Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 16 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 158
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2006
    Locatie
    8911
    Berichten
    5.473

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rock 'n roll

    Maar ik kreeg al schrik toen ik commentaren las als:
    "hang je gitaar aan de muur en zoek een andere hobby".

    Achjah oefening baart kunst en ooit zal ik goed kunnen spelen hopelijk.
    Tuurlijk, dat gezeik over 'je hebt het of je hebt het niet' ben ik zo zat....
    Een goede gitarist zei eens tegen me: "Talent.... das hardstikke duur. Het kost namelijk bergen tijd en tijd is geld."

    Met een goede werkers mentaliteit en een berg motivatie kan iedereen een heel respectabele gitarist worden. Er gaat gewoon tijd in zitten.
    Laat je niet motiveren door dit soort reacties! Het is logisch dat wanneer je nog maar zoweinig uren in het oefenen hebt zitten, dat je je instrument en de muziek niet beheerst. Daar is de gitaar te mooi en te complex voor.
    Laatst gewijzigd door Pais; 2 juli 2008 om 21:50
    Vive el arte de la guitarra flamenca !
    OMG Is it a earthquake?! Is it Thor, the God of the Thunder?!

    No no, it's unbelievable!!

    It's the Honda Nighthawk!!!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 november 2007
    Locatie
    Loenhout (België)
    Berichten
    628

    Standaard

    Hehe, net wat ik nodig had even kei hard met de voetjes op de grond en dan opbouwende commentaar . Zal zeker al jullie commentaar onthouden en eraan werken.
    Ik begin van dit forum ( en nederlanders) te houden

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 april 2006
    Locatie
    amersfoort
    Berichten
    17.197

    Standaard

    Hoi!

    Ik ben het met de rest eens inderdaad. Iedereen begon 'slecht'. Ik speel nu 6 jaar gitaar (metal) met een basis van 2 jaar klassiek. Een beetje tokkelen lukt me wel, ik mag van mezelf zeggen dat ik een retestrakke en pijlsnelle slaghand heb en altijd wel inspiratie om een gave riff te schrijven, maar soleren? Ik weet niet eens wat het betekent Dus iedereen blijft altijd wel een beetje 'zuigen'

    Anyway, neem lessen! Daarna kan je pas je 'ziel' leggen in het spel. Dan krijgt het een persoonlijke tint.


    PS: na 8 maanden had ik niet eens een elektrische gitaar

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2007
    Locatie
    Brugge
    Berichten
    2.818

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tho
    PS: na 8 maanden had ik niet eens een elektrische gitaar
    Ik wel.. maar wist maar half hoe ik em moest vast houden.

    Geen zorgen maken rock 'n roll.. je komt er wel!
    Na 8-9 maanden valt het toch al mee.. blijven oefenen!
    My FIRST amp was a PEAVEY & it's highly likely that a PEAVEY will also be my LAST!

    Dean ML'79 - Dean Cadzilla - Dean Cadi-Kill

  5. #15

    Standaard

    Hé rock 'n roll, gewoon lekker doorgaan! Het allerbelangrijkste is dat JIJ er plezier aan beleeft! Ik waardeer je openheid door hier te vragen of je echt zo slecht bent! Daar heb je lef voor nodig. Gewoon lekker doorgaan en zorg ervoor dat je zoveel mogelijk leert.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 oktober 2005
    Berichten
    1.513

    Standaard

    Probeer Guitar Pro "ergens" vandaan te krijgen. Je kan dan de nummers vertragen en makkelijk meespelen, en dat moet de timing flink gaan verbeteren.
    ZEEEER belangrijk: tik mee met je voet op de maat. Ik ken nog een gitarist, en daar hoor ik van dat ie dat nooit heeft gedaan. Je moet de maat voelen met je voet in plaats van je slaghand.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vice President Fender Musical Instruments Corp.
    So, we bought Jackson, guitars that can say F*%K instead of darn-it.

  7. #17

    Standaard

    Zoals gezegd is het voor iemand die 9 maanden speelt nog niet eens zo slecht hoor! Powerchords lukten mij toen volgens mij toen maar amper!
    Probeer wel gewoon wat meer feel te krijgen, wat relaxter te spelen

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vonk
    Probeer Guitar Pro "ergens" vandaan te krijgen. Je kan dan de nummers vertragen en makkelijk meespelen, en dat moet de timing flink gaan verbeteren.
    ZEEEER belangrijk: tik mee met je voet op de maat. Ik ken nog een gitarist, en daar hoor ik van dat ie dat nooit heeft gedaan. Je moet de maat voelen met je voet in plaats van je slaghand.

    jep, ik zie maar al teveel gitaristen met de voet niet in de maat tikken, maar met hun slaghand meegaan...
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2005
    Locatie
    Putten
    Berichten
    1.293

    Standaard

    Ik heb 8 jaar spaans klassiek les gehad en ik wist na 8 maanden hoe ik over de snaren moest lopen en m'n eerste zeer eenvoudige liedje eruit te persen.

    Wie het kleine niet eert... Gewoon goed oefenen en lekker veel spelen. Tabs erbij pakken en luisteren hoe de muzikanten het origineel neerzetten.

    Je hebt trouwens best wat lef nodig om in zo'n vroeg stadium jezelf al op te nemen en aan anderen te laten zien. Hulde daarvoor. En trouwens... Youtube comments staan ook niet bepaald bekend om hun inhoudelijkheid
    Epiphone Les Paul Standard Plus
    Marshall MG100DFX 100 Watt
    Line6 POD XT

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 november 2007
    Locatie
    Loenhout (België)
    Berichten
    628

    Standaard

    Over het lef hebben om mezelf op het net te gooien, een mening van andere hoe hard die ook kan zijn kan soms wel nodig zijn. Zelf hoor ik sommige fouten niet meer omdak in mijn hoofd weet hoe het moet klinken en dan is het handig om tips enzo te krijgen van andere mensen. En beseffen dat er nog veeeel geoefend moet worden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top