Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 13 van 22 EersteEerste ... 31112131415 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 211

Discussie: Wat een rukforum!

  1. #121
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k
    ....het lijkt me niet handig om voor jouw plezier de hele discussie nog eens over te doen.
    Heb je gelijk in echter ik moet Jerome wel weer gelijk geven dat bepaalde figuren de boel toch aardig aan het verdraaien blijven.
    Ik heb geen zelfmedelijden en ik kan ook best tegen een grappige off topic post zo af en toe.
    Ook heb ik af en toe wat zelfspot gebruikt om de humor er een beetje in te houden maar dat wordt verkeerd begrepen denk ik.
    Helaas, ik ben echt niet perfect!
    Ook wil ik niet overkomen als een betweter want dat ben ik niet. Heb totaal geen verstand van wat dan ook behalve wat gezond verstand.
    Mijn hele bedoeling met dit topic is om mensen zo af en toe 's wat meer na te laten denken voor ze iets posten.
    Ik weet niet meer wie dat was maar iemand kwam een keertje met 7 (ongeschreven) regels op de proppen.
    Dit vond ik op zich wel een goeie leidraad.
    Dat daar vervolgens weer de nodige geintjes mee worden uitgehaald is alleen maar grappig.

  2. #122
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    @ the mods: Is het mogelijk/wenselijk om de titel van dit topic te wijzigen in b.v. "Een Beter Forum"?
    Ik heb hier een beetje spijt van nl.
    Alhoewel het wel veel lezers heeft getrokken vermoed ik...

  3. #123
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.725

    Standaard

    Laat maar lekker zoals het is hoor, ik zit dit topic al een tijdje te volgen en er moet mij toch even wat from the chest. Ik vind dat gelul over stamgasten dus helemaal nergens over gaan, dit is geen stamkroeg maar een muzikantenforum dat voor iedereen op de hele planeet toegankelijk is en moet zijn.

    Het is misschien slim als een nieuwkomer eerst even de kat uit de boom kijkt, maar hij of zij mag vanaf post 1 meedoen met elke discussie.

    Ik kan me voorstellen dat een newb even schrikt als hij de commentaren van mensen als FNaRK of hoofd over zich heen krijgt gestort, maar dat heb je snel door.

    Waar ik schijtziek van word is een klein clubje die het nodig vindt om vooral de vrouwelijke nieuwkomers te bombarderen met crap opmerkingen over tetten en andere onzin.

    Ik heb de PM's bewaard waarin ze mij huilend achter de computer vragen wat ze dan wel verkeerd hebben gedaan en een paar van die mensen zijn al gevlucht. Dat vind ik gewoon te belachelijk voor woorden en ik raad een ieder vriendelijk doch met klem aan om je eerst eens voor te stellen hoe jouw grappig bedoelde opmerking zal aankomen of worden opgevat door de ander.

    Grote muilen hebben gewoonlijk een klein hartje en verdomd, toevallig las ik vanmorgen in de krant dat de sociale vaardigheden van de jongeren achteruit holt. Is dit forum daar een voorbeeld van dan?
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  4. #124
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2007
    Locatie
    Dark side of the moon
    Berichten
    959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S
    Grote muilen hebben gewoonlijk een klein hartje en verdomd, toevallig las ik vanmorgen in de krant dat de sociale vaardigheden van de jongeren achteruit holt. Is dit forum daar een voorbeeld van dan?
    Het probleem is een beetje dat je zonder menselijk contact zo moeilijk kan inschatten hoe iemand iets bedoelt. Smilies helpen m.i. daar maar weinig bij. Voordat je ergens op reageert zou je zelf moeten inschatten hoe je mening/stelling/post bij iemand kan overkomen. Ik denk dat jongeren die opgegroeid zijn met MSN daar mee moeite mee hebben dan de wat oudere onder ons.

    Daarnaast is er natuurlijk de anonimiteit van het internet. In principe ben je anoniem en kun je je daarom vanuit sociaal oogpunt heel anders gedragen.
    Daarin zit denk ik ook het verschil tussen de reguliere bezoekers van gitaarnet en de 'stamgasten'. De stamgasten kennen elkaar persoonlijk ook (erg) goed. Vanuit die relatie begrijpen de stamgasten elkaar veel beter dan reguliere bezoekers onderling en tussen stamgasten en reguliere bezoekers.

    Ik heb met interesse de vele 'dit forum zuigt' topics gelezen de laatste paar dagen. Het enige wat ik erover kan zeggen is dat dit op alle forums wel gebeurt. Er is geen 1 forum dat zo af en toe is ontspoord en waar dit soort topics worden gemaakt. Ik denk dat het gewoon in de levenscyclus van een forum zit gebakken.

  5. #125
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2008
    Locatie
    Hardenberg
    Berichten
    290

    Thumbs down

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S

    Waar ik schijtziek van word is een klein clubje die het nodig vindt om vooral de vrouwelijke nieuwkomers te bombarderen met crap opmerkingen over tetten en andere onzin.

