Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 40
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard Yeah, nieuwe les paul aka p90 monster

    Vandaag dan eindelijk een solidbody p90 gitaar opgehaald, een Gibson Les Paul Studio Gem in de kleur Topaz incl koffer.

    De gitaar:





    De eerste indrukken zijn heel erg goed, speelt lekker soepel, nog geen last gehad van plakkerigheid. Hij klinkt echt dik, lekker chunky en met genoeg presence om niet modderig te zijn.

    Hij klinkt echt wezenlijk anders dan mijn humbuckers les paul, hij klinkt wat rauwer, de brugpu is wat schreeuweriger dan mijn hum les paul en de neck pickup wat drukkender. Ik vermoed ook dan de output van de p90's hoger ligt dan de output van de humbuckers (classic '57's). Wel is het jammer dat er 2 dezelfde p90's in zitten, nu is het outputverschil een beetje 'drastisch' om maar ff te zeggen. Ik heb de brug p90 al omhoog gezet en het is wel beter, maar hij klinkt nog wel wat dunner dan de nek p90 (op zich wel logisch mijn hum lp heeft er ook last van).

    Als met ben ik echt superblij met mijn nieuwe gitaartje, wilde al een hele tijd een les paul p90's er bij, en nu is dat gelukt. Ik moet trouwens zeggen dat de burst in het echt mooier is, maar nog steeds is vooral het randje zwart echt wel abrubt. Mochtie nou in de collectie blijven dan laat ik er wel wat aan doen denk ik.

    De koffer die er bij is trouwens ook goed stevig, het enige nadeel dat ik ontdenkt heb ik dat de hals in het midden niet ondersteund wordt, er zit zo'n 1 cm loze ruimte tussen de nek de de ondersteuning, maar ff wat op verzinnen. Nu steunt het dus de hele tijd op de headstock, wat niet echt bevordelijk kan zijn.
    Laatst gewijzigd door Lexvandoef; 6 juli 2008 om 16:35
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  2. #2

    Standaard

    Tof man! Wat heb je nu, tele, LP met humbuckers, LP met P90? Nu nog n strat! Welke is beter afgewerkt, je LP copy uit Japan of deze studio?

  3. #3

    Standaard

    Wauw! normaal heb ik niet zoveel met lp's maar deze met p90's vind ik toch wel erg geil!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Bluesbreaker
    Tof man! Wat heb je nu, tele, LP met humbuckers, LP met P90? Nu nog n strat! Welke is beter afgewerkt, je LP copy uit Japan of deze studio?
    Ik heb al een strat Een japanse Fender uit '92. Ik ben zo ongeveer dus wel compleet

    Qua afwerking vind ik de jap beter afgewerkt, ze hebben beide geen last van scherpe uitstekende frets, maar het lakwerk van de jap is veel beter, de burst is veel geleidelijker, en op de gibson zit een rare zwarte streep onder de lak (geen houtfoutje). De elektronica is op beide goed afgewerkt. De carve van de gem is wel een stukje dieper dan die van de jap.

    Edit: de hals is wel een stukje dikker dan de jap, de jap is meer een D-vorm, de gem is meer een volle C-vorm.
    Qua klank is de gem een stuk rauwer vuiler, terwijl de jap wat liever en cleaner is. Cool!
    Laatst gewijzigd door Lexvandoef; 6 juli 2008 om 16:55
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    afgezien van de burst (ik haat een 3tone op een gibson, op een fende is het dan weer ubergeil), heb je net m'n droomgitaar op de kop getikt! congrats!
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Thumbs up

    supermooi ding lex

    gewoon een poetsdoekje opgevouwen onder de neck leggen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Gaaf Lex! Ziet er erg mooi uit!
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    mooie gitaar, I love P90's op LP's.
    twotone SB en chrome hardware en hij was perfect voor mij.
    Laatst gewijzigd door barno; 6 juli 2008 om 18:48

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Ben niet echt een Les Paul liefhebber , maar deze vind ik echt mooi , komt mede door de P90's.
    Gefeliciteerd

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    mooi ding man zal vast flink brullen op je hook! heel erg gefeliciteerd!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top