Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.727

    Standaard Zelfbouw 2x12 in bogner 4x12 formaat

    (Het is nog een ideetje)

    Hier zit ik aan te denken, een bogner 4x12 zelfbouw met 2xV30 schuin geplaatst en dat je eventueel later nog 2 speakers kunt toevoegen.(uiteraard de 2 'gaten' nog dicht)

    Dit om kosten wil besparen en omdat ik een standaard kast vaak te laag vind. Maar misschien ook om met 4 speakers 2 kasten te maken.

    Is dat een goed idee, of kan dat niet, gaat dat niet goed klinken. Vanwege teveel inhoud met maar 2 speakers. Hoor graag reacties.
    Laatst gewijzigd door Jimwoud; 1 juli 2008 om 10:09
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.727

    Standaard

    Iemand nog ideeën?
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    788

    Standaard

    Ik vind het eerlijk gezegd een stom idee:P Cabs zijn al zo groot en zwaar, waarom groter maken dan nodig is?
    “I’m all in favor of getting grants for musicians. Or any other good brand of Scotch.” (Pepper Adams)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 september 2005
    Locatie
    IJSSELSTEIN
    Berichten
    242

    Talking

    Als niemand ervaring heeft met 2x12 diagonaal in een grote cab; gewoon proberen.
    Ga ik in de vakantie ook doen (net effe anders), maak baffle met 2*15 diagonaal voor onderste (grote!) kast. Tolexen doe ik later pas. Zet er ook nog een 4X12 bovenop.
    Als die 2*15 niet klinkt ros ik die baffle er uit en doe ik er 4*12 in.
    Nooit verkeerd en als ik hem zat ben zijn er altijd wel liefhebbers voor.
    En anders maak ik er een design kippenhok van........
    AMPS Fender BM64 + Giablo BM212, Laney GH50L + G412B, Marshall 1959SLP +1960A,1960B
    AXES Gibson LP Studio 93, Gibson SG WC 04, Squier JPN SQ '81, Fender Strat MIM '07
    FX IBZ UE300, FL09, PT09, SD09, Marshall Regenerator, Echohead, Guv'nor, Morley CLW

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.727

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ome Keith
    Als niemand ervaring heeft met 2x12 diagonaal in een grote cab; gewoon proberen.
    Ga ik in de vakantie ook doen (net effe anders), maak baffle met 2*15 diagonaal voor onderste (grote!) kast. Tolexen doe ik later pas. Zet er ook nog een 4X12 bovenop.
    Als die 2*15 niet klinkt ros ik die baffle er uit en doe ik er 4*12 in.
    Nooit verkeerd en als ik hem zat ben zijn er altijd wel liefhebbers voor.
    En anders maak ik er een design kippenhok van........
    Een vriend van m'n vader die ook gitaar speelt gebruikt zo ook een 2x15 en een 4x12 met 2 eindtrappen en dat klinkt heel erg dik. Misschien ook nog een optie inderdaad.
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top