Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 33
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2005
    Locatie
    Bussum
    Berichten
    1.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat
    Maar ik denk dat lijm van de binding toch in de fretslots is gekropen waardoor juist de uiteindes niet lekker erin wilden zakken.
    .
    Te scheutig met lijm geweest ;-)
    Frank Ford heeft een aardig verslag staan hoe hij een mandoline met binding refret. http://www.frets.com/FRETSPages/Luth...5refret01.html
    Gitaarbouwersmeeting 6 april 2024 in Veenendaal www.gitaarbouwersmeeting.org

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2003
    Locatie
    Tienray
    Berichten
    2.568

    Standaard

    model body lijkt idd veel op een guild sg model heb ik altijd al mooier gevonden dan een sg. net wat meer verschil tussen de hoorns. Vind vooral de eiken brug constructie erg bijzonder.

    Verwacht tussen nu en enkele weekjes een basgitaar terug van de reperateur en die heeft strakjes met maar een humbucker ook legio verschillende standjes wel alles passief kan niet wachten, weet nu al dat ik er maar een of twee ga gebruiken mijzelf kennende maar gewoon leuk om mee te experimenteren.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Zevenbergen
    Berichten
    1.430

    Standaard

    Apart, maar ziet er wel tof uit. Zeker voor een eerste zelfbouwer!
    Alleen die schakelmogelijkheden... Op m'n strat zitten er 5 en da's eigenlijk al 3 teveel .

    Hoe doe je dat 'on-stage'??.... Zo nu ff standje 77 opzoeken, ff wachten mannen, ben zo klaar... .

  4. #14

    Standaard

    Dank voor jullie reacties beste mensen, ik voel me onder geestverwanten!

    Ik ben een clipje naar YouTube aan het uploaden; zodra dat daar beschikbaar is, post ik de link hier. Valt nog niet mee om even snel zo'n filmpje te maken; da's weer een heel ander vak op zich.

    De singlecoil zit inderdaad wel een beetje maf. Ik had 'm ook wel verder naar de hals gewild, of een derde element daar, maar ik heb uit voorzorg mijn halsverbinding ruim en stevig gemaakt; ik was bang dat een gat te dichtbij de hals teveel stevigheid zou kosten. Bij de volgende maak ik iets meer hak aan de body zodat daar de krachten opgevangen kunnen worden.
    Hij zit schuin inderdaad vanwege de stringspacing. Mijn gitaar heeft Gibsonmaten en het Fenderelement komt ook nog eens uit een brugpositie. Maar het lijkt prima te werken en ik hou wel van een wat maf uiterlijk.

    Ik kende die Guild SG niet, maar de vorm lijkt inderdaad wel een beetje. Ik heb mijn vorm van mijn eigen SG afgeleid en de bovenste punt wat langer gemaakt zodat-ie beter in balans zou hangen (doet-ie ook) en om de SG niet helemaal te kopiëren.

    Ik heb met de gitaar nog niet live gespeeld, alleen een keer gerepeteerd. Toen viel dat geschakel wel mee; de opbouw is voor mij logisch. En ik heb al een paar geluiden die ik waarschijnlijk veel ga gebruiken en makkelijk kan schakelen.
    Met de faseschakelaars zijn een paar freaky schelle dingen te doen; maar ik moet nog spelen met die geluiden om er een plek voor te vinden in mijn muziek. Het verschil tussen serie en parallel vind ik minder dramatisch dan ik verwachtte; maar toch ook heel bruikbaar. Parallel klinken de dingen cleaner, helderder; in serie treed meer verzadiging op, scheurt toch wel meer.
    Ik ben er blij mee!

    Ook met de brug. Die heb ik eigenlijk gemaakt omdat het exemplaar dat ik besteld had me uiteindelijk niet beviel, vooral qua uiterlijk. En hoe meer ik zelf kan maken, hoe leuker ik het vind. Het systeem werkt prima, zo met blokjes hout waar boven een stukje fret over loopt. Het is alleen niet zonder meer in hoogte verstelbaar. Maar ik zit nu, nog zonder fijnafstelling, al dicht in de buurt van waar ik wil zijn; en als het eenmaal goed is, kan het zo blijven, dacht ik zo.

    Nadat mijn video 'has finished processing' op YouTube komt-ie meteen hier

    O ja, dank voor die uitleg over mandolinefrets superfly!!! Ooit gaat ook dat goedkomen.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  5. #15

    Standaard

    http://www.youtube.com/watch?v=iO2cT8vSBds

    Aiaiai, pas na het opnemen zag ik dat ik mijn webcam zolang niet heb gebruikt dat de lens onder het spinrag zit. Ik vond het beeld al wat wazig, maar dacht dat het aan het licht lag

    't Is maar voor de indruk, ik hoop dat jullie het leuk vinden. Ik zal het morgen bij daglicht nog 'ns proberen
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat
    http://www.youtube.com/watch?v=iO2cT8vSBds

    Aiaiai, pas na het opnemen zag ik dat ik mijn webcam zolang niet heb gebruikt dat de lens onder het spinrag zit. Ik vond het beeld al wat wazig, maar dacht dat het aan het licht lag

    't Is maar voor de indruk, ik hoop dat jullie het leuk vinden. Ik zal het morgen bij daglicht nog 'ns proberen

    ziet er gaaf uit!!! veel knopjes ><
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Kan je bij friezen sowieso dat verschil in toestanden van ontbinding ruiken?

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Dat klinkt behoorlijk goed ! (en ik maar denken dat eik voor geen meter zou klinken )

    offtopic: Naar de hel is fantastisch !
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  8. #18

    Standaard cool!

    TOP!

    ontzettend coole gitaar man, petje af!

    als je die vette single dichter bij de hals gezet had
    had je misschien veel last gekregen van string-pull.

    anyhow, geniet van je gitaar!

    groet,

    Johan

  9. #19
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kakihara
    Dat klinkt behoorlijk goed !
    Geweldig ding. Leuk ontwerp, maar qua klank ben ik het er niet helemaal mee eens. Ik vind hem eigenlijk behoorlijk vlak en karakterloos klinken, maar dat kan ook aan die preamp of de webcam liggen. Als dat de karakteristieken van eiken zijn, dan zal ik het in ieder geval niet gaan gebruiken.

    Wel heel mooi gebouwd, zeker met die zelf gemaakte brug. Petje af!!!

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    ik ben gek op knopjes :-)

    Mooi projectje geworden hoor!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top