Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 16 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 152

Discussie: Sfeer op het forum

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 februari 2008
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    150

    Thumbs down Sfeer op het forum

    Ik post hier nog niet zo lang (speel dan ook pas een half jaar gitaar), maar het valt me toch op dat de sfeer hier op het forum in veel topics snel negatief wordt. Soms een beetje geprikkeld, maar vaak zelfs agressief, vol met gescheld en weinig begrip voor elkaar.

    Nu ben ik zelf niet vies van een vloek op zijn tijd en zie ik mezelf niet als de ideale forumbezoeker, maar het valt me op dat het op dit forum wel erg vaak voorkomt dat topics off-topic gaan en mensen kunnen doen en laten wat ze willen. Echt, ik ben wel wat gewend op fora, maar het gaat er hier erger aan toe dan op Counter-Strike (computerspel) fora met 12-jarige gefrustreerde pubers!

    Het lijkt me niet dat dit de bedoeling is. Ik kon zo gauw geen (recent) topic over dit onderwerp vinden, dus wilde het even aankaarten. Is er iets van beleid over hoe ver men mag gaan? Iemand een zure kuttekop met tyfusbek noemen klinkt heel grappig hoor, maar het is eigenlijk toch wel heel triest.

    Dus admins/moderators (en gewone bezoekers), wat vinden jullie hiervan?
    Laatst gewijzigd door HertogJanNL; 26 juni 2008 om 11:09
    - HertogJanNL


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Smile

    ik zou er zelf niet een topic over starten maar ben het wel met je eens.
    nutteloos en zelfverzurend, dergelijke scheldpartijen.
    vaak is de schelder zelf al flink verzuurd, zo komt het IMHO

  3. #3
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Bij deze een reactie van een mod.

    Het betreffende bericht had ik niet gezien en dit is not done om zo te reageren. Orpheo heeft nogal een verleden en mag nu even ergens anders stoom afblazen.

    Ik denk daarnaast dat je hierdoor niet je plezier moet laten vergallen. Dit is, imho, een geval opzich.
    Gezocht: Ibanez DE7

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 februari 2008
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    150

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door almarvk
    Bij deze een reactie van een mod.

    Het betreffende bericht had ik niet gezien en dit is not done om zo te reageren. Orpheo heeft nogal een verleden en mag nu even ergens anders stoom afblazen.

    Ik denk daarnaast dat je hierdoor niet je plezier moet laten vergallen. Dit is, imho, een geval opzich.
    Tja, ik zie echt veel topics verzanden in off-topic flame wars. Dat is althans mijn indruk die ik van dit forum heb gekregen in de afgelopen maanden.
    - HertogJanNL


  5. #5
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Dat is jammer dat je die indruk hebt gekregen. Er wordt eigenlijk alleen maar een beetje vriendschappelijk geflamed in offtopic, maar als het moedwillig afzeiken is, dan steken we daar een stokje voor.
    Gezocht: Ibanez DE7

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Ik vind het reuze meevallen hoor. Meestal is het hier heel gezellig. Maar frustraties horen erbij als mensen met elkaar discussieren. En de een verwoordt die wat subtieler dan de ander. Ik stoor me ook weleens aan sommige posts. Mensen die anderen om advies vragen, en vervolgens daar niks mee willen. Geen theorie willen leren. Niets zelf willen testen want dan moet je he-le-maal naar een gitaarwinkel. Voor de meeste mensen hier is de gitaar een grote passie, een levenslange liefde. Die desinteresse steekt me dan. Erger dan een paar vloeken hier en daar. Maar zoals gezegd: ik vind het door de bank genomen erg leuk hier.

  7. #7
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.701

    Standaard

    Toen ik hier pas kwam viel ik van de ene verbazing in de andere. Het was een anarchistische losgeslagen bende en vergeleken met andere forums waren die andere forums watjes en mietjesforums.

