Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15

Discussie: King's X

  1. #1

    Standaard King's X

    Door een vriend van me op deze band gewezen een tijdje geleden en ik moet zeggen dat hun cd Dogman al vele rondjes op mijn harde schi...in mijn cd speler heeft gedraaid.

    De muziek laat zich volgens mij gewoon het beste omschrijven als "van alles wat", want er zijn heel veel invloeden te horen. Metal/rock, soul, blues, country, enz.

    Live schijnen ze ook echt waanzinnig te zijn, maar helaas heb ik ze nog nooit zelf gezien.

    Nog meer liefhebbers van deze band?

  2. #2

    Standaard

    Te gekke band!!Jammer genoeg spelen ze bijna nooit in europa.

    Heb ze in Nashville 2 jaar geleden live gezien ,was een erg goed concert.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael AE
    Nog meer liefhebbers van deze band?
    Nou en of, sinds gretchen goes to nebraska uit '89, geweldige muziek.

    Maar zeker ook vanwege de geweldige sound van ty tabor. Op de eerste platen notabene met een lab l5 die hij doorslavede naar een of andere goedkope 19" alesis bak (volgens mij midiverb) om de boel stereo te maken en vandaar in een transistor eindbak en gewone marshall cabs. Op dogman gebruikt ie mesa dacht ik.

    Doug pinnick speelde op een twaalsnarige hamer bas met 2 octaafsnaren per gewone bassnaar. Hij scheidde zijn geluid met een crossover waarbij het laag naar zijn basamp ging en het hoog naar een fenderampje met distortion.

    Ik heb ze een keer gezien in de melkweg en dat was helemaal te gek, zelden een rockband live zo goed horen klinken! En wat was doug pinnick stoned zeg, niet te weinig.... Trouwens als ik doug zie moet ik altijd aan jimi hendrix denken.

    Woodstock '94 met lekker veel ty tabor:
    http://www.youtube.com/watch?v=ikJAyRUgJ1Y

    Dogman live:
    http://www.youtube.com/watch?v=ycyI_...eature=related
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  4. #4

    Standaard

    @Duckman: Da's inderdaad heel erg jammer, ik had ze dolraag een keer live gezien.

    @Peter: Vette youtube video's! Hun sound moest ik erg aan wennen, maar het is echt zo'n sound waar ik aan moest wennen. Geweldig gewoon.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 januari 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.924

    Standaard

    gave shit idd! Ik heb Pinnick een keer in Paradiso (2006) als vervanger van Corey Glover gezien, qua stem deed ie dat heel aardig.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    ik heb er eigenlijk maar een cd van, faith hope love uit ik dacht plm 1993 ofzo (ik ben te lui om t op te zoeken) maar die ligt hier al jaren regelmatig in de cdspeler. Erg goede meerstemmige zang, inderdaad een indrukwekkend gitaargeluid en gewoon een geweldig eindproduct! de zanger is ook als gast te horen op falling into infinity van dream theater dus ze hebben bekende vriendjes

  7. #7

    Standaard

    ja..ja!!! geweldige band, ik ben zelf een bewonderaar van Ty Tabor. Die man klinkt zo goed. heel bluesy ook. hij mixt stijlen heel smaakvol in elkaar. dogman is een mooie plaat. maar alle platen hebben mooie tracks. ik meen dat ik hun laatste cd wel iets minder vond. ben de naam kwijt

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Wel een coole band, ik dacht dat je ze al wel kende man...
    Ik heb er nog niet veel van gehoord, maar die gitarist is wel erg goed, de bassist/zanger vind ik een stuk minder...

  9. #9

    Standaard

    'K vind ze ook de moeite waard, maar wel jammer dat ze van plaat tot plaat (en soms zelfs op één plaat) nogal wisselend werk afleveren.
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2002
    Locatie
    Borne (OV)
    Berichten
    2.569

    Standaard

    1/24/2009 VOSSELAAR, BIEBOB
    1/25/2009 EINDHOVEN, EFFENAAR
    1/30/2009 KERKRADE, NL ROCK TEMPLE
    1/31/2009 ZOETERMEER, NL BOERDERIJ
    2/1/2009 BONN, HARMONIE

    Doe er je voordeel mee
    Laatst aangepast door Maiden Michiel : vandaag om 6:66
    Te koop: Kitty Hawk 4x12", Marshall JTM60

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top