Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 58

Discussie: Beginnersforum

  1. #1

    Standaard Beginnersforum

    Zelfs ik begin me tegenwoordig te ergeren aan topics van n00bs met een budget van €200 die op zoek zijn naar de allerbeste bang for the buck.

    Ik bedoel het interesseert mij echt geen moer wat de beste gitaar is in die prijsklasse. Ik weet dat het niks voor mij is. Welke zichzelf respecterende gitarist heeft trouwens verstand van gitaren in die prijsklasse?

    En ik gun €200 n00bs ook het allerbeste en ik wil ze zelfs best helpen als ik kan maar de hoeveelheid postjes a la "ik wil een blauwe gitaar is deze een beetje goed" vind ik nogal groot.

    Goed, lange inleiding, maar is het geen goed idee om een "beginnersforum" te maken, bedoeld voor beginnersvragen, waar eventueel beginnersvragen naar toe worden gesleept door de mod?

    Dan kan ik hier ook een beetje op mijn gemak rondlurken zonder constant verzeild te raken in topics over de allerbeste boomstamgekleurde Les Paul uit China.

    En als ik me echt verschrikkelijk verveel kijk en post ik dan ook nog wel bij de n00bs.

    Tis maar een idee.

  2. #2
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.698

    Standaard

    Het went wel, niks om je over op te winden. Op de vele recording forums zie je elke week wel een vraag als: wat is de beste microfoon onder de 100 dollar. Zo werkt dat dus gewoon, het zal nooit ophouden.

    Wat ik wel heel jammer vind is dat de echte profs steeds minder posten en het amateurgehalte enorm toeneemt op de forums. Op zich niet erg, maar veel van die eikeltjes denken het beter te weten.

    Ik vind dat het hier wel meevalt, al zijn er wel mensen die alles het liefst op een presenteerblaadje krijgen aangereikt.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  3. #3

    Standaard

    eigenlijk vind ik dit een supergoed idee!!

    Ik kom sinds kort vaak op astroforum.nl
    hier is ook een aparte subcategorie: beginnersforum

    En dit werkt echt uitstekend!. Hier kunnen alle n00b vragen gesteld worden zonder dat iemand zich er aan ergert en alle andere subcategoriën blijven een stuk zuiverder.

    Ik pleit voor een nieuw subforum: Beginnersvragen. Hier kunnen alle beginnersvragen gesteld worden ongeacht of het nou over een electrische gitaar, een akoestische gitaar of een versterker gaat.

    Vereiste is wel dat een moderator scherp in de gaten houdt of het echt een beginnersvraag is of niet. (ik stel me bij deze beschikbaar )

  4. #4
    Banned
    Geregistreerd
    31 januari 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    2.313

    Standaard

    Ach ja, op zich heb je wel gelijk natuurlijk.. Maar aan de andere kant snap ik t probleem niet zo. Ik post gewoon niet in dergelijke topic. Sterker nog, ik lees ze niet eens. En als je je dan echt verveeld is t altijd nog grappig om zo'n topic vol te slow-chatten. Dus ach jaa...

    Roy.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2008
    Locatie
    Hardenberg
    Berichten
    290

    Thumbs down

    De gedachte begrijp ik wel. Natuurlijk is het niet erg interessant om iedere keer weer die vraag te krijgen "welke gitaar voor 25 euro?". Maar we hebben het dan wel over beginnende gitaristen. Dus toekomstige band leden of gitaar maten en dat vergeten we dan spontaan.
    Die zullen, door iedere keer afgewezen te worden naar een soort kleuter afdeling, toch wel een vreemd beeld overhouden van de wereld rondom de gitaar.
    En wat schieten we er mee op? Hun vragen zullen dan door n00bs behandelt worden en er zal dus rotzooi aangeraden worden.

    En dat, terwijl er toch heel wat beginners uiteindelijk met een duurdere/betere gitaar de winkel verlieten, door de vele tips en ideeën van hen die al zo lang spelen.
    Dus of het uiteindelijk beter is?

    En zo'n topic gaan vervuilen met Slow-Chat? Als je jezelf ergert aan een topic druk dan op vorige en zoek iets op wat je leuk vind. Een starter ziet een hele Zooi nieuwe berichten en denkt eindelijk antwoord te krijgen en dan blijkt het te gaan over sex op het aanrecht. Leuk idee. NOT

    Jeroen
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    en jij bent....?

    Gear Acquiring Syndrom - "t lijkt nooit te stoppen......

    ---
    Samick - akoestisch
    Jim Harley SG - Elektrisch
    Ibanez 450S - Elektrisch

    ---
    Fender FM100H + FM412
    Fender Princeton 112plus


    Digitech RP-6
    BossOD-1

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2003
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    2.789

    Standaard

    Deze discussie is ook al enkele keren voorbij gekomen en uiteindelijk zijn de grote nadelen dat de beginnelingen dan geholpen worden door beginnelingen (wat niet altijd de beste resultaten geeft ) en dat je twee aparte sferen krijgt.
    Als het niet jouw ding is, niet lezen dan. Jackson is niet mijn ding, maar ik vraag niet om een subforum over Jackson omdat het me niks kan schelen...
    Just my two cents.
    I was here and you wasn't.
    Now you is here and I isn't.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2006
    Locatie
    8911
    Berichten
    5.473

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rocketman
    Welke zichzelf respecterende gitarist heeft trouwens verstand van gitaren in die prijsklasse?

    Wat een arrogantie.
    Vive el arte de la guitarra flamenca !
    OMG Is it a earthquake?! Is it Thor, the God of the Thunder?!

    No no, it's unbelievable!!

    It's the Honda Nighthawk!!!

  8. #8
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.706

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M Kactus
    Deze discussie is ook al enkele keren voorbij gekomen en uiteindelijk zijn de grote nadelen dat de beginnelingen dan geholpen worden door beginnelingen (wat niet altijd de beste resultaten geeft ) en dat je twee aparte sferen krijgt.
    Da's de kern...
    Als ik nog niets weet van een produkt, wil ik liefst geholpen worden door iemand die meer weet en niet direct afgerekend worden op mijn huidige gebrek aan kennis..

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.562

    Standaard

    Ik vind het grote voordeel van dit forum juist dat de beginners hun vragen kunnen stellen aan alle andere leden, waaronder ook een hoop ervaren gitaristen.

    Wat een zeiktopic weer. Is iedereen (met name de TS) soms vergeten dat hij zelf ook ooit is begonnen? Laten we iig de mensen helpen die het gitaarspelen met veel enthousiasme willen oppakken, en ze niet gelijk tot de grond affakkelen bij het openen van een vermeend "overbodig" topic, met kreten als "UTFS, n00b!". Daar heeft niemand wat aan. Als je er een hekel aan hebt, lees je ze niet. Je kunt er zelf voor kiezen of je ze wel of niet wil lezen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik stel voor dat we de knop van de zoekrobot wat groter maken (liefst 800x600 pixels), en er bij zetten "voor je een vraag stelt, gebruik aub de zoekrobot even, de kans is reëel dat de vraag ooit al gesteld & beantwoord is geweest"
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top