speelt kan toch ook zijn/haar bevindingen hebben over het één & ander?

    Sorrie maar ik blijf 't onnodig vinden als je 't mij vraagt. Ik begrijp de argumenten wel, en ergens eerder in dit topic krabbel ik nog bijna terug ook geloof ik oei! maar als ik er nu over nadenk...hmmm nee.

    EDIT: ja okee, dus in het niet-gevorderde gedeelte is er dus nog geen off-topic. Ongezellig hoor
    Laatst gewijzigd door Tubescreamer; 22 juli 2008 om 17:06
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaggy
    Geld is hier zo schaars als natte kutjes in een homobar.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top