    Maar gaandeweg leerde ik de mensen beter kennen en bleek dit niet alleen een van de drukste forums, maar ook een van de leukste. Nog steeds gaat het regelmatig ongeveer alle perken te buiten, maar als je weet wie je tegenover je hebt wordt het een stuk eenvoudiger.

    Orpheo (we noemen man en paard) is in feite een best mannetje, helemaal niet dom en hij kan heel veel en weet heel veel. Maar hij heeft nogal erg vervelende dingen meegemaakt in zijn jeugd en dat maakt dat hij af en toe met gierende banden de bocht uitvliegt en keihard tegen iemand opknalt.

    Dat wordt uiteraard niet getolereerd en dan krijgt hij een geheel gratis en goed verzorgde vakantie.

    Als je hier wat langer rondhopst ga je het anders zien en beter begrijpen. Dit is in feite een heel goed forum met erg veel behulpzame mensen, maar hier en daar kom je wat vreemde figuren tegen en dat maakt het ook weer spannend.

    Ik hoop dat je blijft.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    je moet je gevoel voor humor en je relativerings vermogen ook behouden als je hier rondhobbelt denk ik
    vergeet niet dat heel veel van de mensen hier nog heel jong zijn
    ik denk dat communicatie tussen mensen die boven de dertig zijn (of zelf veertig of ouder zoals han en ondergetekende haha) anders verloopt dan tussen twaalf, dertien jarigen ,
    ik zie hier echt mensen van alle leeftijden, heel jonge kids die hun passie voor de gitaar net zo belangrijk vinden maar zich ook nog wat meer uit de tent laten lokken
    mensen van 16-25 jaar die volop in de opbouwfase zitten van hun leven.
    in bands spelen, uitgaan, met drugs en drank leren omgaan..

    en de oude seikerts zoals ik, die al braaf pappie of mammie zijn en daarnaast niet zonder muziek kunnen.

    veel van het geblaat is niet meer dan dat, GEBLAAT. natuurlijk zijn er grenzen aan het toelaatbare. maar er zijn ook grenzen aan de tuttigheid

    ik moest ook wel wat wennen aan sommig taalgebruik..maar als je daar doorheen leest hebben we allemaal 1 ding gemeen, liefde voor muziek
    en er is ook best veel warmte naar elkaar kijk maar eens in het dieptepunt topic
    maar er is wat meer consideratie als je vader , moeder broer of zus doodziek is of overlijdt dan wanneer je in een plasje kots wakker werd na een nacht doorhalen

    de kritiek kan hier redelijk ongezouten zijn ja..vooral als mensen dan ook nog niks willen aannemen van oude rotten en anderen die verdomde goed weten waar ze over praten
    opscheppen wordt afgestraft zielig doen ook
    maar als ik van 1 foum zeker weet als ik er muziek van mij of mn band neerzet, dat ik de waarheid hoor , waar ik van kan leren, dan is het dit forum

    ik vind t hier best leuk

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.265

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S
    Orpheo (we noemen man en paard) is in feite een best mannetje, helemaal niet dom en hij kan heel veel en weet heel veel. Maar hij heeft nogal erg vervelende dingen meegemaakt in zijn jeugd en dat maakt dat hij af en toe met gierende banden de bocht uitvliegt en keihard tegen iemand opknalt.
    orpheo is een over het paard getilde en uitgedroogde pisvlek...


    en nee....geen smilies





  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S

    Orpheo (we noemen man en paard) is in feite een best mannetje, helemaal niet dom en hij kan heel veel en weet heel veel. Maar hij heeft nogal erg vervelende dingen meegemaakt in zijn jeugd en dat maakt dat hij af en toe met gierende banden de bocht uitvliegt en keihard tegen iemand opknalt.
    Had ik altijd al gedacht. kwam op mij een beetje autistisch over, veel kennis van zaken maar als iemand toevallig een andere mening had dan was de wereld te klein.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top