    Ik heb de PM's bewaard waarin ze mij huilend achter de computer vragen wat ze dan wel verkeerd hebben gedaan
    Het kan toch niet zo zijn dat je naar bizarre vragen over tetten aan jezelf gaat twijfelen? Het is toch gewoon puperaal gedrag door mensen die dat IRL nooit zouden durven. En dan aan ons de dankbare taak zo iemand tot z'n schoenveters af te branden. Overigens een bizar woord - Tetten, zo respectloos ook. Er zijn toch betere en vooral mooiere woorden voor vrouwelijk schoon? Ik kan het in ieder geval niet - iets respectloos benoemen wat over het algemeen m'n kleine hartje sneller doet kloppen. En dat bedoel ik niet sexistisch maar met groot respect.

    En Stamkroeg???? waar is de tap dan?

    Jeroen

  6. #126

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen76
    Het kan toch niet zo zijn dat je naar bizarre vragen over tetten aan jezelf gaat twijfelen? Het is toch gewoon puperaal gedrag door mensen die dat IRL nooit zouden durven. En dan aan ons de dankbare taak zo iemand tot z'n schoenveters af te branden.
    weten die 'newbys' toch niet???

    door veel op dit forum rond te hangen heb ik o.a. ontdekt dat hoofd ondanks z'n taalgebruik eigenlijk een lief jongentje blijkt te zijn (in real life)
    maar als je hier nieuw bent kan je dat toch nooit ruiken???

  7. #127
    Meester
    Geregistreerd
    7 november 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    12.645

    Standaard

    Nou kom op zeg, zo erg is het nou toch ook weer niet? De Mods houden het allmaal prima in de gaten. Het hoeft wat mij betreft geen libelle forum te worden. Het mag best een afspiegeling zijn van de maatschappij met soms wat haantjesgedrag. Dat er huilende vrouwen bij Han de deur platlopen gaat er bij mij ook niet in. Het sporadische geval waarbij dat gebeurd is wil natuurlijk niet zeggen dat dat alleen aan de reakties hier ligt. Het zou ook goed aan de desbetreffende huilende vrouw zelf kunnen liggen.

    Je moet tegen een stootje kunnen, of het nou of het forum of irl is. Dat hele tetten gedoe doet iedereen aan mee, mods incluis, is gewoon een running gag op het forum, zie er geen kwaad in. Ook niet bij nieuwkomers. Meestal worden dat soort post aardig genuanceerd door andere gebruikers.

    GOLDMEMBER

  8. #128
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkV
    ...Ik heb met interesse de vele 'dit forum zuigt' topics gelezen de laatste paar dagen. Het enige wat ik erover kan zeggen is dat dit op alle forums wel gebeurt. Er is geen 1 forum dat zo af en toe is ontspoord en waar dit soort topics worden gemaakt. Ik denk dat het gewoon in de levenscyclus van een forum zit gebakken.
    Ik ben het met je eens dat het verdomd lastig is om EEN forum niet te laten zuigen.
    Maar je kunt je er bij neerleggen of je kunt proberen (zo af en toe) er wat aan te doen.
    Ik heb voor het laatste gekozen en heb er tot nu toe zeker geen spijt van.
    Je verhaal over de stamgasten vind ik ook wel goed maar dat neemt niet weg dat die stamgasten zich gewoon hebben te gedragen naar een andere reguliere bezoeker die niet tot de stamgasten behoort.
    Onderling mogen ze schreeuwen wat ze willen maar als ze zich misdragen krijgen ze even zo goed de politie (lees:mods) op hun dak.

    Tho had het erover dat ik hem maar 's moest volgen in het Off Topic gedeelte van dit forum. Ik heb er denk ik ooit 1 of 2 x een blik geworpen maar ik verdoe m'n tijd liever met andere zaken.
    En ik vind dus ook dat je moet oppassen om niet de sfeer van het Off Topic gedeelte in het on topic gedeelte te krijgen.
    Daarvoor is nu juist dat Off Topic bedoeld.

  9. #129
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.725

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Don Capo
    Nou kom op zeg, zo erg is het nou toch ook weer niet? De Mods houden het allmaal prima in de gaten. Het hoeft wat mij betreft geen libelle forum te worden. Het mag best een afspiegeling zijn van de maatschappij met soms wat haantjesgedrag. Dat er huilende vrouwen bij Han de deur platlopen gaat er bij mij ook niet in. Het sporadische geval waarbij dat gebeurd is wil natuurlijk niet zeggen dat dat alleen aan de reakties hier ligt. Het zou ook goed aan de desbetreffende huilende vrouw zelf kunnen liggen.

    Je moet tegen een stootje kunnen, of het nou of het forum of irl is. Dat hele tetten gedoe doet iedereen aan mee, mods incluis, is gewoon een running gag op het forum, zie er geen kwaad in. Ook niet bij nieuwkomers. Meestal worden dat soort post aardig genuanceerd door andere gebruikers.
    Het is niet zo dat het hier barst van de huilende vrouwen hoor, het waren er maar een paar. Maar ik vind dat ook wel meer dan genoeg, al moet ik toegeven dat sommigen er bijna om vragen.

    Een grap moet kunnen, maar sommige mensen hier gaan wel heel erg ver in hun grappig bedoelde (sexistische) opmerkingen en het was uitgerekend hoofd, die tijdens zijn modschap daar een waarschuwende sticky aan besteedde. En als iemand als hoofd dat doet, dan is het echt erg.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  10. #130
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 maart 2005
    Locatie
    grond
    Berichten
    3.485

    Standaard

    haha zoveel vrouwen zitten er ook niet op het forum, dus het waren ze bijna allemaal

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top