Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 16 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 158
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Thumbs up

    grappig experiment
    op de (niet muzikale) site brandden ze je af.
    daar verwachtten ze wellicht dat je echt goed kon spelen?
    en daar hebben ze geen verstand van.
    zei je er ook bij dat je nog maar 8 a 9 maanden speelde?
    als je het hier gepost had met een: kijk eens hoe goed ik al ben waren de reaxies waarschijnlijk ook heel anders geweest

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    gewoon doordoen, wel kritisch zijn voor jezelf (je bent pas goed als onbekenden het je komen zeggen ... , dus niet je moeder, vriendin etc...

    metronoom of veel met (goede tracks) meespelen : belangrijk. Bedenk: timing is Everything.

    leer ook asap een bluesschema spelen op de juiste manier , wat je speelt in filmpje 2 klopt niet dus dat niet blijven spelen want het kost je ook energie dat af te leren.

  3. #23

    Standaard

    Ik speelde vroeger altijd met Gary more, clapton en dergelijke dat helpt voor je timing en ritme gevoel.

    Ook een mooie uitdaging zijn backingtracks, doe ik nog steeds en is heel leuk om te doen. Kijk is op deze side kan je veel van leren.

    http://www.guitarbt.com/index.php?

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2006
    Locatie
    8911
    Berichten
    5.473

    Standaard

    Maar wat je speelt, is ook geen solostuk op zichzelf.
    Ook wanneer je het correct zou spelen, zou het me weinig aangrijpen. Een stel powercords op gitaar is een ritmische toevoeging van een hele band; opzichzelf heeft het weinig sjeu. Het is prima als je het zo oefent, of met een metronoom als je ritmisch nog wat steun nodig hebt, maar het is logisch dat niet-muzikanten het maar niks vinden.

    Het is net zoiets als spagetti eten zonder saus, groente of vlees.
    Vive el arte de la guitarra flamenca !
    OMG Is it a earthquake?! Is it Thor, the God of the Thunder?!

    No no, it's unbelievable!!

    It's the Honda Nighthawk!!!

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Voor een "9-maandige" doe je het niet slecht (ik heb die fase ook doorgemaakt, geen nood ). Enneh, die commentaren, het merendeel van de mensen die die posten kunnen nog geen triangel van een gitaar onderscheiden, en zetten zelf geen filmpjes op youtube.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  6. #26

    Standaard

    Volgens mij is gitaar ervaring het beste uit te drukken in daadwerkelijk gespeelde uren, niet in weken/maanden/jaren. Ik speel anders namelijk ook al ... eh... 14 jaar gitaar. En ik ben er de afgelopen 7 jaar toch echt niet vooruit gegaan, aangezien ik het drumstel toen heb uitgevonden

    Oefenen is de enige manier om een instrument goed onder de knie te krijgen, ondersteund door les uiteraard de beste combi.

    Ik zou zeggen; blijf oefenen! Ritme en feel zijn bij ieder instrument de belangrijkste ingrediënten voor een goed stukje muziek. Belangrijker dan een exact aantal nootjes (al dan niet per minuut )

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 november 2004
    Locatie
    Delft
    Berichten
    2.198

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tho
    Een beetje tokkelen lukt me wel, ik mag van mezelf zeggen dat ik een retestrakke en pijlsnelle slaghand heb en altijd wel inspiratie om een gave riff te schrijven, maar soleren? Ik weet niet eens wat het betekent Dus iedereen blijft altijd wel een beetje 'zuigen'
    Een lotgenoot! Ik dacht dat ik de enige was. Hadden we laatst die korte mini-meet in Delft en zie ik Rick en Niels toch shit spelen en dan denk ik echt... damnit! Maar dat is dan ook wel weer een heel ander soort stijl.


  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 november 2007
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    573

    Standaard

    Hey TP

    Laat je vooral niet ontmoedigen!! Zoals iedreeen al zegt: '' Oefening baart kunst'' niemand is hier begonnen met een stuk van vb Steve Vai je moet doorzetten en lekker blijve speule!

    Let vooral op je timing idd en STEM JE GITAAR, die is ook nog welleens out of tune eh
    '

    Nja anyway, veel succes met oefenen en laat je niet kleineren door wat andere mensen denken, mensen die geen gitaar spelen zie ik het nog niet doen.



    Oefense! gr J
    2 Fenders, 3 Gibson's,1 Ibanez prestige special edition,1x Taylor 310 1 Marshall DSL, en een Fender blues deluxe, en GAAAAAAAAAAAAAAAAN

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 april 2006
    Locatie
    amersfoort
    Berichten
    17.197

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door armageddon
    Een lotgenoot! Ik dacht dat ik de enige was. Hadden we laatst die korte mini-meet in Delft en zie ik Rick en Niels toch shit spelen en dan denk ik echt... damnit! Maar dat is dan ook wel weer een heel ander soort stijl.
    hahaha, ik dacht ik ook de enige was! Een simpel freestyle solootje in een bleusladder, daar houdt het bij mij mee op

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 november 2007
    Locatie
    Loenhout (België)
    Berichten
    628

    Standaard

    Tjah over dat stemmen, doe ik meestal voor ik begin te spelen maar moet eens leren dat ook te doen na een uurtje spelen ofzo.

    En heb mij deze namiddag wat geamuseerd met simpele akkoorden meespelen met guitar pro .

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top